BensonTrade

Wat een onzin deze discussie. Ik heb niet het idee dat dhr. Schuilenburg zich ook maar enigszins redelijk probeert op te stellen, en alleen maar het aller negatiefste in de reacties van Bensontrade probeert te zien.

Ik vraag me ook erg af wat dhr. Schuilenburg dan wél had verwacht dat Bensontrade zou doen? Dat een product niet 100% is afgewerkt is vervelend, maar kan gebeuren. Dan kan je als shop toch weinig anders dan voorstellen om het terug te sturen? Of hadden ze op hun blote knietjes bij dhr. Schuilenburg voor de deur moeten zitten, met een bos bloemen en een doosje merci, terwijl ze hun nederige excuses aanboden?

Please, Schuilenburg, grow up, wees enigszins realistisch, en probeer tot een oplossing te komen in plaats van continue het gevecht op te zoeken.

1 like

Ben het helemaal eens met mardein.

Ik krijg een onprettig gevoel van deze discussie.

Het lijk dat iemand een watchwinder op een website heeft gekocht, waarbij op de site stond: ± 750 touren per dag (ik persoonlijk lees hieruit dat het aantal touren niet regelbaar is).

Daarna ontvangt de koper een WW met een algemene gebruiksaanwijzing die voor de meerdere modellen is bestemd, wat een bekend verschijnsel is - in vele handleidingen staat iets in de trend “als uw model deze functie heeft”.

Maar de koper ziet in de handleiding dat het aantal touren wel af te stellen is (wat voor de duurdere modellen is inderdaad juist) en roept: "Ha, in mijn goedkoper model moet, volgens gebruiksaanwijzing deze mogelijkheid ook zitten!!! En als de uitleg van de verkoper niet tot de verzending van een duurdere WW met het afstelbare aantal touren leidt blijkt alles wat de verkoper verder doet niet goed. Welke oplossingen door de verkoper ook aangeboden worden, al die oplossingen zijn onacceptabel voor de koper. Er is voor hem maar een optie: “Als ik geen beter/duurder ding voor mijn bescheiden geld krijg, dan maak ik de verkoper zwart”.

Ik wil benadrukken dat het bovenstaande mijn interpretatie van het gebeurde is en dat deze interpretatie eventueel helemaal foutief is. Iedereen kan dan ook mijn gevoel op het juiste spoor zetten.

Groet,

Alex

heren heren toch, gewoon vanaf het begin af aan lezen dan zie je wat er mis is gegaan, maar dat moet je ook wel willen. De oplossing is er hoor, het ding is gewoon geretourneerd, met de complimenten. Er komt uiteraard weer een nieuwe ww, maar dan wel van een andere winkel, die volgens de belofte op tijd wordt geleverd, goed is afgewerkt (geen lijmresten, bedrading die wel is weggewerkt, geen onafgewerkt hout in het binnenwerk, een behoorlijk opbergvak zodat de horloges niet tegen de bedrading aan liggen), met de correcte manual zodat duidelijk is hoe je het ding gebruikt, en het allerbelangrijkste…die het gewoon nog doet na 24u. Dan is het alleen maar mooi meegenomen als je een aardige fatsoenlijke verkoper hebt die op tijd levert, bij vertraging niet pas reageert als je hem rappelleert, zich klantgericht opstelt, terugbelt als je een bericht achterlaat waar de ww blijft, geen welles nietes over de manual wil houden (“alle andere klanten begrijpen het wel, zie je wel dat ik gelijk heb” uhuh), en niet je naam en woonplaats op een open forum zet als er iets op staat wat hem niet bevalt. Dus gewoon een goed product en een goede service. As simple as that, maar misschien vraag ik gewoon wat te veel.
ps. en oja, het maakt me niet uit als de ww maar 1 stand heeft, maar wel een beetje raar als de manual daar nergens op wijst. Wel: knoppen en instelmogelijkheden die er helemaal niet op zitten.

Ik heb tijden terug ook weleens wat gekocht bij Bensontrade en dat beviel allemaal goed. Alles werkt nog steeds (ook de Benson horlogeopwinder;) ) en ook het contact was prettig.

