Beroving Holthinrichs Watches_Opgelet alstublieft

Beste allen,

Vandaag ben ik slachtoffer geworden van de klassieke afleidingstruc, en daarom graag jullie oplettendheid gevraagd om uit te kijken naar vreemde aanbiedingen komende tijd.

Een stel betrad ongevraagd de zaak (deur was niet op slot), en na een zeer onaangename en opdringerige ontmoeting kon ik ze met moeite het atelier uit te werken. Daarbij werd de sfeer zo onaangenaam dat ik bang was dat het uit de hand zou kunnen lopen.

Nadat ik opgelucht de deur sloot kwam ik er al snel achter dat er vier horloges gestolen waren.

Het signalement van de daders is hier niet zo relevant - de politie weet alles en werkt er aan - maar het was duidelijk dat ze erg opportunistisch waren en weinig verstand van horloges hadden. Van de vier horloges was slechts een verhandelbaar, te weten een Baume & Mercier Classima GMT (foto hieronder), de andere drie horloges waren prototypes.

Ik ben erg geschrokken van het voorval. Enige naïviteit die er was is nu hopelijk verdwenen. Wat ik echter het ergste vindt is de emotionele waarde die ik bij de stukken had. Het gaat namelijk om twee (van in totaal drie) prototypes van het nog te introduceren merk Delft Watch Works, hier bekend vanwege de limited van dit jaar, en een prototype van de Ornament 2 die nu nog vol in ontwikkeling is en beschikt over het nieuwe “Eclipse” wijzerplaat concept dat veranderd van kleur afhankelijk van het licht. Daarnaast was het B&M horloge van een klant, en ooit aan hem gegeven als afstudeer cadeau.

Bij dezen dan ook de oproep, dat wanneer iemand ergens een van deze (toch zeer opmerkelijke) modellen ziet op een van de bekende sites, of wanneer ze worden aangeboden, graag contact op te nemen met mij en/of de politie.

Heel erg bedankt en vriendelijke groeten,
Michiel Holthinrichs

Hieronder enkele foto’s van de modellen:








75 likes

Gat-sie-darrie!

Wat een naarlingen en wat een shockerende ervaring Michiel.

En dan ook nog eens horloges die als ze naar een heler gaan waarschijnlijk een paar losse tientjes opleveren! Bah, bah, bah!

Heb je beelden of een omschrijving?
Uiterlijk?
Spraak?
Gedrag?

Sterkte!

2 likes

Dat is knap vervelend.
Hopelijk zelf wel redelijk in orde.
Succes en sterkte!

1 like

Balen! Hopelijk komen de horloges bij je terug.

1 like

Verschrikkelijk,… uiteindelijk zijn het maar spullen, maar toch!!

Heb je wellicht kenmerken van de horloges? Nummers ed met name van de B&M?

Sterkte!

1 like

Ik wens de betrokkenen veel sterkte. Verschrikkelijk dit.

2 likes

Erg vervelend. Zoiets gaat toch niet in je kouwe kleren zitten. Sterkte.

1 like

Pff…echt verschrikkelijk! Hopelijk krijg je ze op de 1 of andere manier weer terug.

1 like

Kan ik me (helaas) alles bij voorstellen. Hoop in ieder geval dat je van de schrik bekomen bent. Sterkte! :four_leaf_clover:

1 like

Sterkte Michiel. Kut voor je.

1 like

Behalve de (onlosmakelijk eveneens bij alle betrokken) boeven, natuurlijk.

Sterkte man!

2 likes

Bedankt voor het medeleven! Gelukkig heb ik lichamelijk niks, al ben ik wat onrustig en wat gepanikeerd.

Kenmerken waren: man ca.175cm getinte huidskleur, ca. 30 jaar, wit t-shit en zwart haar, bruine ogen. En vrouw, ca. 165, getinte huidskleur, ca. 30-35 jaar, tenger gebouwd, eveneens een wit t-shirt en zwart haar, rook naar alcohol. Ze spraken in een onbekende taal en enkel wat Frans. Gedrag, zeer opdringerig.
Ik vermoed met name een opportunistische daad.

8 likes

Onnodige aanvulling. Maar goed +1 voor tjeerd.

3 likes

Bedankt! Gelukkig zelf in orde!

2 likes

Bedankt Ruud!

Ik hoop het ook! Delft Watch Works is gelukkig vol in productie nu, en daar hebben we gelukkig nog een exemplaar van, de Ornament 2 vind ik daarom met name wat persoonlijker. Hier is eigenlijk al jaren aan proces vooraf gegaan, en de wijzerplaat was uniek. Daarnaast is het echt heel vervelend om een klant te moeten melden dat zijn horloge weg is. Dus hopelijk komt het boven water!

3 likes

Zijn alle HFLE20’s er nog?
Sorry, grapje.

Maar zij er beelden die je kan delen?

2 likes

Begrijp je volledig. Heel erg ellendig.

Sterkte en hopelijk duiken ze op.

1 like

Sterkte Michiel, rottig zoiets mee te maken :four_leaf_clover:

1 like

Verschrikkelijk om dit mee te maken. Sterkte toegewenst.

1 like

Gewoon de derde horloge gerelateerde diefstal deze week…

zet je wel aan het denken aangezien iedere boef de Rolex collectie wel uit z’n hoofd kent…

1 like