Ben je een binnenshuisdrager en/of buitenshuisdrager?

S’ morgens gaat ie om en s’avonds weer af.
Slapen met een horloge om heb ik nog nooit gekund…

1 like

Draag m’n horloge eigenlijk de hele dag, Behalve tijdens het sporten en in bed.

2 likes

Ik probeer juist zoveel mogelijk draaguren te maken met mijn horloges. Ik heb ze immers niet voor niets aangeschaft. Hoe méér ik ze draag, hoe meer value for money ik krijg.

5 likes

Juist thuis. Zodra ik thuis kom switch ik ook direct naar een joggingsbroek, die ligt zelfs naast de deur :rofl::rofl: Thuis is ook een stuk rustiger en heb ik veel minder het gevoel dat ik erg op mn horloge moet letten.

3 likes

Hear hear. 3 dingen waar ik naar grijp smorgens. En ik ben n brildrager…

2 likes

Zoals ik ook m’n tanden poets en sokken aantrek, doe ik ook een horloge om. Ben zo’n ijdel figuur die ook nog eens het horloge pakt welke bij de kleur kleding past die dag. Thuis doe ik m’n horloge ook niet af. Anders heb ik 3x per minuut het gevoel dat ik iets kwijt ben :sweat_smile:
Ik kan toch ook niet lekker HF lezen op m’n ipad’tje zonder horloge om!!

4 likes

Je bril, je horloge, en je @Stifstaf?

6 likes

Over het algemeen draag ik mijn horloges 24/7.

• Met sporten wissel ik naar een tomtom runner.
  • Met klussen gaat een ‘beater’ om.
  • In bed gaan horloges met lederen band af.
  • In de regen, met zwemmen of onder de douche gaat minder dan 10 ATM af.
  • Bij het koken gaat het horloge af (inductieplaat).

Zonder horloge klopt het gewoon niet. Aan het begin van mijn hobby vergat ik mijn horloge wel eens om te doen, dus lag er een reserve op werk…

3 likes

Altijd om, tenzij:

Koken (rvs keuken krast net iets teveel)
Klussen (gaat de suunto om)
Motor rijden (gaat één vd quarts beaters om)

Ik draag mijn horloges dus ook tijdens douchen en slapen. Als een horloge hier (voor mijn gevoel) niet tegen kan (lees: vintage) dan gaat hij weg. :open_hands:

2 likes

:grin: Hier nog zo één.
Ik denk dat veel forumleden dat niet kunnen doen omdat ze alleen horloges met witte of zwarte bezel hebben, maar niet alleen maar witte en zwarte kleren.
Soms heb ik zelfs de neiging om een bepaalde kleur shirt te dragen zodat ik een bepaald horloge omkan. :smile:

On topic: ik doe mijn horloge om na het aankleden, altijd. Binnenshuis doe ik het alleen af als ik achter de computer zit en het een stalen band heeft. Dat getik en gekras stoort me dan.
Douchen met horloge doe ik nooit, daar kan ik me helemaal niks bij voorstellen.

5 likes

Hier was ik even kwijt wie of wat nu het onderwerp “schatje” inhield. :joy:

2 likes

Alleen in bed en tijdens het sporten gaat het horloge van mijn pols af.

1 like

Ik mag geen horloge op mijn werk om, maar anders heb ik er een, behoudens tijdens sporten en slapen, om.

1 like

Enkel tijdens het douchen en slapen draag ik geen horloge. Verder gedurende de dag altijd en ik wissel meestal ook nog 1 a 2 keer per dag…

2 likes

Ik draag ook vrijwel altijd zowel binnen- als buitenshuis een horloge, behalve in bed. Ik hoef niet in pak te verschijnen op het werk dus geen verkleedpartijen bij thuiskomst. :grin:
Uitzonderingen zijn de hoogzomerse dagen, dan gaat bij thuiskomst de korte broek aan en vaak gaat het horloge dan ook af omdat ik het geplak even zat ben. :sunglasses:

1 like

Ha! Een topic waarin ik een waardevolle bijdrage kan leveren (afgaand op alle verontwaardigde reacties.) Ik ben namelijk een echte buitenshuisdrager. Net als mijn schoenen doe ik mijn horloge gelijk af zodra ik binnenkom.

Ergens begrijp ik wel waarom dat raar gevonden wordt. Immers: je geniet toch van je horloge? En natuurlijk doe ik dat ook, het is geen stuk gereedschap en het feit dat overal in huis klokken hangen verandert daar ook niks aan.

Misschien is het ooit ontstaan omdat ik het niet zo fijn vind om een horloge te dragen terwijl ik game op mijn PC, en dat wil ik nog wel eens doen in mijn avonduren. Bij het kijken van een serie of film kun je natuurlijk prima een horloge dragen…

Oh en dit: ik heb sinds kort pas een duiker, die ik ook nog eens maar af en toe draag. Vaak doe ik mijn horloge af bij de afwas/het koken. En dat doe ik toch ook vrij snel als ik thuis kom.

Toch: ik denk dat het vooral dat het een ritueel is, en gewoon bij thuiskomen hoort.

2 likes

Daar kun je gedoe mee krijgen.

6 likes

Ja, ik kreeg laatst een straatverbod in de buurt van de kleuterschool daarmee

1 like

De horloges het vaakst gebruikt of met de meeste draagtijd, de meeste reizen en/of belevenissen, met de meeste spoortjes, kunnen de mooiste verhalen vertellen. (en daardoor vaak ook nog eens extra kostbaar. Leuk meegenomen, maar boeit mij niet) Slapen en douchen gebeurt naakt, voor de rest eigenlijk altijd wel een horloge om.

2 likes

Geen zorgen, ik draag vaak een lange regenjas. :+1:

1 like