Is echt een dealbreaker voor dit merk. Ziet er niet uit. Krijg er meteen zo’n HMT/Vostok-gevoel bij.
Ik vind 'm heel mooi en zeker een goede optie voor TS.
Yep, dit is een mooie dresser. Kleine seconde helemaal top hier. Donkere plaat vind ik hier geen punt. Ik vermoed hier een Peseux werkje…?
Onlangs in een etalage gezien bij een Delftse horlogemaker. Erg mooi horloge!
Mag ik je aanraden om eens te kijken in de longines heritage collectie… hieronder een link naar chrono24 voor een sfeer impressie, veelal overlooked in deze prijsklasse, aangezien nederlandse retailers dit maar zelden aanbieden maar omringende europese landen wel
Ik was vooral getroffen door dit model, zeer mooi voor het bedrag
Wel een erg prominente datum hier… …maar best OK qua value/money.
Als je het op de bank laat staan blijft er niet veel van over nee. En dat is ook precies wat ik niet bedoel.
Ik heb een vriend die op zijn 55ste kon stoppen met werken. Hij maakte op jonge leeftijd al volwassen keuzes. Het is maar waar je mee besmet wordt natuurlijk.
Overigens is het bij een nieuwe Bambino totaal niet relevant wat de mogelijke afschrijving is gezien de nieuwprijs. En het was maar een voorbeeld om het andere belang onder de aandacht te brengen.
NB die vriend had op zijn 55ste 55 horloges en nu op zijn 57ste… 57 horloges😊
Zeker mooi maar TS zoekt een dresser
Ook bij tudor vind uw heel wat moois voor 1000
Nog een leukere optie voor nog minder doekoe:
De Timex Marlin 34 met art deco dial. Ik zie dit voor 140 Euronen op Bol.com staan. Formeel natuurlijk ook geen dresswatch, want nummers, maar behoorlijk netjes, en super sympathiek.
En dan op je veertigste door een bus overreden worden zonder dat je ooit een mooi horloge hebt gedragen. Tja. Er zou een balans moeten kunnen zijn.
In Hong Kong en China, ja, exclusief 195 verzendkosten, en dan nog import en BTW. Tegen de tijd dat die op TS’ mat ploft is hij 1400 kwijt, en uit Italië doet hij ook al 1450.
Ik vroeg me al af of de TS nog wat gaat bijsturen, maar ik zie witte rook.
In mijn haast heb ik per ongeluk wat context achterwege gelaten. Ik ben 23 jaar jong en dus net afgestudeerd. Met name de Hamilton is inderdaad niet echt een dresswatch, ik had de tekst dan ook wat moeten aanpassen. Ik ben niet per se op zoek naar een dresswatch, maar meer iets tijdloos dat ik over 30 jaar nog steeds met plezier draag. Ik heb het idee dat laatstgenoemde vooral het geval is met een dress-achtig horloge, dus vandaar de verwarring…
Ik zoek dan ook iets als aandenken, dus ik heb niet de intentie om ‘m op termijn te verpatsen.
Ik ook. Men neme een uurwerkje wat in een kast van zo’n 38mm thuis hoort. Vervolgens vrotte men dat in een kast van 44mm, en zage men gewoon een gat in de kleine seconde:
Los van het feit dat dit geen dresswatch is is het natuurlijk lui, slecht en über goedkoop om zo een horloge uit te brengen. Ik ben blij dat Longines zich met de Spirit serie herpakt heeft, want dit soort blamages zou je van Tissot verwachten.
Die Hamilton is, in dat geval natuurlijk super cool. Evengoed zou ik misschien nog eens een Nomos Club Campus overwegen. Ik heb een wat, eh, uitgesproken keuze gemaakt qua kleur, maar in het wit en donkerblauw zijn het discrete plaatjes die ook een leven mee kunnen.
Dan zou ik zeker voor de Murph gaan, helemaal als je fan bent van Interstellar. Je kan altijd nog voor ~200 euro een mooie dresswatch erbij kopen, zoals bijvoorbeeld de eerdergenoemde Orient. Geweldig merk als je het mij vraagt, was mijn allereerste automaat. Niet zo waardevast, dat klopt, maar op de relatief goedkope aanschafwaarde, ga je ook geen tientallen euro’s verlies maken bij een eventuele verkoop.
Zo bont heb ik het bij Tissot nog niet gezien.
Je hebt gelijk. Mijn excuses.
Ik had al door dat de op niet perse op zoek was naar dresswatch, maar een timeless piece… dus mijn suggesties waren spot on
Daarentegen die nomos… ik wou hem net aanraden, zowieso die bauhaus ontwerpen, allemaal tijdloos
Op de vraag voor een suggestie voor een betaalbare dresser kom ik altijd met Tissot Visodate…,
… ik heb m uiteraard zelf ook Alleen met een wat minder subtiele band
Geen probleem. Ben nu bijna 2 jaar HF lid en beginnend verzamelaar en ik heb van jouw onderbouwde meningen over horloges al heel wat geleerd en leren zien als het gaat om wijzerplaten, wijzer lengtes, verkeerd geplaatste en gedimensioneerde subdials en datum vensters.