Ik ben momenteel echt aan het stoeien om de trigger naar een CW sealander niet over te halen. Het wordt me niet makkelijk gemaakt!
Maar on topic. Ik heb de spb143 en is dat niet een beetje dezelfde case als de 62 mas? Correct me if I am wrong. Maar ik heb een horloge zelden zo lekker om de pols gehad als deze.
Volgens mij krijg je nu vooral plaatjes die in de categorie esthetiek vallen. Wellicht de titel van het topic (laten) aanpassen? Zo te merken wordt de tekst namenlijk niet gelezen
Ik zou zeggen dat als het om draag comfort gaat de kast vooral licht van gewicht zou moeten zijn, niet te dik zodat het zwaartepunt dicht op je huid zit en niet heen en weer zwaait. Een vlakke caseback, die niet in je arm drukt en het gewicht (en frictie) over een groter oppervlak op je pols spreid. Korte gebogen lugs. De precieze afmetingen zijn afhankelijk van de omtrek en vorm van je pols.
Maar aan de andere kant, als ik zelf een kast zou ontwerpen zou ik vooral iets maken wat ik mooi vind, draag comfort zou dan op de 2e plek komen.
Heb je al nagedacht over wat voor soort band je erop wil zetten?
Heb je hem van de hand gedaan? Ik heb ook een 1521 in mijn bescheiden collectie’tje en dat is voor mij ook echt een topper. Ik heb een zeer gemiddelde 17cm pols, de lugs van de 1521 lopen fijn naar beneden waardoor hij de pols “omarmd”. Dat is wel een beetje het doel dat ik voor ogen heb.
Dat vooropgesteld inderdaad! Maar toch hoop ik ergens een gemene deler in de suggesties te vinden of op z’n minst inspiratie op te doen.
Heb de kans nooit gehad om een Seamaster te passen maar het oogt voor mij als een ergonomische kastvorm zal eens kijken of ik wat foto’s van de onderzijde kan vinden.
Ik heb een tijdje geleden een Sub-hommage gehad (Steinhart ocean one), nu weet ik niet hoe die zich verhoud tot een echte oyster-kast maar die heb ik binnen een week tijd weer verkocht gezien ik niet kon wennen aan de relatief recht uitlopende lugs. Daardoor leek hij op mijn pols continue weg te draaien wat me enorm irriteerde.
Nooit in de gelegenheid geweest om deze te passen, heb echter wel een SPB147 om gehad die me enorm beviel. Heb toevallig een 62mas case in bestelling voor een build, zal eens kijken hoe die op mijn pols aanvoelt!
Absoluut prachtig ontworpen kast,
Heel tof! Had deze Bulova nog niet eerder gezien maar kan me voorstellen dat hij heerlijk draagt. Ik denk dat vanwege het Quartz uurwerk er ook minder ruimte nodig is qua caseback etc.
Moet zeggen dat aanbevelingen qua esthetiek ook welkom zijn hoor. Geeft me in ieder geval wat nieuwe inspiratie.
Absoluut maar ik heb een redelijk beeld van wat ik zelf mooi vind en kan ik dat aardig tekenen maar heb ik een minder duidelijk beeld van wat een comfortabel, goed draagbare kast maakt.
Nog niet, hopelijk alles. Ben nu ook vooral met de kast bezig, over een eventuele stalen band moet ik later nog eens nadenken.