Nog meer slachtoffers is ook een optie
Altijd met creditcard betalen! Dan kan je een chargeback indienen en dient de verkoper het tegendeel te bewijzen. Wat hij dus niet kan en jij wel.
Het kan ook dat je even de explorer met gebruikerssporen van een vriend geleend hebt om de fotos mee te maken. Op de manier wil je dan geld terug krijgen van de verkoper. Vandaar dat ik zei vraag het serienummer aan de verkoper zodat je kan laten zien dat het hetzelfde horloge is.
Misschien kun je wat foto’s laten zien?
Mijn antwoord zal je niet helpen, dus excuses daarvoor, maar zal gewoon even mijn mening/gevoel uiten.
Ik begrijp niet waarom men tegenwoordig nog het risico wilt lopen om iets te kopen zonder het gezien te hebben. Je stelt je dan open voor dit soort klote situaties. Dat chrono 24 niet zomaar de kant van de koper kiest begrijp ik ook wel. Er zouden anders veel handelaars zijn die een echt horloge opsturen om erna beticht te worden van wantoestanden. Bite the bullet, betaal iets meer en koop het horloge na het gezien te hebben.
Als ik horloges verkoop sta ik ook op persoonlijke overdracht. Geen risico voor mij en ik wil dat de koper het horloge grondig nakijkt. Zo heb ik eind vorig jaar twee leuke forum leden mogen ontmoeten bij een verkoop. Nog een pluspunt.
Ik hoop dat dit goed afloopt voor je. Je hebt een prachtig model gekozen!
Zou je mss enkele foto’s kunnen posten? Dan kunnen we zien wat de staat is van het horloge. Als de prijs conform een licht gebruikt model is, mss zo laten? (Na juiste documenten te krijgen natuurlijk). Die krassen op de bezel komen er toch.
Oh ja, name and shame! (Als de regels dit toelaten)
Uhm…neehoor bij mij niet.
ALTIJD ALTIJD ALTIJD …kan het niet vaak genoeg zeggen.
Hier moet ik koekoek gelijk in geven, Op veel verschillende manieren proberen kopers compensaties te krijgen. Met bv de kroon eruit te trekken, wijzer los,etc etc, Maak dit regelmatig mee bij Catawiki, en wat moet je dan doen als een verkoper??
Ik heb de Tudor variant (de BB41) en op de gladde bezel zijn kleine krasjes niet te vermijden, weliswaar zie je ze niet altijd maar onder bepaald licht kun je er niet omheen. Nadeel van het soort horloge. Eerste keer dat ik het zag bij mijne was het maar het went
Foto’s van de advertentie en van de levering zijn denk ik wel handig om te vergelijken. Heb je een linkje?
Of je koopt en ontvangt een nieuwe Explorer. Je claimt met foto’s van een oud exemplaar de schade en je stuurt je oude (met een ander serienummer) terug. Kostenneutraal je Explorer ge-update.
Ik denk niet dat je dat hebt gedaan, maar de verkoper kan claimen van wel.
En hoe staat het dan met zichttermijn?
Kristofn, geheel mijn gedachte!
Dit soort risico wil ik niet lopen dus voor mij altijd een persoonlijke overdracht.
Wel zuur natuurlijk!
En we nemen jou hondje mee
jouw
goed voor zn ontwikkeling!
Ook goed hi hi.
Nope, niet ook
haar
Gewoon terugsturen.
Ik heb vier horloges via Chrono24 gekocht en gelukkig nooit problemen. Drie ongezien gestuurd en eentje opgehaald. Wat ik wel een keer gehad - heel raar - is dat Chrono24, kennelijk op basis van verzendinfo, zelf de ontvangst gewoon automatisch had bevestigd.
Jij hebt wel lef, dan heb je helemaal niks meer, ja, je geld kwijt. En hoelang heeft hij voor deze horloge moeten sparen, weten we niet. Dan lijkt het mij moeilijk om dat terug te sturen. Daarbij heb je zelf ook iets raars meegemaakt met een ontvangst bevestiging. En het lijkt mij ook geen goedkoop horloge, geen idee trouwens,
Je kan bij Chrono24 toch gewoon niet accepteren en terugsturen en dan wordt je geld niet vrijgegeven en krijg je het uiteindelijk terug? Nooit in verdiept maar ik dacht dat dit de hele opzet van de Escrow was. Als je iets krijgt wat je niet besteld heb wordt de koop ontbonden. Als je je geld kwijt zou zijn is die hele Escrow toch zinloos? Dan kunnen ze idd gewoon een baksteen sturen.
Hoezo geen rechten? Het hele europese consumentenrecht is op deze situatie van toepassing. Zichtperiode, dus hopsakee, terug ermee.