Hier bespreken we wedstrijd van deze week. Probeer het een beetje ontopic te houden anders zit er vlot een slot op. Inzenden dus niet hier maar in het inzendingen topic. Inzendingen thema 'Halloween'
@Helden Netjes geshopt die pompoen! Zou t anders nooit gezien hebben!
’ pompoensoepje’ … Come on!..
http://55quotes.com/wp-content/uploads/2015/06/55Quotes.com-Funny-People-Unknown-686x361.jpg
Haha
Tsss, mijn soepje is tenminste niet gephotoshopt.
Touche
Zelf gemaakt of geUnoxt?
Ik mag geen Unox van mijn zorgverzekeraar.
en wat een prachtig fornuis!
@Stephannl
Die app heb ik ook sinds kort, geweldig !!
Zat te twijfelen om hem hiervoor te gebruiken, maar jij bent me voor
Ik heb Halloween dan zelf wel aangedragen, maar heb nu geen idee meer.
Ik moet zeggen dat ik van die app best opknap.
Gisteravond gedownload. Het was dat of nog snel even paar straten verderop de voortuinversiering als decor te gebruiken…
@helden: ja, ik zag pompoensteken niet zitten en geen tijd om te photoshoppen (wil je het goed doen dan vergt dat tijd). Maar ik wilde Mickey wel in Halloweensfeer.
Dus snel en erg dirty met de smartphone (en niet met een van de Oly’s) het scherm gekiekt. Hoe je die banding (noem ik het maar) weg krijgt weet ik even niet. Moet ik eens op broeden en googelen.
Die banden zijn in feite een moiré effect. Wat hier gebeurt is optische interferentie: de pixels van de tv interfereren met de opname pixels van de camera. Enige wat helpt is iets onscherpe foto maken, maar dat heb je niet in de hand bij autofocus.
Ter aanvulling: banding is een ander fenomeen. Het gaat daarbij om horizontale of verticale “stroken” van ruis in de schaduwen - vaak bij (extreem) hoge ISO waarden in donkere omstandigheden:
On topic: voor mij wordt het deze keer het tweeluik van @malus65, omdat de melancholische sfeer van foto 1 en de duistere sfeer van foto 2 (door zowel compositie als kleurgebruik in nabewerking) mij erg aanspreken. Toepasselijk, een ghost bezel op een kerkhof!
Haha, bedankt!
@dialstatic Dank voor de aanvulling. Wist even niet hoe ik het moest noemen, vandaar het (noem ik het maar)
Nog even een lastminute toevoeging. Ik zag het plaatje van Jack Skellington en moest hier toch echt even aan denken
Leuk dat je alsnog meedoet! Ligt het aan mij, of hebben we weinig inzendingen deze week?