Benieuwd hoe het nu echt zit. Welke maat is het populairst

Dat vind ik wel ironisch, want je deed kortgeleden exact hetzelfde! :joy:

Nou, perfect statistisch verdeeld met 39/40 als midden, met 41/42 gelijk erboven en 37/38 eronder (edit ik zie nu dat dat 36/38 is, whatever) Dan vraag je je toch af waarom merken focussen op 42-45?

Zelfs de explorer 2 is 42 tegenwoordig zag ik (ik loop vast 5 jaar achter).

1 like

Ik heb er één die fatsoenlijk op de lijst past.


35/48/57mm.

1 like

Ik vind de poll toch een iets vertekenend beeld hebben.
Een dress(er) tussen 34-37 wat dan weer klein is voor een duiker, chronograaf of veen sport horloges.
38-40 is dan weer goed voor duiker en sporthorloge maar eigenlijk net iets aan de kleine kant voor een chronograaf (door de drukke dial met functies).

2 likes

Maar ik heb ook graag vierkant en rechthoekig.
Dan worden de mm weer anders gekozen.:slightly_smiling_face:

Ingegeven door het succes van wandklokken van TW Steel e.d.?

De 40mm aan top.

1 like

Ik prefereer 45, en laat eigenlijk alles onder de 43 liggen vanwege mij veel te brede blote mannenklauwen. De keuze is redelijk beperkt dan :frowning:

2 likes

Ik heb alles van 30 tot 41 mm, en heb geen preferente maat. Het gaat er om hoe een horloge valt en staat.

Wat betreft standaard types verkies ik 39-42. Groter past mij minder, soms op het belachelijke af zoals bij de Big Pilot met z’n 46mm.

Dat gezegd kan ik een Radiomir van 45mm dan weer zeer goed verdragen dankzij die iele lugs die erop zitten.

Hangt af van de dikte van de pols. Horloges zouden in meer maten leverbaar moeten zijn. Sommige merken hebben dat wel bij populaire modellen. De meeste helaas niet. Daardoor kan ik met mijn dikke polsen een aantal prachtige klokjes niet om.

2 likes

Het liefste 39 tot en met 42mm

Maar een 36mm of een enkele 44mm wijs ik ook niet af.

Mmmm ik ben eigenlijk niet zo moeilijk. Maar kleiner dan 36mm echt niet.

dresser: 38
diver/flieger: 40
:wink:

Dresser 34-36mm
Duiker/Chrono 36-40mm

Maar veel zal afhangen van de lengte van de lugs.
En een 33mm dresser of 41mm chrono zal meestal ook best nog kunnen.

Een 34.5mm Constellation draagt overheerlijk door de lange lugs.

1 like

Dresser 37/38
Diver 39/40

Eigenlijk zijn de lug to lug en diameter van de wijzerplaat belangrijker. Deze zijn bepalender voor hoe groot een horloge oogt dan de daadwerkelijke diameter.

Persoonlijk heb ik voorkeur voor 36-38mm en liever niet groter.
Mijn Sinn is dan 38.5mm en dat kan prima maar een 39mm vind ik al vrij groot op mijn polsen.

Ik heb jaren lang groter gedragen tot 43mm maar na wat horloges in de 36-38mm range blijkt dit voor mij het lekkerste te dragen. En het oogt het mooiste qua verhouding.

Ik heb er voorheen dus niet zo op gelet maar nu vind ik wat kleiner wel prettiger. Mijn polsen waren vroeger ook wat dikker, niet door gewicht maar door zwaarder werk.

Ja, ik ook.

1 like

Waarom geen grotere maten? Ik draag graag horloge van 52mm

Bij voorkeur 37/38/39mm al doen de Lugs vaak ook veel.

Bij mij ziet kleiner dan 44mm er echt niet uit, jammer dat t niet mag van de smaakpolitie op dit forum…

2 likes