Best ontworpen cases

Dag horlogeliefhebbers,

Ik ben benieuwd naar wat jullie nominaties zijn voor best ontworpen cases. Ik ben hierbij vooral benieuwd naar draagcomfort en minder naar esthetiek.

De reden dat ik dit vraag is dat ik zelf een poging wil doen om een horlogekast te ontwerpen. Hiervoor wil ik graag wil leren van de meningen/ervaringen van anderen :slightly_smiling_face: alle bijdragen zijn welkom!

4 likes

8 likes

Ik ben ze nog niet beter tegengekomen dan de Squale 1521 behuizing. In alle opzichten top! Mag ook wel, het merk is van oorsprong een ‘casebuilder’ …

Damn, nu ik de foto’s weer doorblader slaat de flipperitus weer toe … :see_no_evil:

17 likes

De Vostok Amphibia

2 likes

Zoveel polsen zoveel wensen… Toch nomineer ik Seamaster NTTD om de volgende redenen:

• Titanium, dus licht = comfortabel
  • Dun, niet top zwaar, topzware kasten zien niet comfortabel als je actief bezig bent
  • Aflopende lugs, volgt de pols
  • Korte lugs, voordeel dat grotere diameter kast toch nog steeds mooi op kleinere pols staat
  • Korte lugs, zien er icm straps echt zoveel mooier uit, zie de foto, geen lelijke opstaande rechthoekige kast waar je naar zit te kijken.

7 likes

De principes van Grand Seiko design kun je mooi meenemen. Mooie filosofie.
Prettig aan de ontwerpen is dat de kast vanaf de zijkant gezien een beetje aan de onderkant naar binnen loopt zodat die slanker lijkt en soepel om de pols valt. (Buiten GS om doen een hoop andere merken dat ook.)

1 like

Ga ik eens goed naar kijken! Bedankt voor de tip.

De kasten van gebroeders Tim en Bart Grönefeld zijn ook erg mooi geen idee of het ook fijn zit.

6 likes

Ontwerp technisch natuurlijk geen speciale kast, een van de meest basic kasten. De AGV onder de kasten. :grimacing:

3 likes

Een van de beste kasten ontwerpers :+1:

6 likes

Grappig, je hebt in de tijd dat een horloge redelijk noodzaak was de meest aparte verschijningen voorbij zien komen …

En nu de noodzaak van een horloge weg is en het pure luxe en hobby is is het uitgangspunt draagcomfort :wink::+1:

2 likes

Scherpe randen zijn (zeker) aan de onderkant wat mij betreft not done.

Seiko met een erg prettig dragende kast.

Precista met een mooie scherpe kast (en bezel), maar daardoor helaas wel wat minder comfortabel wat mij betreft.

3 likes

Deze kast blijft ook super, 62MAS.

Helemaal mee eens :+1:

8 likes

Naar mijn mening is de 62GS kast van Grand Seiko zeker een van de mooiste kasten op de markt. De soepele lijnen met de strakke Zaratsu gepolijste vlakken maakt deze kast echt af. De drilled lugs zorgen er ook voor dat je makkelijk de stalen of titanium band kan vervangen voor een leren band, wat ook zeker geen verkeerd aanzicht is. Wat ook helpt is dat Grand Seiko prachtige wijzerplaten en uurwerken in haar kasten stopt.

6 likes

4 likes

Ik heb ‘m nog steeds, alleen het origineel is volgens mij 37mm en dunner. Ik vind de SLA vrij dik. Maar desalniettemin

9 likes

Deze enige die je letterlijk niet voelt als je hem aanhebt is die van m’n Bulova Curv.

Die krult perfect om te pols door de kromming in de hele kast.

28 likes

6 likes

De kasten van CW zijn subliem en dan de kast van bijvoorbeeld de C60 Trident Pro die op meerdere sportieve modellen van CW te vinden is.

FF plaatje zoeken…

8 likes

Deze krult ongelooflijk mooi om de pols :+1:

11 likes