Bestaan er mooie horloges uit 92?

Wat voor soort horloge vind je mooi? Een aantal horloges zijn door de jaren heen amper veranderd, dus daar moet echt wel iets tussen zitten.

De Breitling Navitimer 92. De naam zegt het al.

image

7 likes

Nooit een Speedy reduced kopen.
Gewoon niet doen.

Misschien kijken naar:

Yes gezien, maar ook niet veel soeps. Aanbod verandert ook niet (in ieder geval niet in de maanden dat ik heb gekeken). Afgezien van de Russische horloges.

Dat dacht ik ook altijd, maar ik heb per ongeluk toch een heel mooie gevonden :sunglasses:

1 like

Maar gooi er dan ns wat voorbeelden in van wat jij mooie horloges vindt (niet per se uit 92 maar in het algemeen). Aan je profiel foto te zien hou je ook wel van “dubieuze” horloges :innocent:

75 is een prachtig jaar

1 like

Er zijn ook veel vreselijke gedrochten gemaakt in 1975, maar er zijn inderdaad ook pareltjes te vinden. Ik denk dat dat voor 1992 met wat zoeken ook wel moet lukken :sunglasses:

1 like

Genoeg horloges die in 92 gemaakt zijn. Stapels Breitling… rolexen… omegas…

Of bedoel je horloges die in 92 voor het eerst op de markt zijn gekomen?

Maar noem ns een paar interessante Omega’s uit die tijd op. Je hebt wat van die skirre pre bond seamasters en op speedmasters na op automatisch gebied nou niet heel veel om warm van te worden. Wat andere skirre troep zoals die deville quartzen. Breitling was in de 90s beter dan in de 80s maar dat zegt meer over Breitling in de 80s :upside_down_face: Rolex deed het in de 90s wel prima, maar dat is wel kostbaar.

Die skirre omega seamasters zijn tof. Er zijn ook gewoon speedmaster professionals enzo uit 92.

5 likes

Je blijft me verbazen :innocent:

Daar over gesproken, voor wat is vond ik deze best cool. Ook uit 92.

1 like

Jongen ff serieus. 90ties

Klaar.

2 likes

Waarom een horloge uit je geboortejaar, die je misschien minder mooi vind dan een ander model? Het hoeft niet, maar ik acht de kans groot als je je zo fixeert op één jaar.

Dat vind ik dan weer helemaal niets.

SKX007

Typisch 90ties, 1996 om precies te zijn.

Wie kent em niet? :grin:

1 like

CWC G10 ? Voor 200 à 300€ heb je er eentje.

  • echt militair gebruik (niet gewoon “heritage”)
  • uniek ontwerp
  • gravering in caseback met militaire referenties en jaartal (zoeken naar 92)
  • apart battery hatch
  • fixed bars (nato bandjes!)
  • zwitsers quartz binnenwerk

hier kun je per jaar inspiratie opdoen.

Ik stem op deze.

1 like

Zeker, maar eentje met Tiffany &Co dial is pas echt de bom :wink: