Best ontworpen cases

Ja die is aardig gelukt he. Is tot dusver ook het uitgangspunt van mn tekeningen geweest.

1 like

Relatief lange lugs, maar doordat ze vlak zijn en vrij dramatisch naar beneden en naar binnen gaan zit dit horloge perfect op de pols. De afwisseling tussen gepolijste en geborstelde vlakken maken het ook echt een eye-catcher. Naar mijn idee wordt het niet veel beter dan dit.

2 likes

Ja,

beduidend lager

1 like

Ik vind de Omega cases met twisted ligs erg knap ontworpen: zo lijken de lugs smaller einder lomp. Daarnaast vind ik de Daytona en DJ kast én de kast van de 16610 erg mooi. Voor mij allemaal winnaars!

5 likes

Veel goeds over de kasten van Halios gehoord inderdaad. Hoop er ooit zelf een te kunnen bemachtigen. Dit is de Universa toch?

Duidelijk! Denk dat dat een hoop uitmaakt voor het draagcomfort.

Helemaal mee eens, die lugs zijn (mede) de reden dat de Seamaster en Speedmaster me zo aanspreken. Het concept is alleen niet te gebruiken in een ontwerp zonder direct teveel op een kopie te lijken :grinning:

Die zijn kasten tegenwoordig ook gewoon in China laat maken. Prima kwaliteit kasten hoor, je kan in China het krijgen zoals je hebben wilt.

Hoe kom je hierbij als ik vragen mag?

Die kasten van de submariner homages worden daar gemaakt. Die modellen waren oorspronkelijk ook voor de Aziatische en Amerikaanse markt ingezet.

1 like

Omdat bij het Long Beach project ik ook heb gesproken met de kastenfabrikant die onder andere voor Squale de kasten maakt.

Zijn dat alle kasten van alle modellen die daar gemaakt worden dan?

Of een deel?

Geen idee, hij maakte in ieder geval de 1521 kast.

Maar wat maakt het uit waar die kast vandaan komt? Zwitserland, Duitsland, China, als de maten, het materiaal en de afwerking conform specificatie zijn is het goed.

1 like

Ja klopt wat je zegt. :+1:

Maar er staan of stonden niet al te lang geleden filmpjes op YT waar ze nogal benadrukten dat ze de kasten nog zelf maakten.

Vandaar.

Mijn Seiko SRPH17 vind ik zelf een heerlijke om te dragen. Ik had bij aankoop al een mini turtle (welke nog vrij hoog in zijn bmi zit), en verwachtte dat deze qua comfort vergelijkbaar droeg. Maar is een stuk platter en draagt een stuk lichter (lees: comfortabeler). Mooie kast, body maar compact, en niet te zwaar. Heerlijk!

Mijn eterna centenaire draagt ook heerlijk, merk je niks van. Voelt daardoor wellicht iets fragieler maar wel comfortabel tot de max.

En vind de kasten van de seiko “1959 alpinist” ook wel goed te doen hoor. Zit er al een tijdje op te azen. Simplistisch maar toch retestrak en, in mijn ogen, daardoor een geslaagde case.

1 like

Kan mij het schelen wie/waar men tegenwoordig de kastenmaakmachine gebruikt.
Het onderwerp gaat om het beste ontwerp … :innocent:

@n_visser, ze beweren het nog steeds hoor. Maar via via via “ik heb gehoord dat” informatie is altijd lastig. Kan kloppen, kan een broodje aap zijn. Who knows! Oh ja, Squale zelf. :upside_down_face:

2 likes

Klopt. De Fairwind heeft dezelfde case alleen een iets dikkere caseback.

1 like

Ja het wordt mijn eerste. Ik ben er al best lang research naar aan het doen. En keer op keer hoor en lees ik hoe goed de kwaliteit van CW is. Een kennis van me heeft een C65 en na dat model om te hebben gehad bleef het kriebelen. Het enige wat me niet aanstond was de lange CW naam op de dial, maar nu het vlaggen logo daarvoor in de plaats is gekomen oogt het nagenoeg perfect. Ik ben zeer benieuwd.

1 like

deze vindt ik zeer goed dragen;

in zijn geheel met band één van het beste draagcomfort op de pols

1 like

Er is al heel veel voorbij gekomen.

Een van de voor mij meest prettig dragende horlogekasten is deze. Op mijn polsen wellicht wat kleiner tonend dan de 39mm. Wel een quartz dus daarom relatief dun.

Daarnaast vind ik het één van de mooiste oudere (2004) GS kasten. :wink:

4 likes

Industriële look van Code 41, best wel apart.

Succes met je ontwerp!

1 like

Knap ding! Sowieso een mooi orgineel ontwerp.

Bedankt! Hopelijk wordt het wat :smile: :crossed_fingers: