Niet lullig bedoelt maar als je een beschadiging zo erg vind, loop je dan niet steeds op eieren als jij je horloge om hebt? Nu ben ik ook zuinig hoor maar als ik mijn spullen in een nos/mint staat wil houden weet ik dat ik het niet moet gaan gebruiken of dragen…
Gewoon zo laten, want niemand gelooft dat je Chuck Norris in elkaar hebt geslagen…
Zo viel laatst mijn ecozilla van zijn band af. Dikke buts op de 12uurs positie. Jammer maar helaas.
Het kan alleen uit als je het een beetje goedkoop oplost. Bij de juwelier afgeven en ‘maak maar als nieuw’ zeggen is erg duur.
Ik zou beginnen met een paar horlogemakers, niet met juweliers) wat een nieuwe bezel kost. Die bracelet is wel op te kalefateren.
Uit een draad over een Hamilton bezel op WUS: “They gave me the options of a brand new bezel for 85$ (…)”. Dat is dan wel een Khaki Scuba en het was in 2015.
Op ebay is een paar weken terug een lege kast met bracelet verkocht voor €87. Had je de kast weer kunnen verkopen. Er zijn ook een paar bracelets verkocht, nieuw voor ca 175 en gebruikt voor de helft.
Gewoon een beetje rondzoeken en de tijd nemen.
Wesselink en Vreeker, Alkmaar
//eu1.dh-cdn.netI//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netH//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netB//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net
Ik hoor zeer wisselende geluiden over Dik Wakker dus daar zou ik hem niet naartoe brengen.
hoezo?
Kan je als particulier de bezel los bij Hamilton bestellen?
Levensles van mij. Als ik iets (perongeluk) beschadig, dan heb ik ook altijd het gevoel dat ik het hoe dan ook, per se en koste wat kost wil herstellen. Mijn advies is dan, laat het eens even rusten, paar dagen of leg het horloge eens weg in een doos voor 2 weken. Haal hem daarna weer eruit, je zult zien dat je er dan anders naar kijkt. Tenminste ik kan er dan meestal wel mee leven. En zo niet, ach dan kun je het alsnog laten herstellen.
Omdat ik een aantal verhalen ken waarbij er wel heel enthousiast gepolijst werd waardoor scherpe lijnen weg waren. Dat zou zonde zijn. Wellicht proberen om het horloge terug naar Hamilton te sturen. Of Wesseling en Vreeker, die zijn ook bewezen kundig.
Echt zonde ik zou 't ook laten herstellen
Velen zeggen zo laten. Echter als je het horloge graag terug in perfecte staat wilt, moet je dat gewoon doen.
Ik weet niet waar je precies woont, maar ik heb eens door Movements in Hengelo een vrij forse beschadiging in een bezel laten herstellen. Zag je na de tijd helemaal niets meer van.
Als de kosten voor herstel/reparatie redelijk zijn, dan zou ik dat doen. Anders de beschadigde verkopen en voor een nette 2e hands gaan.
Ik zou hem voor de volle mep verkopen gezien er zoveel leden zijn die blijkbaar houden van een horloge met een verhaal!
Bezel vervangen en leven met de band, of die laten polijsten. Krassen op de bezel zijn smerig diep, dat wordt niks. Nieuwe bezel opsnorren ergens online, of via de dealer.
Die band lijkt me zo te fixen.
Maar de bezel zou ik niet laten polijsten, dat ga je zien.
Liever een paar krassen dan polijsten vind ik.
Een nieuwe bezel is denk ik de beste optie.
Ik vind de krassen overigens erg meevallen.
Ok reparatie bij Dik Wakker wordt geschat tussen de 300 a 400 Euro. Ik kan hem ook binnenbrengen bij Bouman waar ik hem destijds gekocht heb dan wordt de kast vervangen en de band opgemaakt ruwe schatting volgens hun tussen de 200 a 350 Euro. Dan denk ik dat ik voor optie 2 kies.
Ik zou dan serieus deze verkopen en een andere kopen. Dan ben je goedkoper uit denk ik.
Ik ga heus geen vinden voor 400 Euro hoor. Als ik voor de nieuwe kast ga en de band is terug mooi opgemaakt heb ik weer haast een nieuwe.
Wat ik wil zeggen is, ik denk niet dat je horloge tweedehands 300 euro minder opbrengt door die beschadiging tov andere tweedehands horloges van hetzelfde model.
Als je dan een andere tweedehands terugkoopt zonder beschadigingen…
Of je kan de bezel voor 300 euro kapot laten polijsten wat misschien niet zo tof er uit gaat zien. Dan zal het een stuk moeilijker zijn om hem te verkopen en hetzelfde trucje te flikken.
Mijn ervaring met 2ehands horloges is tenzij ze nog echt in de stickers zitten je altijd wel wat beschadigingen hebt. Als ik hem naar Bouman breng, Ok ik betaal meer maar dan heb ik wel een nieuwe volledig krasvrije kast en tevens alle dichtingen vervangen dan is hij weer zgan. Ga je denk ik niet rap hebben met een 2ehandse.
En ik heb ook niet echt zin om deze weer eerst in de verkoop te zetten en te wachten tot deze verkocht is om daarna dan een zoektocht te doen naar een haast mint andere.