Bespreking/review Ginault Ocean Rover

Beste allen,

Ondertussen is door zovelen op zoveel fora (waaronder ook dit) dit horloge ruimschoots aan bod gekomen waardoor dan ook bijna alles (lees echt alles) uitvoerig besproken is. Uiteraard heeft de “marketing-truc”(review-korting) van Ginault hierin zijn inbreng…
Om bijgevolg zo min mogelijk in herhaling te vallen ga ik mijn review vanuit een iets ander perspectief benaderen, ik zal zo goed mogelijk mijn keuze beschrijven en hoe die geleid heeft tot de aankoop van de Ocean Rover.

Zoals bij de meesten, vermoed ik, wordt die keuze bepaald door zoveel mogelijk vakjes te kunnen afvinken…

Stijl: ik zocht een horloge die je bij zoveel mogelijk gelegenheden kan dragen, van een dag op het strand tot een zakendiner. Een horloge die bij zoveel mogelijk kledingstijlen past zonder uit de toon te vallen, van sportief tot gekleed. Alleen dan, weet ik ondertussen uit mijn ervaring, zal het horloge veel gedragen worden en wordt de aankoop het meest gerechtvaardigd :slight_smile:

Budget: het is logisch dat een gematigd budget de keuze serieus indijkt maar anderzijds begeestert dit net extra de soms koortsachtige zoektocht (vaak ook het leukst bij een aankoop) naar de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ondanks het beperkt budget willen we tenslotte niet met iets “cheap” gezien worden. Het is dit beperkt budget dat de micro-brands doet ontdekken die soms zeer verrassende dingen te bieden hebben en het ook een, hoewel een homage, ook net iets origineel heeft. Je hebt het tenslotte ontdekt en niet iedereen heeft het…

Techniciteit: het draait toch steeds een stuk om “specs” en bepaalde zaken wil je ondanks het budget niet missen, zoals een automatisch mechanisme, saffier glas, schroefjes in de armband, enz… Het is deze afwerking die het net even beter maakt.

Afmetingen: dit punt is misschien nog wel het meest bepalend geweest bij de aankoop, niet iedereen is gezegend met de ideale polsbreedte en mijn pols van 17cm sluit ook heel wat horloges uit. Bijgevolg is een 40mm uurwerk mijn gulden middenweg, zo blijft het toch nog net stoer genoeg zonder te groot te lijken. 42/43mm diameters kunnen soms nog net op het strand of andere sportieve setting maar zijn anders soms te opzichtig…hoewel dit natuurlijk allemaal persoonlijk is.
Moest mijn pols dikker zijn geweest hadden de Steinhart Ocean One Vintage en Borealis Bull Shark zeker een kans gemaakt.

Na 100 keer alls gewikt en gewogen te hebben kwam ik steeds bij de Ocean Rover uit. Andere merken die ik heb bekeken ( in dezelfde stijl uiteraard) zijn: Borealis, Helson, Trekker, MKII, Steinhart, Oris, Ticino,Squale, enz …

Tot slot kan ik enkel alle anderen bijtreden in het beamen van de geleverde kwaliteit en “look and feel” van dit prachtig horloge.
Nog snel enkele foto’s

26 likes

Ginault, a new way to go! :+1:

4 likes

15 likes

Ginault, het nieuwe Steinhart?

1 like

Mooi review! :relaxed:

Deze meneer is er ook een groot liefhebbert van.

3 likes

:+1::joy::joy::joy:

1 like

Haha, dat gaat niet gebeuren.

Senseo (een hommage aan koffie), ga ik ook niet lekker vinden, hoe lang we ook wachten.

Eigenlijk zijn er best veel hommages te vinden in het dagelijks leven.

Hommage aan een hamburger:

Hommage aan chocola:

Hommage aan een Duitse gezinsauto:

Hommage aan Dreft:

Hommage aan wijn:

Hommage aan whiskey:

Hommage aan aardappelen, groenten, vlees:

Hommage aan melk:

Hommage aan bier:

Hommage aan pizza (inclusief hommage aan mozzarella):

Zo zie je maar, het leven zit vol hommages. Dingen die líjken op hoe iets bedoeld is, maar het niet zijn.

Of het lekker is, kun je je afvragen.

Candide zegt: ‘bah’.

37 likes

Off topic, sorry @Voske

Senseo is ook niet mijn ding maar een Nespresso van ca €0,32 smaakt me beter dan menig espressootje in een restaurant voor €2,50. :blush:

Alles wat ik wil zeggen is dat ik mijn 14060 helemaal geweldig vind, maar ik beleef er zeker geen 9 x zoveel plezier aan als aan een Ginault…

2 likes

:joy::joy::joy::joy::joy:
Helemaal geweldig! :+1:

I rest my case members of the jury and plea guilty as charged… :frowning:

2 likes
1 like

Is het een nieuw requirement voor het forum dat iedere 5 posts het over Ginault moet gaan?

Ik heb hetzelfde: het is rationeel allemaal zo goed verdedigbaar, maar ík koop zo’n horloge voornamelijk om het gevoel, de heritage, de feel van Rolex 5513, daar kan een hommage nooit nooit nooit aan voldoen. Daarnaast vind ik het leuk voor iedereen die daar niet zo’n last van heeft en gewoon volle bak plezier heeft van zijn Ginault of Steinhart. Ik kan het alleen gewoon niet.

4 likes

Nee iedereen die een review schrijft, krijgt korting van Ginault. Vandaar dat we worden doodgegooid met lovende reviews over de zoveelste Rolex-hommage.

2 likes

Klopt volledig maar daarom is mijn review niet lovend, ik vind het simpelweg een zeer mooi uurwerk. Ikzelf heb helemaal geen probleem met een hommage, in dit geval vind ik het zelfs net iets mooier (anders) dan het origineel met de rode wijzer en zandkleurig lumen. Bovendien is een origineel niet voor iedereen betaalbaar en is een hommage een fijn alternatief…
Ik vind wel dat er tussen de hommages een groot verschil in kwaliteit is en Ginault springt hier echt uit.

Momenteel kan ik dan ook weinig kritiek geven op het uurwerk behalve dat het Ginault logo niet zou misstaan op de sluiting, is nu zo’n kale plek :slight_smile:

Het is en blijft allemaal persoonlijk/relatief en ik begrijp evengoed de mensen die er toch problemen mee hebben.

Ps ik heb de horloge nu een dagje aan en ze draagt bijzonder comfortabel

4 likes

En wat als je gewoon geen review schrijft? mot je em dan terugsturen?

1 like

Er gebeurt niets dan denk ik, er werd gewoon gevraagd om een eerlijke review te schrijven of filmen. Ik vind het dan ook gewoon correct om dit te doen, wellicht hebben sommigen dit niet gedaan.

Ho ho ho! Even een tekstuele vermaning: Jameson is zéker geen hommage aan whisky. De whiskey van Jameson is van respectabele signatuur. :+1:

3 likes

… daar maken we de Irish coffee mee

2 likes

Én terecht! :+1:

1 like