Dat een product kapot gaat is niet leuk, en als klant begrijp ik dat je teleurgesteld bent maar om op deze manier te reageren begrijp ik niet. Komt vrij kinderachtig over. Als ik de emails lees vind ik dat Bensontrade zich meer dan klantvriendelijk heeft opgesteld en hiermee Schuilenburg juist heeft willen helpen. Als klant kan je gewoon retourneren en daarmee is de zaak afgehandeld. Nu wordt de webshop nog even zwart gemaakt (op een vervelende toon van Schuilenburg) zonder enige reden. Ik vraag me af of je altijd zo reageert wanneer er iets misgaat? Gewoon als volwassenen oplossen en niet lopen zeuren als een klein kind.

tsja, hoeveel vriendjes Benson ook inschakelt om voor hem het woord te doen en hoeveel lawaai ze ook maken, de feiten blijven gewoon het zelfde. Er is veel te laat een slecht afgewerkt houtje touwtje product geleverd dat het na 24u al niet meer doet, waarbij de service en de klantcommunicatie in het hele traject wat mij betreft onder de maat zijn gebleven en ook nog eens zonder mijn toestemming mijn naam en woonplaats op internet zijn gezet (Misschien is dat nog eens een puntje om bij het CBP aanhangig te maken).
We kunnen natuurlijk proberen de zaak om te draaien, maar meer kan ik er echt niet van maken.

Schuilenburg Schreef:

tsja, hoeveel vriendjes Benson ook inschakelt om
voor hem het woord te doen en hoeveel lawaai ze
ook maken,

Hallo beste Schuilenburg,

Lekker goedkoop doen, hé? :slight_smile:

Veel succes met de verdere beschuldigingen van iedereen die het toevallig met u niet eens is.

Groet,

Alex

Is het niet wijs om gewoon deze hele “welles - nietes”-discussie stop te zeten ??

In mijn ogen is er tot heden niemand gebaat bij het beschuldigen van de verkoper of de koper en is dit een zaak die tussen beide partijen geschikt dient te worden. Niet via een forum zoals deze.

Ik wil in ieder geval zeggen dat ik geen ‘vriendje van benson’ ben. Sterker nog: ik heb er nog nooit wat gekocht. De enige informatie die ik heb, is wat er in dit topic staat.

Als ik de gehele mailconversatie lees (er van uit gaande dat die inderdaad klopt, en niet bewerkt is) zie ik het volgende:

1e mail S: nette, normale mail. Handleiding niet goed begrepen (los van of de handl nou wel of niet goed is).
1e mail B: nette, vriendelijke mail die duidelijk antwoord geeft op alle gestelde vragen.
2e mail S: geeft aan dat nog niet alles duidelijk is, duidelijk enigszins geirriteerd, vermeldt dat dit geen ‘voldoende’ is
2e mail B: legt rustig en duidelijk het niet begrepen deel nogmaals uit. Reageert ook op de klodder lijm, maar had (in mijn ogen) hier eigenlijk al de retourmogelijkheid moeten noemen.
3e mail S: blijft doorzeuren over de handleiding, terwijl inmiddels alles uitvoerig en persoonlijk aan hem is uitgelegd (en hoeveel handleiding is nodig met 1 knop…) Vervolgens gaat hij verder over de toon van de reactie van benson (tot nu toe: zakelijk, maar beleefd en klantgericht wat mij betreft) en de service (tot nu toe: geduldig en beleefd antwoord geven op vragen van de klant)
3e mail B: bieden aan om telefonische helpdesk te spelen, en leggen nogmaals uit waarom er gekozen is voor deze vorm van handleiding. Ook leggen ze netjes de retourprocedure uit.
4e mail S: blijft doorzeuren over de handleiding, en beweert dat het een welles-nietes spelletje is, wat ik absoluut niet terug zie in de mails. Suggereert een boek wat over de relatie tussen klanten en bedrijven gaat. Roept dat benson zijn goodwill heeft verspeeld, terwijl ik niet zie waar ze dit hebben gedaan? Ze zijn aldoor beleefd en klantvriendelijk gebleven.
4e mail B: u klaagt over onduidelijkheden, maar wenst geen gebruik te maken van de mogelijkheden om het duidelijk te krijgen. Groot gelijk!
5e mail S: beschuldigd benson er van onbeschoft, onbeleefd etc te zijn geweest. Hier heb ik ze nog niet op kunnen betrappen. Verder dreigt hij met het plaatsen van zijn verhaal op internet.
5e mail B: weerlegt de beweringen van S, en dreigt met het publiceren van zijn naam. In mijn ogen is dit wel fout van benson.
6e mail S: zegt dat benson gerust mag reageren op discussies op internet
6e mail B: zegt dat ze zich aan de wet zullen houden
7e mail S: probeert met wat opmerkingen nog wat steken toe te delen
7e mail B: reageert opvallend positief gezien het voorgaande, heeft zelfs gebeld om alles helder te krijgen, en de voicemail ingesproken (waar als ik het goed begrijp niet op is gereageerd). Probeert dit alles toch nog met een goed gevoel voor beiden af te sluiten.

Samenvatting:
S: geirriteerd, probeert zijn gelijk te halen m.b.t. de onduidelijke handleiding, gaat niet in op de door B geboden mogelijkheden.
B: beleefd, probeert een goede oplossing te zoeken, die S niet lijkt te willen.

Kom op zeg, waar gaat dit over? Een watchwinder met welgeteld 1 knop? Wil je ook een handleiding bij een pen? Die heeft tenslotte ook 1 knop? Of wil je dat ze voor jou persoonlijk een andere handleiding gaan schrijven?

Ik denk eerlijk gezegd dat benson blij moet zijn dat je nooit meer iets bij ze wil bestellen…

1 like

Goede analyse.
Klant koopt el cheapo watchwinder, treft handleiding van duurdere aan en wil dan een duurdere?
Toonzetting webshop valt verkeerd (waarschijnlijk standaard alinea’s, want werk maar een mailtje of 100 per dag weg…) en vanaf dat moment is het mis.

Jammer dat het zo wordt “afgewikkeld” ik denk dat zowel klant als winkel hier niet blij van worden.

Heel duidelijk en (naar mijn mening) helemaal objecief.

Groet,

Alex

Wellicht is het openbaar maken van naam en toenaam niet goed te praten, maar smaad, laster en belediging evenmin.

Helemaal mee eens.
Maar als je voor een kwartje iets koopt en voor een gulden behandeld wilt
worden krijg je dit soort situaties.
Groeten harb

Helemaal mee eensmaardein Schreef:

Ik wil in ieder geval zeggen dat ik geen ‘vriendje
van benson’ ben. Sterker nog: ik heb er nog nooit
wat gekocht. De enige informatie die ik heb, is
wat er in dit topic staat.

Als ik de gehele mailconversatie lees (er van uit
gaande dat die inderdaad klopt, en niet bewerkt
is) zie ik het volgende:

1e mail S: nette, normale mail. Handleiding niet
goed begrepen (los van of de handl nou wel of niet
goed is).
1e mail B: nette, vriendelijke mail die duidelijk
antwoord geeft op alle gestelde vragen.
2e mail S: geeft aan dat nog niet alles duidelijk
is, duidelijk enigszins geirriteerd, vermeldt dat
dit geen ‘voldoende’ is
2e mail B: legt rustig en duidelijk het niet
begrepen deel nogmaals uit. Reageert ook op de
klodder lijm, maar had (in mijn ogen) hier
eigenlijk al de retourmogelijkheid moeten noemen.
3e mail S: blijft doorzeuren over de handleiding,
terwijl inmiddels alles uitvoerig en persoonlijk
aan hem is uitgelegd (en hoeveel handleiding is
nodig met 1 knop…) Vervolgens gaat hij verder
over de toon van de reactie van benson (tot nu
toe: zakelijk, maar beleefd en klantgericht wat
mij betreft) en de service (tot nu toe: geduldig
en beleefd antwoord geven op vragen van de klant)
3e mail B: bieden aan om telefonische helpdesk te
spelen, en leggen nogmaals uit waarom er gekozen
is voor deze vorm van handleiding. Ook leggen ze
netjes de retourprocedure uit.
4e mail S: blijft doorzeuren over de handleiding,
en beweert dat het een welles-nietes spelletje is,
wat ik absoluut niet terug zie in de mails.
Suggereert een boek wat over de relatie tussen
klanten en bedrijven gaat. Roept dat benson zijn
goodwill heeft verspeeld, terwijl ik niet zie waar
ze dit hebben gedaan? Ze zijn aldoor beleefd en
klantvriendelijk gebleven.
4e mail B: u klaagt over onduidelijkheden, maar
wenst geen gebruik te maken van de mogelijkheden
om het duidelijk te krijgen. Groot gelijk!
5e mail S: beschuldigd benson er van onbeschoft,
onbeleefd etc te zijn geweest. Hier heb ik ze nog
niet op kunnen betrappen. Verder dreigt hij met
het plaatsen van zijn verhaal op internet.
5e mail B: weerlegt de beweringen van S, en dreigt
met het publiceren van zijn naam. In mijn ogen is
dit wel fout van benson.
6e mail S: zegt dat benson gerust mag reageren op
discussies op internet
6e mail B: zegt dat ze zich aan de wet zullen
houden
7e mail S: probeert met wat opmerkingen nog wat
steken toe te delen
7e mail B: reageert opvallend positief gezien het
voorgaande, heeft zelfs gebeld om alles helder te
krijgen, en de voicemail ingesproken (waar als ik
het goed begrijp niet op is gereageerd). Probeert
dit alles toch nog met een goed gevoel voor beiden
af te sluiten.

