Beste alledaags horloge, in house, onder de 300 euro?

Helemaal mee eens! Dit was ook de eerste waar ik aan dacht.

Deze krijgt ook mijn stem :smile:

4 likes

Ik ben nu zelf in Amerika en heb net de Seiko Coutura gekocht bij Macy’s met een 4th of july kortingscode. Heb je iets aparts wat in NL niet te krijgen is en zit misschien net iets boven budget maar is de moeite waard. Hij is momenteel in bestelling dus als ik hem binnen heb zal il hem als NA wel langs laten komen.

1 like

Misschien leuk om iets van de regio te nemen? Geen diskrediet voor de andere opties maar een “gewone” Seiko kan je overal en altijd wel aanschaffen. Het verhaal is mooier als het wat lokaler is.

Je zou eens bij Long Island Watch kunnen binnen lopen en één van hun huismerk (islander) modellen proberen? Ze voeren ook Marathon meen ik… Die hebben ook wel wat leuke budget opties.

2 likes

Houd het simpel.

5 likes

Paar goeie tips genoemd. Ik denk dat ik ga kijken naar of lokale microbrands, of inderdaad al een Seiko.

Zo hé, die Carpenter’s zijn echt wel heel mooi! Dank voor het delen. :grin:

Compleet mee eens oprecht een prachtig ding!! Ik zei alleen al nee tegen een horloge van 500 usd inclusief belasting, en deze zit inclusief waarschijnlijk rond de 650-700. Maar wel echt een mooi ding, super strak

Of deze?

Zo’n Swatch x Omega niks?

Ik kende Carpenter ook nog niet
Leuke dressy toolwatch
Krijgt goeie reviews, het enige minpuntje is de 5atm waterdichtheid, het ETA 2824-2 uurwerkje dat erin steekt wordt vaak nogal meewarig over gedaan, maar de styling en design en de prijszetting zijn wel attractief.

1 like

Zijn die ondertussen normaal verkrijgbaar dan?

Zal toch wel, die dingen waren vrij vlot uitgehyped?

Kijk eens aan :wink::wink:

Ik hou het al een tijdje niet meer bij. Mag het hopen dat alle varianten nu toch wel vrij op voorraad zijn?

1 like

Is een Hamilton Khaki field niks?

Oh… Edit: deze wil je niet, want geen stalen band en een handwinder.

Dat was dus ook mijn insteek. :wink:

Ik draag nu de BB58 al op nato. Voor een alledaags horloge vind ik staal ook iets leuker. En tja, automaat is toch wel iets praktischer en op de een of andere manier charmeert het me meer. Dat gezegd te hebben, de Khaki King 2 vind ik wel interessant

Goed idee ware het niet dat ze alleen online zijn toch?

Wat hierboven gezegd is: koop iets Amerikaans, dat past zo mooi bij deze fase. Hamilton of inderdaad een leuke microbrand. Voor 300 usd of een tikkie meer moet genoeg te koop zijn.

Knoop doorgehakt. Het is toch de Hamilton Khaki King 2 geworden. Ja, buiten budget… Maar wel iets wat ik echt wil! Ook nog een Amerikaans merk van origine.

7 likes

Goede grap, nog steeds een drama…

1 like