Bergeon tool kit 7815 - Cousins ?

Na een tijdje met ander (lees : goedkoper) gereedschap gewerkt te hebben, heb ik besloten om toch in kwaliteit te investeren en Bergeon tools aan te schaffen.

Na wat surfen kwam ik ut op volgende tool kit, die voor mij persoonlijk alles heeft wat ik zoek : Bergeon 7815 Master Service Tool Kit. I know, kostelijk, maar dan zijn we ineens compleet voorzien hé :wink:

Enig idee waar ik deze het meest voordeling op de kop kan tikken ?

Via dit topic van @BobT kwam ik op Coussins … en daar hebben ze de betrokken kit aan een redelijk scherpe prijs volgens mij (link), maar weet iemand of je daar als ‘particulier’ (dus niet als ‘handelaar’ of ‘zelfstandige’) kan bestellen ???
Bij registratie moet je immers je bedrijfgegevens opgeven ?

Iemand hier al bested ???
Ervaringen ???
Alternatieven ???

TIA :thumbsup:

Bij Cousins kun je gewoon als particulier bestellen, heb ik al regelmatig gedaan. Bedrijfsgegevens gewoon niet invullen. Heb er goede ervaringen mee. Je kunt alleen helaas niet met paypal betalen, creditcard is de enige optie.

Succes!

1 like

Prima zaak, aanmelden geen enkel probleem als particulier.

1 like

Yup, geen probleem om als particulier te bestellen. Gewoon account aanmaken en gaan met die banaan! Let wel dat de prijzen exclusie BTW zijn (ik dacht 20% in de UK) en het verzenden relatief kostbaar is.

1 like

Thx voor de info :thumbsup:

De kracht van HF :smiley:

1 like

Voor kleine dingen hebben ze tegenwoordig goedkope verzendopties; ik heb laatst kurken pakkingen voor m’n Elma besteld en daarvoor kon ik gewone non tracked EU mail kiezen en dat kostte maar £1.91.

1 like

Klopt, maar als het boven een bepaalde prijs/gewicht komt wordt het al snel duurder. Ik heb vorige week nog een LCD glaasje besteld, maar daar kwam meteen een dikke 10 pond aan verzendkosten bovenop.

1 like

Top zaakje…regelmatig besteld daar.
Levertijd meestal klein weekje.

1 like

Heb net even geprobeerd, het heeft inderdaad ook met de prijs te maken. Als je boven de 25 pond in je basket komt verdwijnt de goedkoopste verzendoptie. :expressionless:

1 like

Ah thanks. Ik wist nog niet waar die grens precies lag. Laatst wel in twee tranches een bestelling gedaan omdat dat goedkoper was met verzenden, maar die grens ligt dus op 25 pond. :thumbsup:

1 like

Verzendkosten zijn afhankelijk van de waarde ivm verzekering.
Rond £100 is £10 verzendkosten maar iets van £400 zo’n £20.

1 like

ja hoor, ik kocht het als particulier (dus je betaalt nog wel btw). Bestelde het op dinsdag en 3 dagen later was het er!

Bij registratie hoef je je bedrijfsgegevens trouwens niet op te geven. Is optioneel.

1 like

Ondertussen geregistreerd :thumbsup:

Verzending is iets van een 20 GBP … valt al bij al nog wel mee (gezien het aankoopbedrag).
Wel nog even rondneuzen voor ik bestel … is echt een grot van Alibaba :wink:

Bergeon is niet altijd het beste. Zelf produceren zij niets. Het is een groothandel die zijn naam plaatst op gereedschap.

Een alternatief en voor mij mooier en even goed gereedschap is Horotec zie http://www.horotec.ch/ en ook zwitsers.
Ik zeg niet dat het goedkoper is, in zwitserland vindt je niets goedkoop.

Voor de Belgen te koop bij Daloze Servia in Charleroi.

2 likes

Bedankt voor de tip :thumbsup:

Deze heeft ook goed spul en vaak ook goede prijzen en ze schijnen Paypal te nemen
http://www.schurch-asco.com/e-shop/catalog/index.php?osCsid=d83f2cf113fd91ba3cd8d0d8f176c751

1 like

Bij Cousins lukte het mij een paar maanden terug niet om een bestelling te plaatsen. Sindsdien koop ik het meeste bij HS Walsh, maar die hebben niet de “in-depth” catalogus als Cousins. Het blijft tobben voor de non-KVK hobbyisten… …en straks wellicht weer importheffing na de volledige invoering van de Brexit. :neutral_face:

1 like

Toevallig vorige week nog een glaasje binnengekregen van Cousins dus het probleem was misschien tijdelijk?