Benadeeld via Chrono24: Iemand met vergelijkbare ervaringen?

Ik zeg niet zoals het is, maar zoals een tegenpartij mogelijk van repliek zou geven.

“Ja tuurlijk reageert hij zo snel, hij heeft dit voorbereid”.

Snapte, advocaat van de duivel.

Oftewel als dat het enige “bewijs” is wat TS heeft, dan geldt dit niet als bewijs.

2 likes

Dit is je enige aantoonbaar bewijs daar je iets mee kan doen, maak er foto s van en verstuur die naar Chrono24 En in het vervolg met Paypal betalen,

1 like

Ik vind dat aan de verkoper ook wel e.a. is om te bewijzen. Wat is het serienummer van het horloge dat hij verkocht bijvoorbeeld. Dan kan worden gecheckt of het horloge dat TS claim ontvangen te hebben daadwerkelijk hetzelfde is als dat hij opgestuurd heeft.

Als dat bekend is zou ik een stuk eerder in het voordeel van TS willen oordelen. Want wat voor voordeel heeft hij er namelijk van om zn horloge te beschadigen bij ontvangst? Kan/wil de verkoper het serienummer niet tonen dan trek ik de goodwill en capabiliteit van de verkoper ook in twijfel en ben ik ook geneigd eerder in het voordeel van TS te oordelen.

1 like

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt op chrono24, uiteindelijk perfect opgelost, zie onderstaand topic:

1 like

Ik heb de advertentie van het horloge uiteraard niet gezien. Maar er staat in de openingspost. “New in stickers”

Als dat in de advertentie staat of in welke communicatie tussen verkoper en koper dan ook.

Dan is daar toch geen speld tussen te krijgen?

Ervan uitgaande dat het horloge echt zo geadverteerd is.

Groet,

Noel.

De verkoper kan beweren dat de horloges verwisseld zijn. Het serienummer klopt immers ook niet.:frowning:

2 likes

Ja klopt inderdaad.

Dit stinkt naar een vooropgezet stinkboeltje…

1 like

Gewoon even de verkoper bezoeken in Parijs en even een paar krassen cadeau doen !

2 likes

Ja, dan komt alles vast goed!

2 likes

Ik heb ook ooit een Rolex besteld via Chrono. Zou om een ongepolijst model gaan. Ding komt binnen en bij het openmaken moest je een zonnebril opzetten, zo erg blonk het horloge vh polijsten.

Gewoon ingepakt en teruggestuurd.

Omdat Chrono geen stelling neemt, storten ze zeer waarschijnlijk ook het geld direct terug…

Bij mij was dat in ieder geval zo

1 like

Ik begrijp wanneer je zeurt over de krassen bij C24 dat de verkoper dan geld toe krijgt om dit te fixen. Maar heb je genoeg benadrukt dat die serienummers niet kloppen? Zou dat iets uitmaken?

Ik denk alleen omdat Er klachten zijn opgegeven dat het nu anders opgepakt zal worden.

Ik heb het als verkoper een keer andersom gehad, heel vervelend.

Bij particuliere verkoop gelden trouwens andere voorwaarden.

Anders inderdaad gewoon terug sturen.

1 like

Je hebt idd gewoon de europese zichttermijn regeling. Leve de EU!

Je maakt het allemaal veel te ingewikkeld. Gewoon terugsturen met de melding dat het opgegeven serienummer niet klopt. Dat is sowieso het minste wat je mag verwachten. Want juist het correcte serienummer in combinatie met de papieren garandeert dat het een bonafide horloge is.

5 likes

Storm in een glas water, GEWOON TERUG STUREN en einde verhaal.

2 likes

Er is nog niets concreet, alles is nog in het midden. Mijn ervaring met c24 is positief ook na geschil.
Hoe lastig en moeilijk het ook is, geduld is het enige wat nu van toepassing is.

De leverancier staat zwak als serienrs etc niet kloppen, dan doet de staat er niet toe. Dus eigenlijk zou je op basis daarvan een retour aan moeten vragen al gaat dat nu niet omdat het geschil al loopt.

Ik wens je veel wijsheid en succes met deze domper.

1 like

Dank voor alle reacties, mooi actief forum dit!

Het gedoe met de serienummers bleek pas achteraf. Ik kreeg via de email een factuur na aankoop, waar later van bleek dat het nummer niet klopte. wel voor 90%, het laatste cijfer bleek niet overeen te komen, dat zal een typo zijn geweest.

Ik hoop dat Chrono zich realiseert dat ik absoluut NUL belang heb in dit hele gedoe. Waarom zou ik zo’n fraude opzetten? Ik bestel een nieuw horloge, en had het dat geweest, dan was alles in orde.
Wat zou mijn argument kunnen zijn een nieuw horloge uit te pakken, band eraf te halen, slijtagesporen op de bezel te maken, dit weer weg te poetsen, band erop te zetten en dat alles binnen een uur? En dan gaan reclameren dat het horloge niet nieuw is? En dan opdraaien voor de transportkosten? Zonder reden?
Dat kan toch niet bestaan?

Ik kan er nog steeds niet over uit dat ik als consument hier totaal geen rechten lijk te hebben, en ben overgeleverd aan de kennelijke willekeur van Chrono, onder druk van een malafide handelaar.

Het is Kafkaesk…

2 likes

Wat heeft ie nog meer te koop?

Het vermelden van de naam van de verkoper is begrijpelijk, maar kan aanleiding zijn om het topic in zijn geheel te verwijderen op basis van de forumregels.