Ja dat laatste is dus precies het geval. De escrow van Chrono24 is gewoon een wassen neus en werkt dus niet. Anders had ik na het retourneren van het horloge gewoom mijn geld terug gekregen. En dat is, na een ruime week, nog niet gebeurd omdat de malafide verkoper daar een claim van €1000 op heeft gelegd om zijn “schade” te compenseren. En tot zover heeft Chrono24 niet aangegeven hoe ze dit denken op te lossen en staat mijn geld nog steeds op hun rekening.
dus als jij hem terug stuurt krijg je 1000 euro minder terug? Dat is het idee van hem?
Beginnen met negatieve beoordeling te schrijven bij deze verkoper… hebben ze niet graag!
Heb je foto’s? En was het bedrag in lijn met de marktwaarde, of was het te mooi om waar te zijn?
Zoiets heb ik laatst ook gehad met een omega quartz horloge, welke overduidelijk naar de klote was bij aankomst…
Ik heb toen echt de verkoper moeten pushen om het horloge terug te nemen, chrono24 deed niks anders dan alleen aangeven dat retour gestuurd kon worden en dat alles voor de rest met de verkoper afgehandeld moest worden, na meer als twee maanden heb pushen en getouwtrek eindelijk mn geld terug gekregen nadat de verkoper zich versproken had en ik daarvan een screenshot had gemaakt op de chrono24 chat, waarna de verkoper min of meer ook door chrono24 een ultimatum kreeg…
Heel lastig dus en chrono24 doet alleen iets met heel goed bewijs
Tot zover heeft Chrono geen oordeel geveld, maar de malafide verkopen wil dat Chrono mij €1000 minder teruggeeft dan wat ik heb betaald (€7000).
Daar komt dan ook nog even €230 aan verzendkosten bij heen en terug. Even een dikke €1200 verliezen door de manipulaties van deze franse meneer. Ik denk dat de meesten van ons hier het er over eens zullen zijn dat zo’n heerschap niet beloond mag worden voor zijn malversaties.
Whooop! Dat is al niet te weinig.
Echt vervelend voor je. Toch maar even wachten hoe Chrono beslist. Ben benieuwd. Ik hoop voor je dat het goed wordt opgelost!
Het is uiteraard vervelend, maar wacht gewoon even rustig af. Wellicht valt het allemaal nog mee.
Heb je hem nu al wel geretourneerd of niet?
Bij het retouren zijn alleen de retourkosten voor jouw rekening volgens de regelgeving omtrent het kopen op afstand. Verder denk ik dat je in dit geval een voordeel hebt dat de verkoper niet de enige partij is die gaat over de terugbetaling. Na de 14 dagen heb je geen recht meer op het terugsturen (zonder rede), dus dit is wel iets om in de gaten te houden.
Verder inderdaad:
Misschien komt er na het weekend iets waar je iets mee kan vanuit Chrono.
7000 euro, Wat kost zo n horloge als je die bij een juwelier in Nederland koopt ??? daarnaast krijg je er dikwijls nog garantie erbij toch, en minder problemen als je er brokken aan zou krijgen
Zoals ik het kan lezen is de horloge al retour
garantie zit op het horloge dus het maakt niet uit waar je hem koopt. Anno 2020 is zelfs een explorer kopen bij de juwelier niet zo makkelijk meer helaas.
Vergeet dat maar als het een Mastercard van de ING is.
Plus dat een eventuele chargeback gewoon betekent dat de verkoper een vordering op je heeft. En hoewel dit voor watch enthousiasts een uitgemaakte zaak lijkt te zijn, is het maar de vraag wat een rechter er van denkt mocht het zo ver gaan komen.
verkoper in F, koper in NL. Dat gaat nooit bij een rechter komen… Dus afhankelijk van Chrono24 denk ik.
Oh,Maar zou jij het ook zo doen?? want zoals ik het lees, is dit ook niet zo simpel meer. Die 1000 euro + de verzendkosten raakt hij al kwijt volgens mij. Omdat de verkoper een goede klant is bij Chrono24
Nee wollah me dat ik premium zou betalen bij een grijze dealer. Maar zo gek is het niet om een klokje te kopen op chrono24.
Ook voor zoveel geld ??
Ja.
Ik dacht dat Nederlandse mannen zuinig waren, of heb ik de verkeerde uitgezocht.