Beste dresswatch rond de duizend euro

7 likes

Hee Ruudjo, die onderste zou zeker ook voor dames kunnen zijn. Die bovenste is wel aan de grote kant voor een vrouw door de kastvorm. Tenzij je natuurlijk een flinke unit naast je op de bank hebt zitten.

4 likes

:joy::joy: skitterond

1 like

Nu het niet per se een dresswatch hoeft te zijn, maar meer iets tijdloos dat je over 30 jaar nog steeds met plezier draagt, zou ik ook deze willen voorstellen:

De Mido Commander Icône. Wel met dag, datum en secondenwijzer, maar ook chronometer gecertificeerd en met een mooie Milanese band.
Zelf niet zo lang geleden voor net onder de € 1.000 nieuw gekocht.

2 likes

Nu heeft mijn vrouw dat horloge ook, en dat verhoud zich tot goud op een lulliger manier dan pyriet. Toch zal ik blijven protesteren tegen de notie dat een dresswatch van zogeheten edelmetaal moet zijn. Vooral ook omdat edelmetaal in mijn optiek niet zo edel is. Soit, goud reageert niet zo erg in chemische zin, maar het is zwaar en zachter dan de KwarkStaal™ legering die Cartier gebruikt in de Santos.

Titanium is in mijn optiek een edeler metaal omdat het super taai is, maar tegelijkertijd ook fantastisch licht en tot op zekere hoogte zelf-helend.

Mijn enige probleem met de Seiko tank is dat het een flagrante rip-off is van de Cartier Tank. Kijk, als ik even in de doos van m’n vrouw grijp (nee, niet die) krijg je dit:

Seiko in alle ere, maar ik vind het wat jammer. Win for the Cartier, zeg maar. Als je dan een Seiko quartz dress watch voor wilt stellen, pak er dan eentje met een eigen smoel, zoals de Dolce:

Met name de tweede, de SACM150, is een mooie keuze. En… als bonus:

8J41 is een metalen, service-baar thermo-gecompenseerd high accuracy quartz uurwerk wat maar 10 seconden per jaar afwijkt. Belachelijk veel horloge voor je 275 ballen.

Ik bedoelde eerder een bus met aannemers er in. Zo’n bestelbus. Uweetwel, de snelste auto’s ter wereld: Je kunt als automobilist niet zo hard rijden in wat voor auto dan ook, er zit altijd wel één of andere lul met zo’n dubbele cabine achter je te drukken. Die gasten.

Ik bedenk me net als je wat avant-gardistischer horloges wilt:

De Movade Ultra Thin in 35mm met de zogenaamde Museum Dial.

1 like

Sla je slag in het blauw @jd2000!

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-junghans-meister-handwind/470183?u=fdpg1963

2 likes

Misschien iets van de Seiko presage cocktail lijn? Heb zelf de SRPB43

Of de SRPE43, ook niet verkeerd.

3 likes

Deze Oris Atelier date is ook netjes: Oris Artelier Date 01 733 7721 4051-07 8 21 79 | Oris Reference Ref ID 01 733 7721 4051-07 8 21 79 horloge op Chrono24

3 likes

Begrijp wat je zegt, en ben met je eens dat het niet echt goud hoeft te zijn. Waar we wel over verschillen is dat je zegt dat het een rip-off is.

Tuurlijk, de kastvorm komt overeen, al zijn de flanken van de Seiko wat slanker. Maar waar de Seiko en Cartier verschillen zijn de kroon, wijzers en verhoudingen die compleet anders zijn. Ook heeft een de Seiko een sunburst dial.

Het is natuurlijk een design wat heel erg simpel is en dan lijkt het al gauw wat op elkaar. Maar de vergelijking die je nu doet vind ik een beetje het zelfde als een sub vergelijken met een kamasu bijvoorbeeld. Het heeft wat weg van elkaar maar imo totaal verschillend.

Edit: de Seiko alternatieven die je laat zien beschikken allemaal over 3 wijzers. Ik wil niet mierenneuken, maar ik doe het toch🙃🫠

1 like

Misschien ook geen échte dresser maar kan volgens mij altijd en overal :wink:

9 likes

Hamilton is toch wel wat gewoontjes. Maar aan jou de keuze.

Seiko Dolce

1 like

Dank voor het compliment :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Aha kun je nagaan wat een foto doet. Mijn excuus wel mooi dus.:sweat_smile:

2 likes

Of de stalen versie, de SACM171. Een uitstekend HAQ dress horloge voor minder dan de helft van het budget.

Ff een alternatief binnen budget

Hands-on with the Vapaus Veli - Worn & Wound.

1 like

Tijdloos.

3 likes

Luch 2209 (Dan hou je nog veel geld over)

5 likes

Ik zie het probleem niet.

2 likes

Ik heb hier nog even over nagedacht:

Die hebben allebei een totaal eigen smoel. De Kamasu heeft een day-date met stick indices en grote sword wijzers, terwijl we goed weten hoe een Sub er uit ziet. Als je de Kamasu al ergens mee zou willen vergelijken kom ik eerder bij een Seamaster Peter Blake uit.

Dit alles terwijl de Seiko Tank een evidente knock off is van de Cartier Tank. What’s in a name? Dezelfde minute track, dezelfde Romeinse cijfers, dezelfde afgeronde lug tips, en zelfs een cabochon op de kroon, zeg… Het moet gewoon niet gekker worden.

Niks mis met de Seiko Tank, m’n vrouw draagt 'm naast haar Cartier nog steeds, maar laten we eerlijk zijn.

Maarreh, dit zijn allemaal prachtige discussies… @jd2000, wat ga je nou doen? Want na zo veel meters met foto’s en suggesties willen we op z’n minst even een link naar je NA topic zien, uiteraard. Reuze benieuwd.

2 likes