Omdat Dhr. *** selectief shops uit de emailswisseling zien wij ons genoodzaakt deze volledig te publiceren (het e-mail adres is hieruit verwijderd). Onderaan is het begin (bovenaan ons laatste bericht):
Geachte heer ***,
Ik denk dat u mij verkeerd begrijpt. Het is voor ons geen kwestie van ons gelijk halen, net zoals het dat niet voor u is neem ik aan. Echter dient er wel in redelijkheid gecommuniceerd te worden. Dat u woorden kiest als onbeschoft en onbehoorlijk acht ik niet bijdragen aan een oplossing. Mijn e-mails zijn altijd correct geweest met respect naar uw kant.
Ik begrijp uw teleurstelling m.b.t. de handleiding en het stukje lijm. Vandaar dat ik ook aanbood om u telefonisch te woord te staan en u te helpen bij uw vragen (ik heb uw voicemail ingesproken hierover). Het argument dat onze klanten geen moeilijkheden ondervinden met de handleiding wordt door u wellicht verkeerd (negatief) opgevat. Ik probeer hiermee aan te geven dat wanneer klanten bij ons klagen over een handleiding (of elk ander punt) wij hier serieus naar kijken hoe we dit kunnen oplossen in samenspraak met de klant. Daarnaast heb ik uw recht van retour geschetst, juist omdat veel klanten zich niet bewust zijn van deze optie.
Wanneer u mijn argumenten op een andere manier heeft geĂŻnterpreteerd dan zoals ik deze bedoeld heb spijt mij dat. Mijn bedoeling is nog steeds u verder te helpen wanneer u moeilijkheden ondervindt of vragen heeft. Wanneer u wenst kunt u de watchwinder retourneren of ruilen (vanwege het stukje lijm). U mag hem uiteraard ook behouden;)
Ik hoop dat ik uw vervelende gevoel een beetje heb kunnen weghalen, voor de rest wens ik u een fijn weekend!
Met vriendelijke groet,
Leon op de Weegh
BensonTrade
That makes two of us, al hoewel ik er nog niet gelijk van overtuigd ben dat u werkelijk helemaal op de hoogte bent van het wettelijk kader.
Voor het overige, reageert u vooral naar hartenlust, ik zie de discussie met veel vreugde tegemoet. Voor de duidelijkheid, uw klant die mij u aanvankelijk had aangeraden heb ik volledig geĂŻnformeerd, zijn reactie laat zich raden. Tot slot, ik ben blij dat u dit dossier als gesloten beschouwt, ik had, zoals u zich zult herinneren, al enige tijd geleden een poging hiertoe ondernomen maar uw dringende behoefte om uw gelijk te halen en een klant weg te jagen stak daar helaas een stokje voor.
Met groet,
Freek ***
Geachte heer ***,
Als jurist ben ik aardig op de hoogte van het kader dat de wetgeving ons biedt.
Voor ons is deze zaak gesloten en zullen wij enkel reageren op uw uitlatingen in enig medium.
Met vriendelijke groet,
Leon op de Weegh
BensonTrade
www.bensontrade.nl
Beste heer op de Weegh,
Er ligt duidelijk een wereld van verschil tussen uw perceptie van klantbenadering en die van mij. Datzelfde geldt voor de gang van zaken betreffende uw dienstverlening en service.
Het staat u uiteraard geheel vrij om zich in welke discussie dan ook te mengen, als u denkt dat u en uw bedrijf daar beter van wordt. U zult daar vast en zeker een hoop nieuwe
klanten mee binnen halen. Ik ga er wel van uit dat u zich daarbij houdt aan de ook voor u toepasselijke wettelijke bepalingen hieromtrent. Wellicht ten overvloede dien ik u hierbij te melden
dat ik u aansprakelijk zal houden voor alle schade die ik als gevolg van uw onrechtmatig handelen zal lijden en ik ook niet zal aarzelen deze op u te verhalen.
