BensonTrade

Ik heb net een watchwinder gekocht bij Benson Trade, wat een bummer.
Even op een rijtje:
-te laat geleverd;
-beloftes over het tijdstip dat de ww uiteindelijk toch zou worden geleverd ook niet nagekomen;

  • telefoon niet opgenomen;
  • geen reactie op voice mails;
  • onduidelijke manual die overduidelijk voor een andere ww was bedoeld;
  • klodders lijm nog in het binnenwerk (moest ik zelf maar even weg halen);
  • gewoon blank ongelakt triplex hout in het binnenwerk;
  • en als suiker op de taart: een onbeschofte en onbehoorlijke toonzetting in de email in reactie op mijn klachten. Uiteindelijk was het nl. allemaal mijn eigen schuld !

Mijn beste,

Dit ben ik niet gewend van Benson Trade.
Tot dusverre heb ik goede ervaringen met deze firma.
(Een Certina horloge, een horlogebox en een reisetui, zijn altijd met de uiterste zorg bij mij aangekomen).
En ook het telefonisch contact (met betrekking tot de betaling) verliep uiterst bevredigend.

Desalniettemin sneu, dat ze nu een behoorlijke steek hebben laten vallen!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

en dan ook nog eens eindeloos welles nietes spel over wie er nu gelijk heeft. Voor mij heeft Benson echt helemaal afgedaan. Echt nooit meer iets kopen, daar.

Graag reageer ik op het bericht van “Schuilenburg”, ons beter bekend als Dhr. *** uit ***. Dit omdat de waarheid nogal verdraaid wordt, en wij hoor en wederhoor gepast vinden.

Inderdaad konden wij de Benson Watchwinder C2-C helaas iets later leveren dan verwacht (2 dagen later, waarover Dhr. *** keurig is geinformeerd). Wij hebben geen voicemail ontvangen en er is enkel per e-mail gecommuniceerd met meneer.

De handleiding van de Benson Watchwinder is een handleiding die geschikt is voor meerdere modellen, maar de mogelijkheden en bediening uiterst exact beschrijft. De watchwinder heeft maar één knop en is zeer eenvoudig in gebruik. Wij hebben meneer direct een email gestuurd met uitleg aan aangeboden aanvullende telefonisch hulp te bieden (tevens voicemail ingesproken), en gewezen op het recht van retour (of ruil i.v.m. het stukje lijm - hetgeen nog niet is aangetoond). Dhr. *** wilde geen gebruik maken van één van onze voorstellen of oplossingen. Toch vreemd, want je zou denken dat wanneer er een probleem is beide partijen gebaat zijn bij een oplossing.

Wij hebben in al onze emails Dhr. *** op een correcte toon te woord gestaan en met respect behandeld. Een ieder die hieraan twijfelt wil ik graag uitnodigen tot het lezen van de emailwisseling. Dit maakt direct helder hoe Dhr. *** handelt, en denkt een webshop weg te zetten.

Met vriendelijke groet,

Leon
BensonTrade
www.bensontrade.nl

Dat ben ik gedeeltelijk met u eens.

Wij hebben alle communicatie keurig per email laten verlopen. Echter wanneer er door Dhr. *** gekozen wordt een eenzijdige verklaring te geven in een medium staat het ons vrij hierop te reageren (hoor en wederhoor). Het feit dat Dhr. *** er tevens voor kiest om zich hier puur te registreren voor dit bericht en hierbij een alias (wees dan transparant en wees volledig qua informatie zodat iedereen een eigen mening kan vormen) gebruikt geeft voldoende aan.

Wat ons betreft is deze discussie bij deze beeindigd, zodat iedereen zich weer bezig kan houden met onze interesse; horloges :slight_smile:

Leon
BensonTrade

1 like

tja ik vind het vrij makkelijk om de zaak nu af te doen, ik ben eens met het feit dat het zeer ongepast is om meneer met naam en toe naam te noemen, buiten de hele discussie.
Ik zou in iedergeval nooit iets bij u kopen.

