Beste dresswatch rond de duizend euro

Een 44mm retro-pilot met een gat in de kleine seconde wat direct ook nog een zeer groot cijfer af kapt? De wat nettere Longines met datum op 12 geef ik je nog. Absoluut. Maar die ene was moeilijk te verkroppen, da’s al. Uiteraard met gepaste humor bekijken, deze discussie. Dat spreekt voor zich.

Ik heb vintage inderdaad ook eens overwogen, maar ik heb de intentie om het aankomende horloge vaak te dragen. Een vintage vind ik prachtig maar ik zou zo’n oude dame alleen dragen op speciale gelegenheden. Neemt niet weg dat ik er in de toekomst zeker een ga halen!

1 like

Heb deze twee keer bijna gekocht. Een keer gepast. Alleen beetje groot voor een dresser (ondanks mijn 19.5cm pols) en vind die dag toch niet zo mooi. Wel een heel fijn horloge met het mooie opgelegde Tissot logo, hi-beat uurwerk en de scherpe wijzers.

1 like

Tussen deze 2 de Hamilton. Vind ik het mooiste.

Als je een dress watch zoekt zou je ook eens vintage kunnen bekijken. Ik ben absoluut geen vintage liefhebber maar ik heb er 1 en die doet het altijd goed. Een Longines Flagship.

9 likes

Beetje teveel van het goede op een heel mooi horloge.

Een echte Hi Beat is volgens mij een Seiko 36000 bph (toch? @Fate_Amenable_To_Change)
Maar ik zou zeker ook voor een 28800 bph automaat gaan zoals deze en geen Powermatic 80 die naar 21600 terug geschroefd is om meer reserve te krijgen. Seconde wijzer is dan echt duidelijk minder “sweeping”.

De Certina DS 1 C029.807.16.031.60 Himalaya misschien. Vind het zelf een mooi ding.

4 likes

Tijdloos ontwerp, lekker dunne kast, perfecte zilveren wijzerplaat:

En toevallig staat er nog 1 in het blauw ook :wink:

7 likes

Nja, als je bedenkt dat horloges van zo’n 18000 slagen per uur kwamen was 28800 ooit wel degelijk hi-beat. Tegenwoordig zijn 21600 en 28800 zo gemeengoed dat inderdaad 36000 als hi beat wordt gezien, maar ik sluit 28800 niet echt uit.

2 likes

6 likes

Iniedergeval geen Hamilton :cold_face: deze lijkt meer op een field watch.
Junghans is ultra dressy, uiteraard zijn er meerdere opties.

1 like

En klaar

8 likes

Ja, nee, eeeuh, bietje erbij (sparen) en dan voor de Grand Seiko SBGX261 gaan.

5 likes

Ik vind dit ook nog altijd n winnaar: 40mm automaat

5 likes

Ik gok dat je met de Hamilton wel goed zit!
In ieder geval iets veelzijdiger met straps :grinning_face_with_smiling_eyes:

Wat je ook kiest, het moet goed voelen voor jou en je stijl. Daar kan niemand in dit topic correct advies over geven!

Dat zijn dus de verschillen binnen het HF. Wat is je insteek? Hem dragen jarenlang en accepteren dat hij minder waard wordt. Of ga je er al vanuit dat je hem gaat wederverkopen maar moet je hem voorzichtig dragen, want er is gevaar van waardevermindering of in ieder geval moeilijker te flippen. Ik heb die lastige keus gelukkig niet.

2 likes

175 euro en tot nu toe de enige echte dresswatch die ik voorbij heb zien komen.

Lichte plaat.
Geen datum.
2 wijzers!
Gouden (look) kast.
Geen complicaties.
Klein formaat. 27,5mm bij 37,5 l2l.

Nu hoor ik iemand zeggen; maar die Romeinse cijfers dan? Ook daar hebben ze wat voor. Mooi vind ik niet(balans beetje weg) maar kijk eens aan:

En als deze Swr52p1 te groot voor je is kun je altijd nog voor z’n kleinere broertje gaan, de sfp608p1.
Die laatste is uit productie maar nog wel te vinden en zeker voor het budget wat jij uittrekt.

Nu snap ik dat dit net je ding moet zijn, zo een rechthoekige kast, maar op papier is er denk ik weinig beters te krijgen onder de 1000 euro.
Vooral als je op zoek bent naar een ‘echte dresswatch’ die alle boxjes aanvinkt.

Van de 2 horloges die jij laat zien zou ik voor de Hamilton gaan. Maar nee, das geen dresser.

6 likes

Helemaal raak! :rofl:

1 like

Maar natuurlijk zijn buschauffeurs beroepchauffeurs dus de kans is vele malen groter dat je door een Opel Astra amateur word geschept :nerd_face:

1 like

Leuk voor dames.

2 likes

Ruud ,wil altijd iets met appel en ei?

2 likes