Ben je ooit compleet van mening veranderd over een horloge?

Mooi man. Zou er goud voor over hebben om dit nog eens te doen.

Besef me ook, dat deze liefhebberij automatisch betekend dat mijn erfgenamen, geen authentiek horloge hebben die echt dag in dag uit door mij gedragen is. Die heb ik namelijk wel van mijn vader.
Ja, die had ook een aantal andere horloges, maar 1 echte daily.
Dat kan ik met mijn verzameldrang en flipperitus helaas niet zeggen.

2 likes

Ik verander soms meerdere keren per dag compleet van mening over een horloge. Dat maakt deze hobby voor mij zo leuk. En tijdrovend. En duur.

3 likes

Bij mij is is jaaaaaaaaaren zo geweest dat een horloge pas een ECHT horloge was als er Tag Heuer op stond. Gezien de prijzen groeide mijn collectie in die tijd niet zo hard en droeg ik lange tijd dagelijks dezelfde (mooie) Tag.

Dat heb ik nu helemaal losgelaten. Merk is voor mij irrelevant aan het worden. Look and Feel bepaald het nu. Hierdoor is er een hele grote (betaalbare) markt opengevallen. Ik weet soms niet waar ik moet kijken en de collectie groeit als kool en ik draag dagelijks een ander horloge.

Ach
 beide periodes hebben wat
:man_shrugging: mischien gaat alles ooit de deur weer uit en ga ik weer terug naar de Tag Basis
 wie zal het zeggen

1 like

Haha, hoe werkt dit dan precies? Ben erg benieuwd!

Je weet dat je ze niet persé hoeft te kopen eh?

Met de jaren, komt wijsheid. :joy:
Stond jij toen naast mij te kwijlen bij die Rolex-en? :rofl:

Herkenbaar, had net dezelfde ervaring.

Ben altijd wel wat verbaasd om de controverse rond kastmaten te lezen, er zijn toch te veel factoren om daarin een lijn te trekken. En die trend naar de heel kleine maten (< 36 mm), tsjah, dat kan ik helemaal niet meer volgen. Mss wat te kort door de bocht, mijn polsmaat laat wel wat grotere maten toe.

1 like

Probeer het maar eens met 16cm polsen, dan snap je het wel :wink:
Ben wel blij dat er meer keuze is, want een tijd lang was er voor de kleine pols niet zo heel veel te kiezen.
En absoluut een horloge is veel meer dan wat afmetingen op een specsheet, als ik ergens vanaf gestapt ben is het dat wel. Horloges zijn emotie. Ze moeten iets bij je oproepen. Maar goed, als je kleinere polsen hebt zoals ik, dan heb je echt wel ergens een basislijn nodig, en dat is dus een van de redenen waar de G-Shock door het ijs is gezakt. Ik connect gewoon niet meer met een 44cm kast op mijn pols.
Ik vind Panerais best tof, maar in mijn geval dragen die mij, ipv ik het horloge.

1 like

Een captain cook staat nog steeds op m’n lijst hoor. Mooie horloges

:grinning: Paars en oranje hebben mijn voorkeur (al vind ik paars beter passend qua horloge) en ik ben al decennia een beetje heimelijk verliefd op MĂĄxima. Een republiek mag, als MĂĄxima maar blijft.

Dit is 44cm.
Ik kan begrijpen dat je dat niet op je pols wilt.
Sterker nog, ik hoef het ook niet.

2 likes

:joy::joy: touché
Maar goed, ik wil zelfs geen 44mm op m’n pols, vind het te overheersend.
Die bijzettafel kan dan wel weer handig zijn.

1 like

Paar keer kwam ik er achter dat n horloge te hoog voor me droeg, zoals op mn Seadweller en Skx007. Terwijl ik heel graag vd horloges probeerde te ‘houden’. Maar dat was een dealbreaker.

1 like