Als toevoeging op bovenstaande; wij hebben Dhr. *** vooraf geinformeerd dat wij zijn naam zouden gebruiken in onze reactie (hoor en wederhoor - het is namelijk makkelijk iets te schrijven en daarvoor geen verantwoording op je te nemen). Op het gebruik van zijn naam heeft Dhr. *** geen bezwaren ingebracht (mitsdien het wettelijk kader gevolgd zou worden).

BreitlingBerend Schreef:

Ik ben van mening dat jullie dit beter in de PB
kunnen oplossen of via andere comminucatie
middelen maar om Dhr. nou met naam en toenaam te
noemen inclusief woonplaats op een open forum?
Nee.

Open vizier, altijd goed!

Er zijn zoveel zaken te vermelden met internetshops als Bensontrade.
In het geval van Bensontrade :

  • Regelmatig zijn horloges die op de website staan niet leverbaar. (ik heb een tijdje geleden 3 horloges besteld waarvan slechts 1 daadwerkelijk leverbaar was).
  • De juweliersprijzen op de Bensontrade website zijn vaak hoger dan de werkelijk geadviseerde winkelverkoopprijs.
  • Bij de geautoriseerde verkooppunten krijg je door een korting vaak dezelfde prijs als de prijs bij Bensontrade.

In het algemeen :

  • Ik denk dat de merken van met name Richemont en Swatch Group in de nabije toekomst sterker gaan optreden tegen geautoriseerde verkooppunten die horloges doorleveren aan internetshops als Bensontrade waardoor de levering zal stagneren.(mystery-shoppers van een horlogemerk kopen wereldwijd horloges van dit soort internetshops en kunnen door individueel nummer nagaan aan welke geautoriseerde dealer het betreffende horloge is geleverd en hem hierop aanspreken.)
  • De Richemont Group en de Swatch Group zullen gaan optreden tegen gebruik van namen en logo’s van de door hun gevoerde merken op internetshops als Bensontrade.
  • Juridisch gezien verkoopt Bensontrade tweedehands horloges en dit zal in de toekomst ook op de website vermeld moeten worden.(dit maakt het minder interessant)
  • Er zijn steeds meer merken die toestaan dat de geautoriseerde verkooppunten via internet gaan verkopen, waardoor internetshops als Bensontrade overbodig gaan worden.
  • De horloges verkocht door een internetshop als Bensontrade zijn niet volgens de officiele kanalen verkocht en vallen daardoor automatisch buiten de internationale garantie van 2 jaar die het merk verstrekt.

En zo zijn er nog tal van zaken.

en een nieuwe ontwikkeling: inmiddels heb ik de watchwinder 24 uur getest en is 1 van de houders al weer uitgevallen, defecte motor. Morgen gaat hij terug.

Laat een ieder verder vooral zijn eigen conclusies trekken uit het gebruik van naam en woonplaats. Kennelijk ziet Benson Trade hier een toegevoegde waarde.

Afgezien van de te veel late levering, de onduidelijke manual (die op elke bladzijde spreekt over het in te stellen aantal toeren van 650-1000 terwijl de ww alleen maar 750TBD doet, met een verwijzing naar knoppen die er niet op zitten) het nu opgetreden defect, lijmresten, niet weggewerkte bedrading die direct op het opbergvak, en dus op de horloges, ligt, en dan nog de toonzetting van de email. Een kleine bloemlezing:
"De handleiding is wellicht voor u verwarrend maar u hoeft niet te kijken naar het aantal toeren"
en over de lijm:
“echter kunt u dit eenvoudig verwijderen”;
en over de manual:
"Het feit dat onze klanten de bijgeleverde handleiding als duidelijk ervaren sterkt onze argumentatie. Echter vinden wij het voor u wel vervelend dat u de handleiding niet begrijpt.“
en:
Als jurist ben ik aardig op de hoogte van het kader dat de wetgeving ons biedt. Voor ons is deze zaak gesloten en zullen wij enkel reageren op uw uitlatingen in enig medium.”

Laat een ieder vooral zijn eigen conclusies trekken hieruit.

