Best veel geld, maar dan heb je ook wel een echte gele

Ooit slechts 300 van gemaakt. Komen niet heel vaak te koop. Nog een paar uurtjes, deze…

Dit geld voor een monster??? Nevernooitvanzijnlevenniet.

Is dit soort biedingen in lijn van opbrengsten van andere verkopen dat je weet?

Ik heb geen verstand van Seiko’s verder, maar ik begrijp de hoge prijzen veroorzaakt door zeldzaamheid en grote vraag beter dan de hoge prijzen van bv. rolex submariners, die overal te koop zijn.

Ik ben geen Rolex-adept… maar liever een Rolex dan deze… 'k vind de kleur geel niet mooi… dan liever een blauwe, of een witte dial…

::o

ik val in herhaling, vind die witte rob mod persoonlijk veel mooier.

maar tja, dit is wel weer n officiele seiko limited monster. kan me voorstellen dat sommigen dit meer bijzonder/leuker vinden.

Ach, zo is het met alles, als de vraag het aanbod ruim overstijgt wordt de prijs een abstract gegeven.

Eric

Poeh, durf ik niet te zeggen. Denk dat een Rob of Gradje daar wel meer over kunnen zeggen. Hoop dat een van hen ook nog even reageert. : ) Weet alleen dat van de verschillende kleuren LE’s verschillende aantallen gemaakt zijn, waardoor sommige wat minder LE zijn dan andere, so to speak. En de populaire recente blauwe LE SRP Monster is natuurlijk helemaal niet zo limited eigenlijk. Maar toch betalen hele volksstammen daar lachend € 500+ voor…

Bert1 Schreef:

Dit geld voor een monster???
Nevernooitvanzijnlevenniet.

Is dit soort biedingen in lijn van opbrengsten van
andere verkopen dat je weet?

Ik vind het wel mooi al die verschillende monsters, echt een cult op zich, knap dat dat zo ontwikkeld is.

Er zit inderdaad wel veel verschil in Limited Editions, ongeacht merk. Zo vind ik bijvoorbeeld een Boschett Cave Dweller S (ETA 2824-2) veel exclusiever dan welk high end merk ook, simpelweg omdat er maar 5 per kleurstelling gemaakt zijn. Zo heb ik ook eens een Halios Puck gehad waarvan er maar 5 gemaakt waren, dan hebben we het in mijn ogen over Limited en Exclusief, prijs is daar voor mij geen factor in.

Ik vind een Limited Edition van 1.000, 2.000 of wat voor hoge aantallen dan ook niet echt Limited meer…

Bezopen prijs en nog een lelijke kleur ook.
Natuurlijk alleen maar mijn mening.

EricPP Schreef:

Er zit inderdaad wel veel verschil in Limited
Editions, ongeacht merk. Zo vind ik bijvoorbeeld
een Boschett Cave Dweller S (ETA 2824-2) veel
exclusiever dan welk high end merk ook, simpelweg
omdat er maar 5 per kleurstelling gemaakt zijn. Zo
heb ik ook eens een Halios Puck gehad waarvan er
maar 5 gemaakt waren, dan hebben we het in mijn
ogen over Limited en Exclusief, prijs is daar voor
mij geen factor in.

Ik vind een Limited Edition van 1.000, 2.000 of
wat voor hoge aantallen dan ook niet echt Limited
meer…

wat dacht je van m’n omega bond limiteds? slechts 10.007 stuks :+

Inderdaad heel veel geld. Aan de andere kant is er niet/nauwelijks aan te komen. Duidelijk gevalletje vraag/aanbod. Ik heb zelf de rode LE en gek genoeg krijg ik daar veel meer positieve reacties op als welk ander horloge dan ook.

Tis wat een gek er voor geven wil
En kennelijk is er iemand die dit bedrag er voor neer gaat tellen.
Ik houd van de Monsters, maar dit schiet wel een beetje door.

En Seiko gaat maar door met nieuwe LE en de PR afdeling daar ligt dubbel van het lachen, want echt hard hun best doen om met iets origineels te komen dat hoeft echt niet.

TagEd Schreef:

En de populaire recente blauwe LE SRP
Monster is natuurlijk helemaal niet zo limited
eigenlijk. Maar toch betalen hele volksstammen
daar lachend € 500+ voor…

Precies, ik was daar ook beetje verbaasd over. Dacht dat van het model er ook maar een paar honderd van gemaakt zou worden.
Ja, dat was ook zo… op een stalen band. De rest is hetzelfde als de rubberen uitvoering :sunglasses:
Vind ik em zelf op rubber leuker, want die kleurt goed met de andere blauwe elementen.

Nou, je kunt Seiko er niet van beschuldigen dat ze nooit met een nieuw modelletje komen, waarbij 2013 wel een extreem vruchtbaar jaar was. Denk dat er alleen dit jaar al enkele tientallen nieuwe modellen zijn bijgekomen. : )
Ik kan toch wel een paar merken bedenken die daar heel wat minder druk mee bezig zijn. ; )

Gnik Schreef:

Tis wat een gek er voor geven wil
En kennelijk is er iemand die dit bedrag er voor
neer gaat tellen.
Ik houd van de Monsters, maar dit schiet wel een
beetje door.

En Seiko gaat maar door met nieuwe LE en de PR
afdeling daar ligt dubbel van het lachen, want
echt hard hun best doen om met iets origineels te
komen dat hoeft echt niet.

1500 is de prijs van de gele die al een paar jaar gevraagd en gegeven wordt.

Hij komt heeeeel af en toe ergens te koop, ik heb er zelf 4 jaar over gedaan om er 1 te pakken te krijgen,

TagEd Schreef:

Nou, je kunt Seiko er niet van beschuldigen dat ze
nooit met een nieuw modelletje komen, waarbij 2013
wel een extreem vruchtbaar jaar was. Denk dat er
alleen dit jaar al enkele tientallen nieuwe
modellen zijn bijgekomen. : )
Ik kan toch wel een paar merken bedenken die daar
heel wat minder druk mee bezig zijn. ; )

Gnik Schreef:

En Seiko gaat maar door met nieuwe LE en de PR
afdeling daar ligt dubbel van het lachen, want
echt hard hun best doen om met iets origineels
te
komen dat hoeft echt niet.

Inderdaad, ze zitten daar bij Seiko niet bepaald stil. Maar het ‘uitmelken’ van een toch wel klassieker (to be?) is ook wel begrijpelijk en vind ik niet erg ofzo. Raakt het model tenminste niet in de vergetelheid of onbereikbaarheid. Denk maar aan een Rolex Milsub, in de zin van beperkte hoeveelheid en grote vraag.

En over stilzitten gesproken, seiko was nog met nieuwe model van het monster uitgekomen. Ondanks dat de optische veranderingen niet gigantisch zijn, vind ik ze erg goed geslaagd met die Sharkteeth… Jaws Monster.

Het is een seiko-icoon, maar alles in proportie zou ik dan denken en zo’n bedrag er nooit voor willen betalen.

Lelijk (als je niet van Monsters of geel houdt), maar inderdaad een icoon. Als ik het geld nu had, dan had ik het als verzamelaar wel neergeteld ::o

Is dit nu veel geld, of zijn die andere Monsters gewoon te goedkoop ?

Is dit nu duur betaald,
of is dit niet duurder betaald dan bijvoorbeeld een Rolex ?

Paul.