Samenvatting:
S: geirriteerd, probeert zijn gelijk te halen
m.b.t. de onduidelijke handleiding, gaat niet in
op de door B geboden mogelijkheden.
B: beleefd, probeert een goede oplossing te
zoeken, die S niet lijkt te willen.

Kom op zeg, waar gaat dit over? Een watchwinder
met welgeteld 1 knop? Wil je ook een handleiding
bij een pen? Die heeft tenslotte ook 1 knop? Of
wil je dat ze voor jou persoonlijk een andere
handleiding gaan schrijven?

Ik denk eerlijk gezegd dat benson blij moet zijn
dat je nooit meer iets bij ze wil bestellen…

Ik was de site van Benson Trade aan het bekijken ivm Damasko horloges.
Ik word echter afgeschrikt door ad. 8 van de FAQ.
Het antwoord op deze vraag is in directe tegenspraak met de wet. Internet verkopers dienen ALTIJD producten binnen 7 werkdagen terug te nemen:

Benson Trade:

1. Kan ik mijn bestelling (kosteloos) annuleren?
    U kunt uw bestelling binnen 24 uur na plaatsing kosteloos annuleren. Annuleert u buiten deze periode houden wij ons het recht voor 10% van het aankoopbedrag in rekening te brengen

Pardon???

http://www.kvk.nl/wetten_en_regels/contracten/verkoop_van_consumptiegoederen/verkoop_via_internet_de_webwinkel/

Bedankt voor uw tip. Wij zullen dit bekijken en zo nodig aanpassen. Onze algemene voorwaarden dienen uiteraard binnen het kader van de wet te vallen.

1 like

Het annuleren van een bestelling of retourrecht zijn verschillende dingen.
Bij de KVK hebben ze het overbedenktijd/retourtijd van 7 dagen.
Niet over het bestellen op webshops en een uur later je bedenken dat je het niet meer wilt hebben.

Vind het dan nog netjes dat er een periode van 24uur inzit, aangezien het werk van het crediteren en eventueel afbestellen van het product gedaan moet worden.

nee, dat is niet waar. Dat zou ook heel raar zijn. Je mag geen bestelling annuleren, maar wel diezelfde bestelling laten komen en dan terugsturen? Lijkt me heel onlogisch. Bij de KvK hebben ze het overigens expliciet over webshops.

Ik heb deze discussie al eens gehad toen ik een tv online had gekocht, en vervolgens annuleerde. Toen ik hem vroeg of hij liever wilde dat hij de tv zou opsturen, en ik hem weer terug zou sturen, zweeg hij beleefd.

Waarom zijn er geen Seiko horloges beschikbaar? Dat bericht staat zeker al twee jaar te lezen op de site vind ik een beetje vreemd.

Maar toch blijf ik interesse hebben in een mooie Damasko. :slight_smile:

Als iemand bij mij in de webshop een horloge koopt heeft hij het wettelijke recht om binnen 8 dagen het artikel te retourneren. Wel moet het artikel in dezelfde staat verkeren als dat de klant het heeft ontvangen. Een opgaaf van reden hoeft hij niet te geven voor het terug sturen.
Wij hanteren de regel dat direct na retour ontvangst van het horloge, mits in goede staat de klant zijn geld dezelfde dag nog krijgt overgemaakt.
Geen eindeloze discussies, niet goed nieuw exemplaar of geld terug. Simpel!

Het verbaast mij overigens dat zeer veel horloge webwinkels niet voldoen aan de wet.

Bij velen zijn geen algemene voorwaarden gesteld. Ook vragen veel webshops 100% vooruitbetaling (het vragen hiervan is verboden per wet (BW art. 26). 50% is maximum, de rest bij levering, de postbode dus).

Het verbaast mij omdat deze webwinkels bij een conflict volgens mij altijd sterk in het nadeel zijn.

Benson Trade is nog 1 van de betere volgens mij.