Apparaat terugsturen en dan krijg je toch gewoon een nieuwe???

En hoe zit het dan met bijvoorbeeld Damasko? Daar is Bensontrade gewoon officieel dealer van heb ik begrepen? Is hier dan dus wel gewoon fabrieksgarantie e.d.? Ik ben namelijk van plan in de toekomst een Damasko aan te schaffen(:D.

Ropa Schreef:

Er zijn zoveel zaken te vermelden met
internetshops als Bensontrade.
In het geval van Bensontrade :

  • Regelmatig zijn horloges die op de website staan
    niet leverbaar. (ik heb een tijdje geleden 3
    horloges besteld waarvan slechts 1 daadwerkelijk
    leverbaar was).
  • De juweliersprijzen op de Bensontrade website
    zijn vaak hoger dan de werkelijk geadviseerde
    winkelverkoopprijs.
  • Bij de geautoriseerde verkooppunten krijg je
    door een korting vaak dezelfde prijs als de prijs
    bij Bensontrade.

In het algemeen :

  • Ik denk dat de merken van met name Richemont en
    Swatch Group in de nabije toekomst sterker gaan
    optreden tegen geautoriseerde verkooppunten die
    horloges doorleveren aan internetshops als
    Bensontrade waardoor de levering zal
    stagneren.(mystery-shoppers van een horlogemerk
    kopen wereldwijd horloges van dit soort
    internetshops en kunnen door individueel nummer
    nagaan aan welke geautoriseerde dealer het
    betreffende horloge is geleverd en hem hierop
    aanspreken.)
  • De Richemont Group en de Swatch Group zullen
    gaan optreden tegen gebruik van namen en logo’s
    van de door hun gevoerde merken op internetshops
    als Bensontrade.
  • Juridisch gezien verkoopt Bensontrade
    tweedehands horloges en dit zal in de toekomst ook
    op de website vermeld moeten worden.(dit maakt het
    minder interessant)
  • Er zijn steeds meer merken die toestaan dat de
    geautoriseerde verkooppunten via internet gaan
    verkopen, waardoor internetshops als Bensontrade
    overbodig gaan worden.
  • De horloges verkocht door een internetshop als
    Bensontrade zijn niet volgens de officiele kanalen
    verkocht en vallen daardoor automatisch buiten de
    internationale garantie van 2 jaar die het merk
    verstrekt.

En zo zijn er nog tal van zaken.

Tommaat Schreef:

En hoe zit het dan met bijvoorbeeld Damasko? Daar
is Bensontrade gewoon officieel dealer van heb ik
begrepen? Is hier dan dus wel gewoon
fabrieksgarantie e.d.? Ik ben namelijk van plan in
de toekomst een Damasko aan te schaffen(:D.

Natuurlijk krijg je fabrieksgarantie als Bensontrade van een bepaald merk geautoriseerd dealer is.
Ik heb het over de merken waarvan ik weet dat ze geen geautoriseerd dealer zijn, over die merken kunnen ze geen fabrieksgarantie verlenen.

Of Bensontrade geautoriseerd dealer is van Damasko weet ik niet, ik weet ook niet of Damasko selectieve distributie toepast.

Ze zijn officieel dealer van Damasko!

EUROPA // Niederlande // Holland
BensonTrade
Postbus 688
5400 AR Uden
Niederlande
Telefon: 0031 / 6 24 105 169
eMail: info@bensontrade.nl
Internet: www.bensontrade.nl

Bedankt Tom Koerts en Ropa voor de toevoeging!

Omdat Dhr. *** selectief shops uit de emailswisseling zien wij ons genoodzaakt deze volledig te publiceren (het e-mail adres is hieruit verwijderd). Onderaan is het begin (bovenaan ons laatste bericht):


Geachte heer ***,

Ik denk dat u mij verkeerd begrijpt. Het is voor ons geen kwestie van ons gelijk halen, net zoals het dat niet voor u is neem ik aan. Echter dient er wel in redelijkheid gecommuniceerd te worden. Dat u woorden kiest als onbeschoft en onbehoorlijk acht ik niet bijdragen aan een oplossing. Mijn e-mails zijn altijd correct geweest met respect naar uw kant.

