BensonTrade

Vragen mag, verplichten is een ander verhaal.

Fijn dat Schuilenburg zich registreert om enkel een review van een internetshop achter te laten.

In het verleden horloges besteld bij BensonTrade, zonder problemen (ook al zal dit niet geloofd worden door TS).

Gewoon lekker je horloge dragen, heb je ook ww nodig.

Ken ze niet, maar schrik wel van de rpijzen.

SNL029P2 vragen ze maar 739 euro voor...
Nu kopen prijs op Ebay is minder dan 400 euro.

De car-watches had ik vroeger ook wel (toen ik net mijn Alfa had gekocht heb een aantal Alfa-horloges gekocht); die hoeven echt niet meer dan 60 euro te kosten. En Beston vraagt er ver over de 100 euro voor.

Het is wel een mooie site.

Ik ken Leon eigenaar van Bensontrade.

Die kan je wel vertrouwen, hij verkoopt best veel horloges via marktplaats en speurders.

Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer 3 maanden geleden een Breytenbach horloge gekocht bij Bensontrade.nl ; ben erg tevreden. Goede persoonlijke service en goede prijs.

Natuurlijk heb ik even de site bekeken; vele merken die ze voeren zitten onder de prijzen van andere horlogeaanbieders(bedrijven) op internet. Uiteraard kan geen enkele winkel met Ebay concurreren; vele bedrijven moeten namelijk rekening houden met afspraken met merken, moeten BTW afdragen en hebben andere kosten (bedrijfslasten). Daarentegen bieden ze wel betere garantie en heb je een aanspreekpunt in Nederland, ipv Hong Kong, VS of Thailand.

Zelf heb ik een bedrijf in Paardenvoer, dus ik weet wel een beetje waarover ik praat. Maar goed, iedereen zijn eigen mening; ik ben erg tevreden over Bensontrade en grote kans dat ik mijn horloge wederom bij hen koop.

Succes met je zoektocht naar een leuk en goed horloge!

Hallo,
ik kwam toevallig deze onlineshop tegen op internet, heeft iemand hier ervaring mee? positief negatief? bensontrade.nl

grtz,
Peter

Mijn beste,

Ik heb er in het verleden slechts 1 keer een horloge gekocht. En ik moet zeggen dat ik die ene keer bijzonder goed geholpen ben door de eigenaar Leon op de Weegh.
Een snelle en correcte communicatie, zowel via de mail als via de telefoon. Het door mij bestelde horloge werd keurig en op tijd bezorgt.
Qua prijs der aangeboden horloges kan ik je zeggen dat ik de prijzen redelijk vind. Maar aan jou om daar uiteindelijk over te oordelen.

Orologio Signaturis Temporis.;)

Je hebt alleen geen merk-garantie op de horloges.

Kleine aanvulling: vele van onze merken worden geleverd met officiele (merk)garantie aangezien wij officieel dealer zijn. Alle overige merken worden geleverd met minimaal 1 of 2 jaar duidelijke garantie geldend jegens BensonTrade. Te allen tijde bieden wij voldoende waarborgen.

ik heb in het verleden ook contact gehad met deze firma echter het is niet tot een aankoop gekomen maar de correspondentie liep perfect.

Ik ben al wat langer klant bij BensonTrade, al ruim 3 jaar. Heb er nu ongeveer 6 horloges en 3 watchwinders gekocht (niet alleen voor mezelf). De service en communicatie is altijd prima, de levering verloopt goed en gelukkig nog nooit problemen gehad met mijn aankopen. Ik ben erg tevreden. Ik weet dat ze aardig gegroeid zijn de afgelopen 2 jaar dus soms krijg ik pas na 24 uur een reactie…ach ja..als dat het enige is…

BensonTrade Schreef:

Kleine aanvulling: vele van onze merken worden
geleverd met officiele (merk)garantie aangezien
wij officieel dealer zijn. Alle overige merken
worden geleverd met minimaal 1 of 2 jaar
duidelijke garantie geldend jegens BensonTrade. Te
allen tijde bieden wij voldoende waarborgen.

Wat ik zeg dus.
De overige merken (lees gerenomeerde merken) hebben dus geen officiele, internationale merkengarantie.
Dit betekent dat ik voor een garantieclaim dus alleen bij Bensontrade terecht kan en niet bij b.v. een officiele dealer van het betreffende merk.

Dat is correct. In principe geldt de garantie jegens BensonTrade bij dergelijke merken waarvan wij geen officieel dealer zijn. Echter leveren wij in uiterste gevallen, wanneer sprake is van een defect, een ingevulde garantiekaart (met stempels van een officieel dealer) zodat onze klant rechtstreeks internationale garantie kan claimen.

Dan hoop ik voor de dealer die je van een garantiebewijs met stempel voorziet dat deze info nooit bij de merken terecht komt.
Raakt hij zijn dealerschap kwijt.

Dat is een grijs gebied, zoals u wellicht weet verkopen vele high end horlogemerken delen van hun voorraad aan grote ondernemingen (lees: opkopers) buiten hun officieel netwerk die deze weer via niet officiele kanalen op de markt brengen. Wanneer men via de juiste kanalen inkoopt zal er nooit een probleem qua garantie zijn. Kweste van duidelijke afspraken en betrouwbare leveranciers.

Ik ken ook een aantal high-end merken die absoluut niet op die manier werken maar die u toch in uw pakket hebt zitten.
Het gaat dan waarschijnlijk via een officiƫle dealer die de horloges aan u doorlevert.
Probleem is dan dat er geen officiƫel garantiebewijs bij zit (de dealer wil tenslotte niet betrokken worden bij "grijze" internet verkoop) en er zit geen aankoopbon bij van de dealer.
Aangezien er tegenwoordig merken zijn die bij twijfel ook de aankoopbon van het aangeboden horloge opvragen, kan dit een probleem zijn bij een garantie-claim.

De merken waaraan u refereert verkopen ook aan opkopers, hierbij spreek ik uit ervaring. Vrijwel elk merk is hierdoor verkrijgbaar buiten het officiele netwerk. Daarbij kunt u ervan uit gaan dat de garantiewaarborgen prima geregeld zijn bij BensonTrade.

U weet welke merken ik bedoel ?
Van 2 merken weet ik zeker dat ze geen actuele collectie leveren aan opkopers.

Overigens, ik wil hier niet mee beweren dat u geen goede garantie op uw produkten zou leveren.

Maar zijn dat 2 merken uit onze collectie?

BensonTrade Schreef:

Kleine aanvulling: vele van onze merken worden
geleverd met officiele (merk)garantie aangezien
wij officieel dealer zijn. Alle overige merken
worden geleverd met minimaal 1 of 2 jaar
duidelijke garantie geldend jegens BensonTrade. Te
allen tijde bieden wij voldoende waarborgen.

Seikos hebben de merkgarantie (de SPB005)?