Benieuwd hoe het nu echt zit. Welke maat is het populairst

Ik kan hier geen zinnig antwoord op geven. Mijn submariner ziet er met z’n 40mm net zo groot uit als de 44mm Breitling Colt. Mijn Speedmaster Professional vind ik daarentegen weer vrij klein dragen. Misschien zelfs iets te klein. Mijn G-shocks moeten gewoon lekker groot. Hoort erbij.

1 like

Ik heb van alles; van 36 tot ver in de 40mm… En alles op m’n dunne pols… Gaat gewoon over wat je móói vindt…
Net als motoren en meer: als je die van jezelf maar het mooist vindt!!
:joy::joy::joy:

Ik baal soms van mijn te brede polsen. Zoveel mooie horloges van 40 mm die mij totaal niet staan.

Daarentegen kan ik 45.5 mm makkelijk hebben

4 likes

Het rare is dat er een focus lijkt te liggen van >40mm in winkels. Maar toen Tudor hun duiker liet krimpen van 41mm naar 39mm, bleek het een denderend succes! Waarom volgen er niet meer merken? Omega lied hun Seamaster 300m ook weer groeien, bij de nieuwe generatie.
Of groeit de pols van hun doelgroep ook mee?

Ik denk dat het misschien wel een verschil is tussen ons de horloge liefhebbers en de gewone mensen. Ik denk dat een horlogeliefhebber wat beter nadenkt over een aankoop en maat en iemand anders eerder denkt van poah lekker dikke klatser BOEM. Dus ik vraag me af of onder de niet liefhebbers de 39mm modellen net zo hard gaan.

2 likes

Horloge afhankelijk uiteraard .

Alles dat rond de 40mm zweeft is mijn inziens ideaal…

1 like

En zoals dat altijd gaat met fysieke maten: Een perfecte Bell curve met een volstrekt voorspelbare verdeling. :+1:

Een 40mm Nomos zal je al vrij groot staan. Als je skinny bezels pakt, of bauhaus horloges zie je vanzelf dat er horloges zijn die veel, veel groter ogen. De truc is om het juiste te kiezen met veel wijzerplaat en correcte wijzers.

3 likes

Ik mis 240mm in deze poll…

4 likes

Met dikke lunette tot 42mm
Met dunne lunette tot 40mm.

Hoe groter de wijzerplaat hoe groter het draagt.

Echte handen/vingers.

Nou… daar denkt mijn vrouw toch anders over.
Ze ziet flinke polsen/handen/vingers echt wel al echt mannelijk…
Ze zal daar vast niet uniek in zijn.

Omdat een conclusie trekken op 79 mensen tegenover de gehele wereldbevolking nogal voorbarig is? :joy:

2 likes

Rond de 40mm is toch het populairst. Wat er ook gezegd wordt.

Ik had gedacht dat de 36mm populairder was.

@Ady en ik delen volgens mij een polsmaat, maar het is inderdaad erg afhankelijk van het soort horloge.
Ik draag soms ook 36mm. Een diver wil ik vanaf 42/43mm vanwege de bredere bezel. Horloges zonder bezel kunnen ook prima vanaf 40mm.

1 like

Klopt :wink: jij herkende die small second natuurlijk ook he haha

Ja ik heb wel van alles geprobeerd, fliegers, duikers, dressers…maar 40 mm doet het hem niet. Soms zie ik een mooi 40 mm horloge voor een leuke prijs en dan probeer ik het toch, maar tot dusver belandden ze allemaal stuk voor stuk weer in het blauwe gedeelte of marktplaats

1 like

Gender is een vloeiende discussie. Maar cisgendered man is feite iedereen met testikels die zich daar goed bij voelt.

Dat jouw vrouw van grof houdt laat onverlet dat een andere vrouw van fijn, een derde van dik en een vierde van dames houdt. Dat heeft verder geen reet met je vermogen om een ei te bevruchten te maken. :grin: :+1:

Gode zij dank hebben we gewoon definities voor dingen.

1 like

Waarom laat je je zo triggeren man? Laat gaan joh

1 like

Na het lezen van de vraag heb ik direct 40 mm ingevuld.

Nadat ik er even over heb nagedacht maakt het me eigenlijk niet zo veeluit, mijn kleinste horloge is 35 mm (gekregen toen ik 10 jaar oud was) en mijn grootste horloge is 44 mm verder heb ik denk ik wel alle maten zo’n beetje die er tussenin liggen.

De omtrek van min pols is 20 cm (speciaal voor dit topic gemeten) en ik draag eigenlijk alle horlogematen zonder probleem zolang ik het horloge maar mooi vind.

Ondanks mijn polsmaat denk ik tocht dat 45 mm voor mij de maximale maat voor een horloge zal zijn (anders worden het ook van die kijk mij eens horloges).

1 like

Welke dan bijvoorbeeld? :thinking:

Ik draag alles tussen 30 en 45 mm, moet ik nu alle vakjes aankruisen? :wink:

Overigens is 45 mm niet erg comfortabel op mijn pols van 16 cm; mijn favoriete maat is 34-36 mm. Het aanbod moderne horloges in die maten is nihil, ik draag dus ook graag vintage horloges. :sunglasses:

1 like

Zoals velen bepleiten, hangt het toch echt af van hoe een horloge oogt aan de pols.
Bij mij komt het vaak neer op dressers van 36-38 mm en duikers/fliegers van 39-40 mm. Doorgaans hanteer ik een marge van 1 mm, zowel naar boven als ook naar beneden.