Geacht Forum,
Ik kom regelmatig op dit forum, maar niet eerder als lid. Ik wil eens kijken of er “ervaringsdeskundigen” zijn hier.
Ik ben lang op zoek geweest naar een Rolex Explorer 1, en had er een gevonden, “New in stickers” zoals de verkoper beschreef (locatie Parijs, ik laat de naam van de handelaar nog maar even weg). Via Trusted Checkout, een escrow service van Chrono24 met “buyer protection” besloten het ding te kopen. Kopersbescherming moet toch wel goed zijn, en Chrono staat bij mijn weten goed bekend. De handelaar had ook een “trusted seller” status dus alles OK zou je denken. Niet dus!
Het horloge arriveert met de post om 12.00. Ik maak de verpakking open en zie onmiddellijk dat het in geen geval een nieuw horloge betreft. De band was er al afgeweest, bij de montage de nodige krassen veroorzaakt, bezel duidelijk met poetskrasjes, doos, pasje en mapje niet behorend bij een 2019 model en serienummer op de rekening niet overeenkomend met het nummer op de kast. Binnen het uur, voor 13.00, een melding gemaakt bij Chrono dat het geleverde niet in overeenstemming is met wat ik gekocht meende te hebben (zijnde Nieuw in Stickers).
Maar nu komt het: De verkoper ging totaal door het lint. Noemt mij oneerlijk, gestoord en onbetrouwbaar en dient zelf een klacht in bij Chrono waarin hij beweert dat het horloge nieuw en mint was toen hij het opstuurde. En wil uit de escrow 1000 Euro om het horloge te laten polijsten (op mijn kosten dus)
Chrono heb ik meerdere malen gebeld, ge-emaild, alle foto’s gestuurd, ook het PostNL bewijs van aflevering met aflevertijd zodat Chrono zelf kan zien dat ik na het uitpakken binnen het uur gereclameerd heb.
Ze nemen echter geen positie, zeggen dat de (malafide) verkoper ook gelijk kan hebben en ik dus oneerlijk zou zijn, kortom, een totale deceptie. Mijn geld staat nu een ruime week op de escrow rekening van Chrono. Ik vind dit een onacceptabele zaak, de verkoper had wel een steen kunnen inpakken en kunnen beweren dat het een nieuwe Rolex was. Ik kan ook niet begrijpen dat in een geval van escrow, de sleutel tot het vrijgeven van mijn geld ligt bij de verkoper, waarmee ik een geschil heb. Deze vent probeert over mijn rug 1000 Euro te verdienen (daar komt ook nog 90 en 140 Euro verzekerd transport bij) en Chrono helpt tot nog toe totaal niet. Ze zouden de komende week met een “beslissing” komen maar ik zie aankomen dat het me toch (veel) geld gaat kosten.
Wat te doen? Werkelijk een zeer slechte ervaring…
Alle tips welkom!
Leonard