Ik ben nooit compleet van mening veranderd over een horloge. Mijn smaak is nooit veranderd. Wel ben ik een keer ietwat teleurgesteld geraakt over een custom bandje (van 220 euro) dat ik had laten fabriceren voor een Citizen van 220 euro. Ik wilde exact hetzelfde merino-wollen bandje hebben als om een bepaalde Chopard zit. Ik dacht dat dat wel zou moeten lukken bij een gerenommeerde bandjesmaker. Nee dus. Hij heeft zijn best gedaan, maar achteraf had ik hiervoor niet 220 euro willen betalen.
Prachtig.
Ik begreep turtles niet; domme vorm, gekke rondingen, van dat poging-tot-organische…
Toen kwam de fiffer, en nog geen week later pikte ik mijn eerste uit het blauwe gedeelte.
(En later nog een paar)
Tja, het eerste horloge wat ik heel bewust aanschafte was mijn air king.
Toen jaren nix.
Toen kwam ik hier terecht en ontdekte ik dat ik van horloges van elke prijsklasse net zo kan genieten.
Ook van een Chinees of een Rus van 8 tientjes.
Ik zal de air king nooit wegdoen, maar ik zal waarschijnlijk ook nooit meer zoiets kopen.
Vond de quartz horloges van Breitling nix en highly overpriced.
Mijn mening is daarin 180 graden gedraaid en heb er nu 2, de Breitling Aerospace met een UTC en de B1.
Schitterend en wat een mooie details! ![]()
o
Voor mij ook deze ja, de smiley en de Monte Carlo
Prachtige horloges maar te dik en de fijnafstelling is niet goed te krijgen. Blijf prutsen met schakel erbij en er weer af maar is gewoon niet goed te krijgen.
Kwam bij een AD lag een 36mm OP die je gewoon kon kopen. Maar bij het passen ging deze niet over mijn hand met open sluiting. Ik heb dus geen poezelige handjes. Het was erg confronterend. Dus voor mij geen Rolex meer.
Geintje natuurlijk, maar toch echt gebeurd. Ben wel anders gaan denken over dure horloges. Vroeger gaf het echt een goed gevoel. Nu vind ik het echt onzin en zonde van het geld. Zo ook met auto’s. Vroeger veel geld in gestoken. Nu is alles wat je van a naar b brengt prima.
Zeker weten. Zitten ook heel veel herinneringen aan. Inmiddels is mijn vader z’n mentale gezondheid absoluut niet meer wat het zijn moet, en dan help ik hem soms met het goedzetten van de tijd. Ik hoop echt dat hij hem nog heel lang zelf kan dragen.
Dat ja, voor mij het kantelpunt dat ik horloges ben gaan waarderen die om de pols verdwijnen. Dat je af en toe schrikt en kijkt of die er nog wel zit.
de kast is totaal geen dresser-kast.
Dan ben ik wel benieuwd wat volgens jou een dresser-kast is?
Absoluut. Altijd mee gelachen, maar toch vaak ook naar zitten kijken. Wanneer ik er dan een om had, was het moeilijk om die te laten liggen. Uiteindelijk via HF eentje binnengehaald en ik heb dat ding echt gedragen als een gek. Bizar draagbaar horloge voor z’n formaat.
En G-Shock, nu ik er over denk. Eerder dit jaar een paar gekocht om de kinderen ook wat mee te laten rondlopen en ik draag ze vaker dan ik had gedacht.
En de favoriet van mijn dochter:
Herkenbaar. Zo’n layout geeft optisch een groter effect dan wat je strict van de 42mm afmeting zou verwachten. Dat kan in real life echt uitmaken in welke mate je ervan kan genieten/het past bij het beeld wat je er van tevoren bij had. Vaak genoeg gehad.
Ja, vroeger kijkend in de etalage snapte ik nóóit dat iemand een Ebel zou kopen. Met die gekke banden en ronde en golvende vormen.
Maar nu kan ik het echt waarderen
Die rescue yellow GShock ook gehad. Ik vond hem zo mooi dat ik hem niet durfde te dragen. Ja, echt een perfectionist… Gelukkig goed kunnen verkopen. Veel draagplezier gewenst!
Het het horlogebandje misschien ook niet. Heeft een sterk IWC Pilot Mark XX gevoel
Precies hierover, wat jij schrijft, is een mooi topic ook ontstaan 2 dagen geleden:
Vanmiddag bij de Breitling Boutique in Den Haag binnen gelopen. Wat een snoepwinkel zeg. Maar wat mij als beginner is opgevallen: in 't echt zijn horloges totaal anders dan op (bv.) HF plaatjes kijken! Paar voorbeelden: 1 - de Navitimers zijn inderdaad schitterend, maar de digits op de wijzerplaat zijn zo ongenadig klein dat ik ze helemaal niet kan lezen. Op HF op de foto’s valt mij dat totaal niet op. Maar die liefde voor de Navitimers is nu wel wat bekoeld. 2 - ik had ook even een chronoma…
Ik laat hem ook door mijn dochter dragen dus echt schrik voor schade heb ik niet ![]()