Ik begrijp uw teleurstelling m.b.t. de handleiding en het stukje lijm. Vandaar dat ik ook aanbood om u telefonisch te woord te staan en u te helpen bij uw vragen (ik heb uw voicemail ingesproken hierover). Het argument dat onze klanten geen moeilijkheden ondervinden met de handleiding wordt door u wellicht verkeerd (negatief) opgevat. Ik probeer hiermee aan te geven dat wanneer klanten bij ons klagen over een handleiding (of elk ander punt) wij hier serieus naar kijken hoe we dit kunnen oplossen in samenspraak met de klant. Daarnaast heb ik uw recht van retour geschetst, juist omdat veel klanten zich niet bewust zijn van deze optie.

Wanneer u mijn argumenten op een andere manier heeft geĂŻnterpreteerd dan zoals ik deze bedoeld heb spijt mij dat. Mijn bedoeling is nog steeds u verder te helpen wanneer u moeilijkheden ondervindt of vragen heeft. Wanneer u wenst kunt u de watchwinder retourneren of ruilen (vanwege het stukje lijm). U mag hem uiteraard ook behouden;)

Ik hoop dat ik uw vervelende gevoel een beetje heb kunnen weghalen, voor de rest wens ik u een fijn weekend!

Met vriendelijke groet,

Leon op de Weegh
BensonTrade


That makes two of us, al hoewel ik er nog niet gelijk van overtuigd ben dat u werkelijk helemaal op de hoogte bent van het wettelijk kader.

Voor het overige, reageert u vooral naar hartenlust, ik zie de discussie met veel vreugde tegemoet. Voor de duidelijkheid, uw klant die mij u aanvankelijk had aangeraden heb ik volledig geĂŻnformeerd, zijn reactie laat zich raden. Tot slot, ik ben blij dat u dit dossier als gesloten beschouwt, ik had, zoals u zich zult herinneren, al enige tijd geleden een poging hiertoe ondernomen maar uw dringende behoefte om uw gelijk te halen en een klant weg te jagen stak daar helaas een stokje voor.

Met groet,

Freek ***

Geachte heer ***,

Als jurist ben ik aardig op de hoogte van het kader dat de wetgeving ons biedt.
Voor ons is deze zaak gesloten en zullen wij enkel reageren op uw uitlatingen in enig medium.

Met vriendelijke groet,

Leon op de Weegh
BensonTrade
www.bensontrade.nl


Beste heer op de Weegh,

Er ligt duidelijk een wereld van verschil tussen uw perceptie van klantbenadering en die van mij. Datzelfde geldt voor de gang van zaken betreffende uw dienstverlening en service.

Het staat u uiteraard geheel vrij om zich in welke discussie dan ook te mengen, als u denkt dat u en uw bedrijf daar beter van wordt. U zult daar vast en zeker een hoop nieuwe
klanten mee binnen halen. Ik ga er wel van uit dat u zich daarbij houdt aan de ook voor u toepasselijke wettelijke bepalingen hieromtrent. Wellicht ten overvloede dien ik u hierbij te melden
dat ik u aansprakelijk zal houden voor alle schade die ik als gevolg van uw onrechtmatig handelen zal lijden en ik ook niet zal aarzelen deze op u te verhalen.

Met groet,

Freek ***


Geachte heer ***,

Wij hebben u alle mogelijkheden en oplossingen geboden. Onze toonzetting is te allen tijde beleefd geweest en erop gericht de situatie te klaren. U wenst hiervan geen gebruik te maken, dan kunnen wij helaas u niet verder helpen.

Het staat u geheel vrij uw mening te geven over BensonTrade. Wel hopen wij dat u zich houdt bij feitelijkheden. U begrijpt dat wij hierop zullen reageren met onze kant van het verhaal (hoor en wederhoor). Om uit te gaan van transparantie en volledigheid zullen wij hierbij uw naam vermelden.

