Bestaat dé graal eigenlijk wel?

Bezit van de zaak is einde van het vermaak…

Eenmaal in bezit zie je weer meer leuke(re) dingen die je dan weer wil hebben, soort van grenzen verleggen

2 likes

Yup

De submariner komt er ook ooit, maar voorlopig mag de Steinhart Ocean 1 dat gat opvullen. :expressionless:

3 likes

Ja die vallen een stuk kleiner dan de diameter doet vermoeden.

1 like

Shit! Die VC! Nooit eerder gezien, maar meteen bovenaan de ‘grail lijst’.

1 like

Wat staat er nog meer op Tom?

PP Nautilus (als beater :grin:)

En zoiets…

2 likes

Dus als we morgen een paar lotto’s winnen, vervangt

Dit

Dit

En dit

Dit

En dit


Dit

En de rest schenk ik aan hongerige forumgenoten.

3 likes

3 likes

Speedy '84 claim ik vast. :thumbsup:

1 like

En ik de Nomos Orion die je tegen die tijd weer in de kist hebt zitten.

1 like

Mooi, we zijn er uit. Waar ontmoeten we elkaar?

2 likes

Op 2 januari bij @tompj in de achtertuin krijgen we voor een habbekrats onze droom klokjes in de klamme handjes gestopt.

4 likes

ik zag jullie vanochtend al in mijn tuin zitten @SwedishChef en @anon50762135EV

12 likes

:joy:

1 like

:laughing: , ik lach me echt rot hier :thumbsup:

2 likes

Overigens … wellicht is het zinvol om de betekenis van graal eens mee te nemen… weliswaar in algemene zin dan. Iets wat uniek en nagenoeg onbereikbaar is, even vrij vertaald. Da’s niet wat de meesten hier er onder verstaan denk ik. Voor de meesten is het de wens-klok die er nog wel een keer komt, maar net zo vaak weer plaats maakt voor iets anders, duurders, andere stijl, smaak… en dat is per levensfase, seizoen, stemming, persoon verschillend. Dus, nee, in horlogehobby termen, DE graal bestaat niet.

Mijn twee centen…

1 like

Deze hobby grenst, in mijn geval, aan krankzinnigheid. Kijk ik ongeveer twee maanden terug naar de openingspost van dit topic, heb ik niet lang daarna een persoonlijke favoriet/wens om de pols. Waar stopt dit?!

Deze dus, bedankt. :wink:

3 likes

Hier zou ik wel weer een poosje tevreden mee kunnen zijn!

3 likes

Ongeveer anderhalf jaar geleden startte ik dit topic met de vraag hoe de ultieme graal te bepalen. Die vraag stel ik niet meer, ik leg me erbij neer dat die niet bestaat, in mijn geval.
Juli 2015 keek ik omhoog naar een TH Carrera Cal16. Deze heb ik ook gehad.

Toen was de Speedmaster uit mijn geboortejaar de graal. Inmiddels in mijn bezit en van de favorieten status geschopt door mijn recent aangeschafte Datejust… Kistje is inmiddels overvol, er moet binnenkort weer 1 uit (Speedy en DJ zijn geen kanshebbers).

Conclusie; dé graal bestaat voor mij niet, hooguit een volgend doel. Er komt geen einde aan…

8 likes