Met groet,
Freek ***
Geachte heer ***,
Wij hebben u alle mogelijkheden en oplossingen geboden. Onze toonzetting is te allen tijde beleefd geweest en erop gericht de situatie te klaren. U wenst hiervan geen gebruik te maken, dan kunnen wij helaas u niet verder helpen.
Het staat u geheel vrij uw mening te geven over BensonTrade. Wel hopen wij dat u zich houdt bij feitelijkheden. U begrijpt dat wij hierop zullen reageren met onze kant van het verhaal (hoor en wederhoor). Om uit te gaan van transparantie en volledigheid zullen wij hierbij uw naam vermelden.
Wij vinden het vervelend dat de situatie deze kant opgaat. Echter zijn wij van mening u voldoende geĂŻnformeerd te hebben, mede omtrent een oplossing (uitleg per telefoon of retourneren van het product).
Met vriendelijke groet,
Leon op de Weegh
BensonTrade
www.bensontrade.nl
Beste heer op de Weegh,
Volgens mij is het aan u als verkoper te doen wat u belooft en een goed product met een duidelijke manual te leveren. Daarin bent u niet alleen hopeloos tekort geschoten, maar u legt de oorzaak ook bij mijn onbegrip. Verder maakt u
er een welles nietes spel van, en is uw toonzetting is onbeschoft, onbehoorlijk en klantonvriendelijk.
Voor mij geen Benson Trade meer, dank u.
U zult mij tot slot niet euvel willen duiden dat ik mijn ervaringen met uw bedrijf deel op de diverse internetfora waarop ik als horloge consument actief ben. Een gewaarschuwd consument telt immers voor twee.
met groeten,
Freek ***
Geachte heer ***,
Voor ons is dit geen welles/nietes spelletje. Wij hebben u alle informatie gegeven zoals gevraagd. U wenst geen gebruik te maken van verdere uitleg, maar klaagt wel over onduidelijkheden. Wij hebben u tevens uw recht van retour geschetst. Dit lijkt ons voldoende.
Als u onze algemene voorwaarden leest (waarop u reeds uw akkoord heeft gegeven) kunt u zien dat het retourformulier vereist is, en op de homepage staat (rechterkant van het menu). Het retourformulier wordt niet standaard meegezonden, hetgeen vrij gebruikelijk is. Uitleg hierover wordt op onze website voldoende geboden.
Met vriendelijke groet,
Beste heer op de Weegh,
Het feit dat u hier een welles nietes spel van maakt en nu de indruk wekt dat het aan mij ligt dat ik uw volstrekt onduidelijke en onzorgvuldige handleiding niet begrijp sterkt mij in
mijn overtuiging dat ik absoluut geen zaken meer met u zou willen doen. Wat mij betreft heeft u uw goodwill volkomen verspeeld.
Wat betreft de retourzending (waarvoor u overigens ook geen formulier heeft meegestuurd), dat is mij bekend. Ik zal mij hierover beraden.
Groet,
Freek ***
ps. wellicht is lezing van het volgende nog aan te raden:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/kloteklanten/1001004006761243/index.html
Geachte heer ***,
Het feit dat onze klanten de bijgeleverde handleiding als duidelijk ervaren sterkt onze argumentatie. Echter vinden wij het voor u wel vervelend dat u de handleiding niet begrijpt. Wij willen u graag telefonisch verder helpen wanneer u dat wenst. Wij zijn van mening dat onze website duidelijke informatie geeft omtrent de eigenschappen van het door u bestelde product. De handleiding dekt tevens exact de eigenschappen van het door u aangekochte product.
Wanneer u niet tevreden bent over het product staat het u vrij het binnen 7 werkdagen te retourneren, in exact dezelfde staat zoals wij het u geleverd hebben. Vergeet u hierbij niet het retourformulier en de factuur bij te voegen. Wij zorgen dan voor een snelle afhandeling.
Met vriendelijke groet,
Leon op de Weegh
BensonTrade
www.bensontrade.nl
Beste heer op de Weegh,
Een van de usp’s is, volgens uw eigen website, dat er een duidelijke manual bij zit. Daar van is geen sprake, het is me net iets te makkelijk om dan maar te verwijzen naar de productbeschrijving op de site. Dit klopt gewoon niet.
Ik ben ook verbaasd over uw suggestie om zelf maar even de lijm te verwijderen, u hoort toch gewoon een goed product af te leveren (met een duidelijke handleiding, zoals u belooft)?
Voor mij zijn deze ervaringen, uw aftersales service en de toon van uw reactie, voldoende reden om in het vervolg geen zaken meer met u te doen, en u al helemaal niet aan anderen aan te raden.
Het spijt me dat dit zo moet lopen maar laten we deze discussie vanaf nu vooral als gesloten beschouwen, ik heb er weinig behoefte aan om hier nog energie in te steken.
Met groet,
Freek ***
Geachte heer ***,
Zoals aangegeven is de handleiding voor vrijwel alle modellen. Wanneer u de productomschrijving bekijkt op onze website (de basis waarop u besloten heeft de Benson Watchwinder C2-C aan te schaffen) ziet u dat de toeren niet instelbaar zijn. De handleiding is wellicht voor u verwarrend maar u hoeft niet te kijken naar het aantal toeren.
Juist door gebruik te maken van 1 knop, met 3 standen (clockwise, counterclockwise en uit) is de bediening uiterst simpel. Onze ervaring is dat vrijwel elke bezitter van een Benson Watchwinder de bediening als zeer eenvoudig en gemakkelijk ervaart.
Wij betreuren het feit dat een deel lijm in de lade is gekomen tijdens het productieproces. Dat had uiteraard niet mogen gebeuren, echter kunt u dit eenvoudig verwijderen.
Met vriendelijke groet,
Leon op de Weegh
BensonTrade
www.bensontrade.nl
En de 3e stand is uit ? Het spijt me echt maar ik vind de handleiding niet duidelijk als er op elke bladzijde van de manual wordt gesteld dat het aantal rotaties kan worden ingesteld terwijl dat niet het geval is. Overigens is de afwerking ook niet optimaal, in het onderste bakje trof ik nog lijmklodders aan.
Samen met de vertraagde verzending, het niet reageren op voice mails, en het niet nakomen van beloftes levert dit wat mij betreft geen voldoende cijfer op.
Groeten,
Freek ***
Geachte heer ***,
Bedankt voor uw bericht.
De bijgeleverde handleiding is een handleiding die (vrijwel) alle watchwinder modellen dekt. De bediening is zeer simpel. De watchwinder staat ingesteld op ± 750 toeren per dag. Dit is volgens onderzoek het beste aantal omwentelingen voor een automatisch horloge.
De watchwinder biedt 3 standen. Een stand is clockwise (met de klok mee). De andere stand is alternate, hetgeen een combinatie van clockwise en counter-clockwise inhoudt. Op deze manier worden dus beide draairichtingen gedekt en kan elk automatisch horloge worden opgewonden.
Met vriendelijke groet,
Leon op de Weegh
BensonTrade
www.bensontrade.nl
Inmiddels heb ik hem ontvangen. Volgens de bijgesloten handleiding zou ik het aantal TBD’s (650 tot 1000) kunnen instellen met een ronde knop die echter op het apparaat nergens is te bekennen.
Wel twee drukknopjes met instelling I,II en 0, maar opties I en II maken volgens mij geen verschil, in beide gevallen is de draairichting clockwise. Volgens de manual zou ik echter ook drie opties hebben; clockwise, counter clock wise, alternating. Deze laatste optie is ook niet te vinden. Heb ik iets gemist, of heb ik de verkeerde handleiding, of het verkeerde apparaat ?