NEE!! Ze zijn er ook kleiner!! Bestel een catalogus en verlustig je aan al dat moois!!!
Ja, daar heb ik al eens een topic van gezien.
Nu is het wachten op @anon50762135EV met z’n nieuwe plaatje, die zoekt de topics af met de search “Panerai”.
Op de foto’s blijft het mooi om te zien, maar of het bij mij past, vraag ik mij ten zeerste af.
Lastige vraag misschien, maar voor mij wel een eenvoudig antwoord…NEE!
Als horloge liefhebber zal ik altijd blijven rondneuzen, en er zal altijd wel weer iets nieuws (of ouds) voorbijkomen waarvan ik denk…wow wat geweldig! En zo blijf je flipperen…
(per ongeluk als reactie op ipv gewoon onderaan)
Een graal is voor mij een horloge dat iets heel speciaals heeft, zowel qua uiterlijk als qua gevoel. Wat de betreft de prijs, deze moet ooit haalbaar, zijn maar wel zo hoog dat het lange termijn werk is. Het dichtstbijzijnde voor mij is de Blanpain Fifty Fathoms, met de prachtige sapphire bezel. Maar, over een jaar kan dit zo anders liggen natuurlijk. Mezelf kennende weet ik dat ik na een paar weken toch ook weer op zoek zou gaan naar een nieuwe graal, maar dat maakt de vorige graal niet minder significant.
Volgens de da vinci code is de graal de langst levende afstammeling van Jezus
Het gaat om de reis…, niet om het doel🤔
Maar de stations volgen elkaar steeds sneller op en worden ook luxer.
Hé, dat is de nieuwe gecensureerde versie.
Dit is exact mijn verhaal Nog ff door sparen alleen, maar dan heb ik ook een black bay.
Grappig dat je op dat bericht reageert… Iets meer dan een jaar later heb ik ruim een jaar van de Black Bay genoten maar uiteindelijk toch verkocht…
Ik ben toch overstag gegaan en heb een Rolex (114060, submariner ceramic, no date) gekocht. Moet wel zeggen dat ik nu meer rust heb. Naast de Black Bay had ik nog 3 of 4 horloges. Nu heb ik enkel de Sub en een Aevig Balaur (HFLE, komt in December). Na mijn verhuizing ga ik denk ik wel sparen voor iets leuks erbij (ik denk aan een Panerai Pam512/Pam620 of een Rolex DJ). Maar dat gaat nog wel ff duren!
Veel succes met sparen en alvast veel plezier van dr aankoop straks!
Edit: @SwedishChef kijk eens naar de PAM512 en PAM620, ik vind Panerai vaak erg mooi (voor erbij) maar veel te groot. Deze twee zijn echter maar 42mm en kunnen zelfs op mijn kleine meisjes pols!
Het is mij nog niet duidelijk of men hier Graal als een subjectief iets defineert of objectief.
Is een horloge een Graal horloge als het voldoet aan een bepaalde checklist waar ieddereen het over eens kan zijn?
In mijn optiek is een Graal horloge een horloge van een X aantal merken en moet dan ook binnen dat mer weer van X type zijn. Simpel voorbeeld Audemars Piguet heeft (naar mijn mening) graal horloges maar dan alleen de Gerald Genta modellen (Royal Oak en Royal Oak Offshore).
Zelf zou ik de Grand Seiko ook als graal beschouwen, ondanks het niet Zwitsers is. Maar een soortgelijk horloge van Frederique Constant of Maurice Lacroix juist weer niet. Zoals je ziet begint het al behoorlijk subjectief te worden:) En kan een goedkoop horloge een graal horloge zijn??
De ultieme graal bestaat volgens mij niet als je deze kunt bemachtigen. Het is als een worst aan een touwtje voor een hond. Je rent je leven rot, maar het blijft onbereikbaar… Je kunt er niet aan wennen of overheen groeien. Er blijft afstand. De magie en aantrekkingskracht blijft intact.
Een wishlist is wel realiteit voor de meesten. Af en toe wat afstrepen en door. Afhankelijk van de interval neemt de voorpret toe. Een mens is en blijft hongerig… De een wat meer dan de ander.
Same here. Wie weet… ze staan in ieder geval niet hoog op de lijst.
Optimist:rolling_eyes:
Ik kan alleen voor mezelf spreken als ik zeg:
NEE