Best ontworpen cases

Ik begreep je.

Ik weet dat het je favoriet is, maar die Pogue vond ik zo topzwaar… Echt het minst comfortabele horloge wat ik ooit heb gehad.

Ik zie glimmende lugs. Nee dus, niet perfect.

Ik vind het een bijzondere vorm die op de een of andere manier toch werkt

1 like

Haha! :+1:

We zien je aanstaande ex over 3 maanden wel weer terug in het Squale Only topic! :joy:

1 like

Esthetisch wel, qua dragen niet voor mij.

De klassiek kastvorm uit de jaren 30 en 40 is klassiek geworden omdat hij zo goed voldoet… :grin:

1970

en Chris Ward 2021

2 likes

deze omega Genève jaren 60 kast draagt super en

de Breitling aerospace titanium voel je ook nauwelijks

4 likes

Dit ontwerp heeft extreme druktesten doorstaan. 80ATM zou ook op de caseback gegraveerd kunnen worden.

1 like

:joy: :+1:

Ik voel me niet schuldig, veel plezier, heel mooi horloge waar je plezier van gaat hebben.

Zelf heb ik sinds ik mijn C60 pro in 38mm blauw met staal en rubber heb niets anders meer gedragen. Dat blauw leek me echt mislukt tot ik de ze beiden ontving en direct wist dat die blauwe ging blijven. Ik heb hem sinds 2019 toen ze er net waren, ik vind die kast plaat en wijzers gewoon kloppen.

Is het je eerste CW?

3 likes

41mm Aquaracer, zowel op staal als Zealande zeer comfortabel door de korte pootjes. NATO daardoor niet echt mooi/handig/comfortabel.

Growtwn
Rutger

ps
Heb ook 2 43mm gehad (keramisch blauwe en Pepsi GMT) maar de 41mm is toch echt vele malen prettiger.

5 likes

41mm Aquaracer, zowel op staal als Zealande zeer comfortabel door de korte pootjes. NATO daardoor niet echt mooi/handig/comfortabel.

Growtwn
Rutger

ps
Heb ook 2 43mm gehad (keramisch blauwe en Pepsi GMT) maar de 41mm is toch echt vele malen prettiger.

2 likes

Ik heb helaas een andere ervaring. Bij mij prikte de (overigens erg scherpe lug) rechtsboven in mijn pols. Voor mij de belangrijkste reden om mijn Militaire na een maand weer te verkopen.

1 like

Eens. Dit is ook mijn favoriet.

Compact en sluit bij mij heel mooi aan.

SKX of 5KX is ook top:

2 likes

Volgens is een vierkante nog niet voorbij gekomen … :wink:

4 likes

Toch wel deze Von Büren kast .

12 likes

Ik denk dat een kast (voor heren)
Tussen de 36 / 40mm
Een stalen bodem
Glad en afgerond aan de onderzijde altijd wel oke is …

Wat niet lekker draagt …
Glasbodem, maakt het stroever.
Kleine schoefjes die in de bodemdeksel zitten die je arm haren eruit trekken.
De kroon die scherp is , en schuurt tegen de bovenkant van je hand bijv.
afbeelding afbeelding

Bij grotere horloges gaat het gewicht nog wel eens meespelen maar onder de 40mm eigenlijk niet.
En heb gemerkt dat ik niet tegen brons legeringen kan, dus valt ook af.

Soms ligt niet lekker dragen aan het horloge maar meestal heeft de metalenband meer invloed.

2 likes

Flink aan de maat maar sluit perfect aan om de pols
Ball Engineer Hydrocarbon aeroGMT II

1 like

Ik mis deze wristhugger nog hier:

8 likes

Is het bij deze kast zo dat de lugs lager eindigen dan de caseback? Dat lijkt namelijk ook hetgene te zijn dat de Squale 1521 zo comfortabel maakt voor de meeste polsen.