Ik heb sinds ik de horlogehobbie heb (+3 decennia) vele gehad en heb nog steeds.
Waaronder een Seiko SKX007 & Monster, Omega Seamaster Professional Chronograph & Planet Ocean Chronograph, Oris Diver Small Second & Diver GMT, Rolex Sub & Sea Dweller, Citizen EcoZilla, Alpina Seastrong Heritage en wat ik verder nog vergeten ben.
Maar sinds een week heb ik een Glycine Combat Diver in het bezit, ik kende dit horloge al veel langer omdat die op het HF in het Blauw met regelmaat voorbij komt.
Maar ik had deze duiker zelf nog nooit in reallife gezien, laat staan in handen gehad en om de pols.
Maar sinds ik heb in handen heb en om de pols ben ik werkelijk aangenaam verrast, ‘way byond I expected’!
Met een mooi automatisch uurwerk 2824-2/SW-200, alles klopt en ‘the feel’ als je deze duiker door je handen laat gaan en om pols, voelt buitengewoon goed.
Juist gewicht, juiste mast, goede verhoudingen, hoogwaardig kwalitatieve afwerking, degelijk & mooi afgewerkte presidential bracelet, met fliplock en dubbele vergrendeling
Als je dan beseft dat je deze Glycine Combat Duiker ruim onder 1000 euro aanschaft en 2de hands voor minder, maakt het voor mij echt een ‘Bang for the Buck’ !
Er zijn andere merken die ook een duiker leveren met net zo goed een 2824-2/SW-200 die daar een veelvoud voor vragen en waarbij imho niet een overmaat aan kwalitatieve beleving boven deze Glycine zit.
Ik had gedacht dat ik deze Glycine vlot zou flipperen omdat die alleen een keer irl wilde aanschouwen, maar ik denk dat deze nog wel eens heel lang in de collectie zal kunnen blijven (en om de pols)
Mijn uitvoering heeft een mat zwarte bezel, met zeer fijne karteling met goudkleurige opdruk en prima lume en een groene bezelel met goudkleurige markers & cijfers wat het voor mij bijzonder goed geslaagd maakt.
Foto’s om de beleving te completeren Njoy