Ik ben op zoek naar een nieuw horloge. Grote avonturen, of grote prestaties, vind ik leuk om te bestempelen met een nieuw horloge. Volgende week ben ik in NYC voor enkele dagen. Het einde van mijn stage in Amerika komt nabij, en een horloge zou wel gaaf zijn. Wellicht kan ik in NYC iets op de kop tikken, anders bestel ik het. Nu ben ik eens in de collectie aan het kijken wat er mist, en voor nu ontbreekt er eigenlijk een simpel alledaags horloge. Een horloge die wel een paar krassen kan hebben zonder dat ik zenuwachtig wordt. Iemand tips?
Ik ben op zoek naar een automatisch horloge op een stalen band. Liever niet al te groot/fors, alles van 36mm tot 40mm is goed. Als het bijvoorbeeld een 41mm is die een stuk kleiner oogt, vooruit.
Misschien stom, misschien niet, maar ik ben groot fan van in-house movements. Het liefst dus ook een merk met een eigen in house movement voor het horloge. Ik heb al een BB58 zwart, Datejust 16014 zilveren plaat en een vintage Omega dresser in de collectie. Het maakt dus niet heel veel uit hoe het horloge eruit ziet, zolang de dial maar niet gigantisch druk is. Qua prijs is alles onder de 300 euro goed. Zelf keek ik al naar Orient en Seiko, maar specifieke modellen nog niet genoteerd. Suggesties in deze merken zijn ook welkom.
Klopt. Misschien moet ik het in house wel gewoon weglaten als wens. Voor dit budget rijk je denk ik dan niet verder dan Seiko en Orient (of de gehele Swatchgroep…?)
Is er tegenwoordig ook in 38mm, in-house uurwerk en ruim binnen budget. Het is niet zo dat je echt heel veel keuze hebt, met genoemde wensen. Seiko 5KX is bijvoorbeeld al te groot.
Ik denk dat ik langzaam de inhouse eis maar wat los moet laten. De 5KX, al hoewel die waarschijnlijk iets kleiner oogt, is inderdaad denk ik te groot. Bambino vind ik wel echt mooie horloges.
Een Boctok (Vostok) is helemaal 100% inhouse.
Zijn zo rond de 100USD wel te krijgen.
Hoewel het natuurlijk wel een beetje vreemd is om in de US een Rus te kopen hahaha!
Ik moest er eentje hebben en het loopt ondertussen al zo’n 10 jaar pico bello!
En 200 meter onder water … daar hebben ze niets van