Wij vinden het vervelend dat de situatie deze kant opgaat. Echter zijn wij van mening u voldoende geĂŻnformeerd te hebben, mede omtrent een oplossing (uitleg per telefoon of retourneren van het product).

Met vriendelijke groet,

Leon op de Weegh
BensonTrade
www.bensontrade.nl


Beste heer op de Weegh,

Volgens mij is het aan u als verkoper te doen wat u belooft en een goed product met een duidelijke manual te leveren. Daarin bent u niet alleen hopeloos tekort geschoten, maar u legt de oorzaak ook bij mijn onbegrip. Verder maakt u
er een welles nietes spel van, en is uw toonzetting is onbeschoft, onbehoorlijk en klantonvriendelijk.
Voor mij geen Benson Trade meer, dank u.
U zult mij tot slot niet euvel willen duiden dat ik mijn ervaringen met uw bedrijf deel op de diverse internetfora waarop ik als horloge consument actief ben. Een gewaarschuwd consument telt immers voor twee.

met groeten,

Freek ***

Geachte heer ***,

Voor ons is dit geen welles/nietes spelletje. Wij hebben u alle informatie gegeven zoals gevraagd. U wenst geen gebruik te maken van verdere uitleg, maar klaagt wel over onduidelijkheden. Wij hebben u tevens uw recht van retour geschetst. Dit lijkt ons voldoende.

Als u onze algemene voorwaarden leest (waarop u reeds uw akkoord heeft gegeven) kunt u zien dat het retourformulier vereist is, en op de homepage staat (rechterkant van het menu). Het retourformulier wordt niet standaard meegezonden, hetgeen vrij gebruikelijk is. Uitleg hierover wordt op onze website voldoende geboden.

Met vriendelijke groet,

Leon op de Weegh
BensonTrade
www.bensontrade.nl

Beste heer op de Weegh,

Het feit dat u hier een welles nietes spel van maakt en nu de indruk wekt dat het aan mij ligt dat ik uw volstrekt onduidelijke en onzorgvuldige handleiding niet begrijp sterkt mij in
mijn overtuiging dat ik absoluut geen zaken meer met u zou willen doen. Wat mij betreft heeft u uw goodwill volkomen verspeeld.

Wat betreft de retourzending (waarvoor u overigens ook geen formulier heeft meegestuurd), dat is mij bekend. Ik zal mij hierover beraden.

Groet,

Freek ***
ps. wellicht is lezing van het volgende nog aan te raden:

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/kloteklanten/1001004006761243/index.html


Geachte heer ***,

Het feit dat onze klanten de bijgeleverde handleiding als duidelijk ervaren sterkt onze argumentatie. Echter vinden wij het voor u wel vervelend dat u de handleiding niet begrijpt. Wij willen u graag telefonisch verder helpen wanneer u dat wenst. Wij zijn van mening dat onze website duidelijke informatie geeft omtrent de eigenschappen van het door u bestelde product. De handleiding dekt tevens exact de eigenschappen van het door u aangekochte product.

Wanneer u niet tevreden bent over het product staat het u vrij het binnen 7 werkdagen te retourneren, in exact dezelfde staat zoals wij het u geleverd hebben. Vergeet u hierbij niet het retourformulier en de factuur bij te voegen. Wij zorgen dan voor een snelle afhandeling.

Met vriendelijke groet,

Leon op de Weegh
BensonTrade
www.bensontrade.nl


Beste heer op de Weegh,

Een van de usp’s is, volgens uw eigen website, dat er een duidelijke manual bij zit. Daar van is geen sprake, het is me net iets te makkelijk om dan maar te verwijzen naar de productbeschrijving op de site. Dit klopt gewoon niet.

Ik ben ook verbaasd over uw suggestie om zelf maar even de lijm te verwijderen, u hoort toch gewoon een goed product af te leveren (met een duidelijke handleiding, zoals u belooft)?

Voor mij zijn deze ervaringen, uw aftersales service en de toon van uw reactie, voldoende reden om in het vervolg geen zaken meer met u te doen, en u al helemaal niet aan anderen aan te raden.

Het spijt me dat dit zo moet lopen maar laten we deze discussie vanaf nu vooral als gesloten beschouwen, ik heb er weinig behoefte aan om hier nog energie in te steken.

Met groet,

Freek ***

Geachte heer ***,

Zoals aangegeven is de handleiding voor vrijwel alle modellen. Wanneer u de productomschrijving bekijkt op onze website (de basis waarop u besloten heeft de Benson Watchwinder C2-C aan te schaffen) ziet u dat de toeren niet instelbaar zijn. De handleiding is wellicht voor u verwarrend maar u hoeft niet te kijken naar het aantal toeren.
Juist door gebruik te maken van 1 knop, met 3 standen (clockwise, counterclockwise en uit) is de bediening uiterst simpel. Onze ervaring is dat vrijwel elke bezitter van een Benson Watchwinder de bediening als zeer eenvoudig en gemakkelijk ervaart.

Wij betreuren het feit dat een deel lijm in de lade is gekomen tijdens het productieproces. Dat had uiteraard niet mogen gebeuren, echter kunt u dit eenvoudig verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Leon op de Weegh
BensonTrade
www.bensontrade.nl


En de 3e stand is uit ? Het spijt me echt maar ik vind de handleiding niet duidelijk als er op elke bladzijde van de manual wordt gesteld dat het aantal rotaties kan worden ingesteld terwijl dat niet het geval is. Overigens is de afwerking ook niet optimaal, in het onderste bakje trof ik nog lijmklodders aan.
Samen met de vertraagde verzending, het niet reageren op voice mails, en het niet nakomen van beloftes levert dit wat mij betreft geen voldoende cijfer op.

Groeten,

Freek ***


Geachte heer ***,

Bedankt voor uw bericht.

De bijgeleverde handleiding is een handleiding die (vrijwel) alle watchwinder modellen dekt. De bediening is zeer simpel. De watchwinder staat ingesteld op ± 750 toeren per dag. Dit is volgens onderzoek het beste aantal omwentelingen voor een automatisch horloge.

De watchwinder biedt 3 standen. Een stand is clockwise (met de klok mee). De andere stand is alternate, hetgeen een combinatie van clockwise en counter-clockwise inhoudt. Op deze manier worden dus beide draairichtingen gedekt en kan elk automatisch horloge worden opgewonden.

Met vriendelijke groet,

Leon op de Weegh
BensonTrade
www.bensontrade.nl


Inmiddels heb ik hem ontvangen. Volgens de bijgesloten handleiding zou ik het aantal TBD’s (650 tot 1000) kunnen instellen met een ronde knop die echter op het apparaat nergens is te bekennen.

Wel twee drukknopjes met instelling I,II en 0, maar opties I en II maken volgens mij geen verschil, in beide gevallen is de draairichting clockwise. Volgens de manual zou ik echter ook drie opties hebben; clockwise, counter clock wise, alternating. Deze laatste optie is ook niet te vinden. Heb ik iets gemist, of heb ik de verkeerde handleiding, of het verkeerde apparaat ?

Ben je als klant niet tevreden over het gekochte artikel dan stuur je toch binnen de wettelijk gestelde termijn het retour en dan ontvang je of een nieuw exemplaar of gewoon je geld terug. Ik zie geen enkel nut en doel van deze discussie.

Optitime.

1 like

zeker, en dat gaan we nu dus ook doen.

Ik heb niks dan goede ervaringen met Bensontrade.
Zoals ik het lees wordt er netjes gecommuniceerd over de levering en dat er een product niet voldoet aan de verwachting van de klant is jammer.
Dat er dan ook nog wordt aangeboden om (extra) uitleg te geven over de instructies en eventuele omruil of retour wordt aangeboden lijkt het mij dat er dan vanaf de verkopende kant alles aan gedaan is wat je als klant mag verwachten.
Blijkbaar is dat voor sommige alsnog niet genoeg en moeten ze alsnog zichzelf helemaal uitleven op een internet forum.

zo is het maar net Patrick:P