Beste dresswatch rond de duizend euro

Goedendag horlogeliefhebbers.

Op dit moment ben ik op zoek naar een net en tijdloos horloge van rond de duizend euro. Dit vanwege het behalen van mijn diploma. Op dit moment ligt mijn focus op de Hamilton Khaki Murph 38mm en de Max Bill van Junghans. Beide nette en (met name de Junghans) tijdloze horloges. Ik vroeg me af wat menig uurwerkfanaat zou kiezen tussen deze twee horloges (ervaring met een of beide horloges?).

Ik hoor graag van jullie!

15 likes

Van deze twee de Hamilton for sure

Kijk ook eens naar de Jazzmaster Viewmatic serie van Hamilton. Ook de DS1 serie van Certina past bijvoorbeeld goed in je budget.
Persoonlijk vind ik de Junghans meer voor oudere heren

3 likes

De Hamilton is zeker geen dresswatch maar wel heel draagbaar!

16 likes

Dat is een field watch. Geen dress watch.

Je kunt je afvragen of iets met arabische cijfers een dresswatch is. Deze is dressier. Pas op, ik heb de 38mm Mega Solar versie, en ze dragen groot. Misschien is 34mm beter. Maar toch ervaar ik ook de Junghans als een sportief horloge. Wel veel draagbaarder dan de Murph, als het om overhemden en jasjes gaat.

Mijn keuze onder 1000 Euro?

image

17 likes

De Hamilton is veel meer multi-inzetbaar dan de Junghans. Dus in jouw situatie lijkt me de Hamilton de juiste keus.

@Fate_Amenable_To_Change is hieronder bezig met een mooie lange tekst dat de Hamilton saai is en de Junghans een originelere keus is. Klopt vast als een bus, maar als eerste ‘echte’ horloge is die Hamilton gewoon een topper.

Het viel mee en was me dus voor :wink:

4 likes

En ik raadde een Intra-matic 38 aan. Nou jij weer.

De Murph is ook niet saai. Ik vind het een geweldige field watch. Erg leuk. Maar ongeveer net zo dressy als mijn Archimede Pilot. Bovendien zijn nette horloges voorzien van een lichte plaat. :slight_smile:

5 likes

Haha, je was kort, bondig én behulpzaam. Meestal alleen het laatste Chris. Da witte gei ook :wink:

Maar die Intramatic is een mooie keuze. Ik vind een Mido Baroncelli ook nog wel een mooie optie. Geen lichte plaat, wel netjes én COSC certified!

8 likes

Heeft een datum

1 like

Dresswatch?

Ik vind de beide door jou getoonde modellen helemaal géén dresswatch.

Mooie horloges, hoor. Maar geen dresswatch. Misschien beter om nog eens verder te zoeken/ kijken.

2 likes

Waarom zou een dresser geen datum mogen hebben?

Ik mocht dit in een eerder topic geen dresser noemen, maar voor om en nabij de 1k toch best een hele mooie optie :smiling_face_with_three_hearts:

12 likes

Klassiek zijn ze zonder. Twee wijzers.

3 likes

De Junghans komt aardig in de buurt, maar deze Hamilton is inderdaad een field-watch. Als de TS met beiden zou kunnen leven, prima natuurlijk. Mijn beide vintage horloges (Eterna en JLC) zijn echte dresswatches - 34 mm, zilver sunburst platen en vooral - geen datum. Vintage is natuurlijk ook nog een goede optie voor de TS, wel wat meer een mijnenveld helaas - en calculeer pakweg 200/250 in voor een full-service met enkele onderdelen.

Komt morgen wss in het blauwe gedeelte.

21 likes

Het lijkt erop dat de TS een jonge man is.

Mijn financieel adviseur (f) zou het volgende zeggen.

Neem deze en investeer de rest in je toekomst. Dan kun je straks eerder stoppen met werken en met meer mooie horloges ‘eindigen’

Misschien een goed punt van haar?!

9 likes

Dat is correct.

1 like

Klassiek ging je je ook voor het avondeten, als je uit gegoede kring kwam, in de billentikker hijsen.

Als jij met je dikke reet in je Joggingpak met je magnetron-macaroni achter de Mandalorian op Netflix kruipt voor een avondmaaltijd vind ik dat een datum op een dresswatch niet 's wereld’s grootste faux pas mag heten. :slight_smile:

11 likes

Orient is sorry, vind ik een 3x niks merk dat meteen al zijn wederverkoopwaarde verliest na aankoop.

5 likes

Hee, zijn we hier nu in het Rolex topic beland? Als TS gewoon voor weinig geld een machtig mooi dressy horloge wil kopen is de nieuwe Bambino 38 totaal niet te verslaan in termen van bang for buck en tijdloze klasse.

13 likes

TS is net afgestudeerd! €1000 is tegen die tijd niet veel meer.

Heel leuk die Bambino, veel waar voor je geld. Enige dat me tegen staat bij Oriënt is dat te opvallende logo, vind het meer een “wapenschild”.

3 likes