Beste alledaags horloge, in house, onder de 300 euro?

Beste

Ik ben op zoek naar een nieuw horloge. Grote avonturen, of grote prestaties, vind ik leuk om te bestempelen met een nieuw horloge. Volgende week ben ik in NYC voor enkele dagen. Het einde van mijn stage in Amerika komt nabij, en een horloge zou wel gaaf zijn. Wellicht kan ik in NYC iets op de kop tikken, anders bestel ik het. Nu ben ik eens in de collectie aan het kijken wat er mist, en voor nu ontbreekt er eigenlijk een simpel alledaags horloge. Een horloge die wel een paar krassen kan hebben zonder dat ik zenuwachtig wordt. Iemand tips?
Ik ben op zoek naar een automatisch horloge op een stalen band. Liever niet al te groot/fors, alles van 36mm tot 40mm is goed. Als het bijvoorbeeld een 41mm is die een stuk kleiner oogt, vooruit.
Misschien stom, misschien niet, maar ik ben groot fan van in-house movements. Het liefst dus ook een merk met een eigen in house movement voor het horloge. Ik heb al een BB58 zwart, Datejust 16014 zilveren plaat en een vintage Omega dresser in de collectie. Het maakt dus niet heel veel uit hoe het horloge eruit ziet, zolang de dial maar niet gigantisch druk is. Qua prijs is alles onder de 300 euro goed. Zelf keek ik al naar Orient en Seiko, maar specifieke modellen nog niet genoteerd. Suggesties in deze merken zijn ook welkom.

Dank!

2 likes

Denk dat je bij seiko of casio moet zijn

1 like

Orient Bambino

6 likes

In-house voor dat bedrag wordt een uitdaging. Kijk eens rond bij Jomashop als je toch in Amerika bent. Goede ervaringen mee.

1 like

Niet echt alledaags, erg groot, geen stalen band, bol mineraalglas, vrij duur voor wat het is. :thinking:

Goeie tip, scroll nu een minuutje door de shop en er staat al een boel tussen, voor knappe prijzen

Hiermee overschrijd ikzelf mijn eigen budget regel, maar dit is ook erg mooi. 80 uur power reserve, day-date, inhouse, see through case back.

4 likes

Laat dacht je van een typisch Amerikaans merk zoals een Jorg Gray, een Bulova, een shinola of timex? Das wel een extra leuk aandenken

Niet echt inhouse toch, gewoon een gemodificeerde ETA/SW?

5 likes

:face_with_monocle: Als dat zo is, heeft ieder merk uit de Swatch groep alleen maar in-house uurwerken…

2 likes

Klopt. Misschien moet ik het in house wel gewoon weglaten als wens. Voor dit budget rijk je denk ik dan niet verder dan Seiko en Orient (of de gehele Swatchgroep…?)

1 like

Is er tegenwoordig ook in 38mm, in-house uurwerk en ruim binnen budget. Het is niet zo dat je echt heel veel keuze hebt, met genoemde wensen. Seiko 5KX is bijvoorbeeld al te groot.

1 like

Ik denk dat ik langzaam de inhouse eis maar wat los moet laten. De 5KX, al hoewel die waarschijnlijk iets kleiner oogt, is inderdaad denk ik te groot. Bambino vind ik wel echt mooie horloges.

1 like

De Bambino is er nu ook in 38mm dacht ik.

1 like

Ook niet verkeerd. 130 piek USD.

1 like

Oriënt Bambino? Heb een zgan gouden te koop staan. Zie mp

1 like

Ik zou ook eens kijken naar de zomer aanbiedingen van Spinnaker. Automaten met een stalen band voor ……

Succes en veel plezier nog even in NYC. Geniet ook van deze zoektocht

1 like

Een Boctok (Vostok) is helemaal 100% inhouse.
Zijn zo rond de 100USD wel te krijgen.
Hoewel het natuurlijk wel een beetje vreemd is om in de US een Rus te kopen hahaha!
Ik moest er eentje hebben en het loopt ondertussen al zo’n 10 jaar pico bello!
En 200 meter onder water … daar hebben ze niets van :+1:

Ik heb de 100 series.

Amph blck bzl

6 likes

Nog nooit van Spinnaker gehoord, ziet er oprecht wel gaaf uit voor die prijs

1 like

Is dat geen Watch2Day plakmerk?

Als ik zou mogen kiezen, zou ik voor iets typisch Amerikaans gaan gezien je periode daar.
Bulova of Hamilton komen dan toch aardig in de buurt

3 likes