Benson L1

Inmiddels heb ik al enige uurwerken bij het Nijmeegse BensonTrade gekocht (zoals ook uit mijn vorige reacties blijkt). Nu hebben ze een zwitsers uurwerk; Benson L1. Mijn interesse gaat wel uit naar dit exemplaar, maar graag wil ik jullie reacties pijlen: http://www.bensontrade.nl/ (onder rubrieken "horloges en dan “Benson”).

PS; de verkoper heeft me verteld dat de echte foto’s nog op de site geplaatst worden. Nu staan er namelijk computerplaatjes.

best duur voor een Eta G10. De tissot komt op iets van 350 ofzo…

459 euro voor een eta quartz ??

dat meen je toch niet

Ik wordt niet wild van het horloge. Staan wel leuke andere horloges op de site ook nog eens voor minder geld

::o Het is veeeeel te veel geld voor een plakmerk quartz. Een limited edition van 5 stuks wil alleen zeggen dat men bij bensontrade niet groter durft in te kopen met hun eigen naam er op. Als je nou even goed zoekt kun je de chinese fabrikant ervan vinden en voor dezefde prijs hetzelfde horloge met je eigen naam er op krijgen (:smiley:

Opmerkzaam gemaakt door een klant wil ik graag op dit onderwerp reageren daar ik BensonTrade vertegenwoordig.

Sinds enige tijd laten wij Swiss Made horloges produceren onder onze eigen naam. Deze horloges worden door een fabriek in Solothurn (Zwitserland) gefabriceerd. Hierbij wordt uitsluitend gebruik gemaakt van A-kwaliteit materialen.

Benson is dus geen “plakmerk” maar ons eigen product. Henrik zit er aardig naast betreffende de Benson L1 en onze bedrijfsvoering, maar ik begrijp zijn weerstand tegen allerlei plakmerken. Binnenkort zullen wij originele foto’s plaatsen van de Benson L1 en Benson Classic, misschien schept dit een beter beeld en dat Henrik wellicht alsnog overstag gaat :slight_smile:

Mvg,

BensonTrade

Mmmm, dit wordt een interessante discussie denk ik. De normen van ‘Swiss made’…discussie genoeg lijkt me.

Ben benieuwd hoe ze eruit zien. Wel bijzonder als het echt 5 stuks wereldwijd is.

Is het model een eigen ontwerp, of komen we het ook onder een andere merknaam tegen?

Dan neem ik het chinese deel van mij opmerking terug. Maar ik geloof niet dat het ontwerp een eigen ontwerp is, ik denk dat je een bestaand model besteld hebt met eigen naam. Dus plakmerk.
Het zou pas echt leuk zijn als het niet zo is…

Nou wil ik de BensonTrade best geloven, maar het blijft best veel geld voor een quartz, voor dat geld zijn er ook leuke mechanische te krijgen, laat staan quatrz van een gerenomeerder merk.

Het ontwerp is voor 70% zelf bepaald. Wij hebben zelf gekozen voor de volgende eigenschappen; model uurwerk, soort wijzerplaat, kleur wijzerplaat, soort kroon, soort band, soort sluiting en inscriptie. In princpe kan iedereen die dezelfde eigenschappen prefereert hetzelfde horloge namaken, vandaar dat wij dit in een gelimiteerde oplage en onder eigen naam hebben gedaan. Tevens staat op elk exemplaar het eigen unieke oplagenummer.

Als horloge-enthousiasten vinden wij het leuk om dit uit te proberen.

I rest my case. Plakmerk.

Misschien moet Hendrik pas iets zeggen als hij wat meer kennis van zaken heeft, of het horloge zelf heeft gezien. Achter een computer is het natuurlijk veilig en gemakkelijk reageren. Maar goed, iedereen zijn eigen (in dit geval ongefundeerde) mening.

Dat heeft niet zo zeer te maken met het hebben van een mening dan wel met het feit dat (iig op dit forum) de criteria die u net op somt inhouden dat het een plakmerk betreft. Hier
http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,5742
kunt u een discussie lezen over dit onderwerp en aangezien u niet uw eigen kast ontwerpt en in feite de verdere styling uit een catalogus plukt zullen de meeste mensen het als een plakwerk betitelen.

Dit houdt niet in dat het geen mooi horloge kan zijn maar over het algemeen hechten mensen op dit forum veel waarde aan authenticiteit, historie enz…

Niet dat ik nou zo lang mee draai hier, maar ik denk niet dat veel mensen het hier mee oneens zullen zijn.

Heb ik het nog niet eens gehad over prijs/kwaliteit verhoudingen in combinatie met een quartz uurwerk.

Ik beweer nooit dat ik kennis van zaken heb, er is altijd iemand die dat kan weerleggen. Maar ongefundeerd? Je zegt toch zelf dat het plakmerk is?

Het ontwerp is voor 70% zelf bepaald. Wij hebben zelf gekozen voor de volgende eigenschappen; model uurwerk, soort wijzerplaat, kleur wijzerplaat, soort kroon, soort band, soort sluiting en inscriptie. In principe kan iedereen die dezelfde eigenschappen prefereert hetzelfde horloge namaken, vandaar dat wij dit in een gelimiteerde oplage en onder eigen naam hebben gedaan.

Ik lees hieruit dus dat dat je naar een producent bent gegaan en ze je daar wat opties hebben geboden. Jij voegt plaat a met kast g en kroon c en uurwerk z samen en je hebt een horloge. Maar dat maakt het geen eigen ontwerp! Dat is plakmerk, dat deden ze vroeger niet anders en nu is het nog steeds zo.

Het geeft verder niet maar je moet het niet als eigen ontwerp verkopen en door een limitering bijzonderder laten lijken dan het is.

Toevoeging: Met de horloges qua uiterlijk is overigens niets mis, de Benson Classic vind ik zelfs erg mooi om te zien. Het gaat mij om de prijs en de bewering dat het een eigen ontwerp is. Dat je verder op zo’n manier horloges onder eigen naam laat maken verdient alle respect.

Allereerst wil ik u zeggen dat ik deze discussie waardeer en uw standpunten zeker kan begrijpen.

Dat de bezoekers van dit forum waarde hechten aan authenticiteit en historie waardeer ik zeer. Zelf koop ik ook liever een product met achtergrond en historie dan een nieuw merk waarmee ik mij niet kan identificeren. Echter alle merken beginnen beginnen op 0. Zo zijn Rolex, Breitling etc ook begonnen.

Wellicht is het u (Maupertus) bekend dat vele (ook bekende) merken kasten en andere onderdelen van andere merken gebruiken, minimaal aanpassen en vervolgens voor hun eigen horloges gebruiken. Het is al geruime tijd dat merken de goede eigenschappen van andere merken overnemen, denkt u aan de autoindustrie. Om Benson dan direct als een plakmerk te bestempelen acht ik dan niet terecht wanneer wij onze kast niet zelf ontwerpen, maar wel 70% van het horloge. Daarbij komt dat de Benson voldoet aan alle eisen waaraan een Swiss Made horloge moet voldoen.

U dacht toch niet dat bekende horlogemerken zich niet laten beinvloeden door andere merken? (of geen eigen kast vervaardigen) Wanneer dit het geval is zijn veel bekende(re) merken in uw ogen plakmerken.

Al met al hebben wij getracht een leuk horloge op de markt te brengen als felicitatie/aandenken dat wij bijna 1 jaar bestaan met onze webshop.

Henrik Schreef:

Ik lees hieruit dus dat dat je naar een producent
bent gegaan en ze je daar wat opties hebben
geboden. Jij voegt plaat a met kast g en kroon c
en uurwerk z samen en je hebt een horloge. Maar
dat maakt het geen eigen ontwerp! Dat is plakmerk,
dat deden ze vroeger niet anders en nu is het nog
steeds zo.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 11/07/2006
13:25 door Henrik.

henrik lees ik hier dat je de volgende merken beschrijft : IWC, Audemars Piguet , Vacheron Constantin, Breitling enz enz…??? Die gaan ook zo te werk…

Nee, ik bedoel niet dat ze hun eigen kasten, platen enz zelf moeten maken. Maar wel zelf ontwerpen.

een flink aantal jaren werden de kasten van breitling niet door hun ontworpen, maar door Kelek

Oh ja en er zijn vast nog wel wat voorbeelden te vinden. Meestal zijn de wijzers ook niet zelf bedacht.

nee dat is ook het lastige in het bestempelen van een plakmerk…( bovendien ben ik wel iemand die het ook vaak over plakmerken heeft hoor, dus het is geen aanval op jou henrik) Alleen prutsen de " grote " namen ook vaak maar wat aan,…