Beste duiker 'Bang for the Buck' ook kwalitatief top!

Ik heb sinds ik de horlogehobbie heb (+3 decennia) vele gehad en heb nog steeds.

Waaronder een Seiko SKX007 & Monster, Omega Seamaster Professional Chronograph & Planet Ocean Chronograph, Oris Diver Small Second & Diver GMT, Rolex Sub & Sea Dweller, Citizen EcoZilla, Alpina Seastrong Heritage en wat ik verder nog vergeten ben.

Maar sinds een week heb ik een Glycine Combat Diver in het bezit, ik kende dit horloge al veel langer omdat die op het HF in het Blauw met regelmaat voorbij komt.

Maar ik had deze duiker zelf nog nooit in reallife gezien, laat staan in handen gehad en om de pols.

Maar sinds ik heb in handen heb en om de pols ben ik werkelijk aangenaam verrast, ‘way byond I expected’!

Met een mooi automatisch uurwerk 2824-2/SW-200, alles klopt en ‘the feel’ als je deze duiker door je handen laat gaan en om pols, voelt buitengewoon goed.

Juist gewicht, juiste mast, goede verhoudingen, hoogwaardig kwalitatieve afwerking, degelijk & mooi afgewerkte presidential bracelet, met fliplock en dubbele vergrendeling

Als je dan beseft dat je deze Glycine Combat Duiker ruim onder 1000 euro aanschaft en 2de hands voor minder, maakt het voor mij echt een ‘Bang for the Buck’ !

Er zijn andere merken die ook een duiker leveren met net zo goed een 2824-2/SW-200 die daar een veelvoud voor vragen en waarbij imho niet een overmaat aan kwalitatieve beleving boven deze Glycine zit.

Ik had gedacht dat ik deze Glycine vlot zou flipperen omdat die alleen een keer irl wilde aanschouwen, maar ik denk dat deze nog wel eens heel lang in de collectie zal kunnen blijven (en om de pols) :sunglasses:

Mijn uitvoering heeft een mat zwarte bezel, met zeer fijne karteling met goudkleurige opdruk en prima lume en een groene bezelel met goudkleurige markers & cijfers wat het voor mij bijzonder goed geslaagd maakt.

Foto’s om de beleving te completeren Njoy

55 likes

Mooie fotos!

Leuke Glycine.

Toch heb ik liever any Seiko.

7 likes

Het 1 sluit het ander niet uit :wink:

Mijn Seiko’s (SKX007 & Monster)

Wat ik wel vind van deze 2 Seiko’s is dat de afwerking meer ‘industrial feel & look’ is en veel minder verfijning dan deze Glycine Combat Duiker

Maarre heb deze Glycine ooit irl in handen gehad en gezien?

Want dat gaf mij de doorslag tot deze conclusie

10 likes

Eerlijk gezegd, nee.

Ook heb ik nooit een rollie in mijn handen gehad.

Ach, het heeft met liefde te maken.
En dan ben je blind… :wink:

4 likes

Verliefheid maakt blind, eens, maar is vergankelijk, als het houden van word is het blijvend

5 likes

De Combat serie is echt mooi, zelf ook met veel plezier gedragen :+1:

1 like

Geniet ervan! :ok_hand:

2 likes

Gefeliciteerd!

Ze dragen lekker plat, ook al zijn ze mij wat te groot. Want eerlijk is eerlijk, 10,5mm is erg dun voor een duiker, ook al is de nieuwe Combat Sub 39 weer 11,2mm of zo. Wat nog steeds erg dun is voor een duiker.

Het zijn echt meer dan prima horloges, zeker met de wijzerset die @genesis laat zien. De nieuwere hebben een soort blanco mercedes-wijzer, en dat trek ik niet echt. Niet op een Citizen, niet op een TAG of Rolex, en zeker niet op een Glycine.

Gast. Daar was niks enjoyables aan. Die foto’s moet je nog eens een keer rustig over doen.

1. Leg het horloge naast een raam. Hoek van zo’n 80-60 graden ten opzichte van het raam, jij zit bijna pal voor het horloge, zodat de camera een hoek van 10-30 graden heeft ten opzichte van de wijzerplaat. Graag bij daglicht, op een zo glad mogelijke ondergrond.

2. Hou je telefoon horizontaal vast, dus in landschap-mode.

3. Frame het zo dat je net zo dicht op het horloge zit dat je nog goeie focus hebt, en zorg er voor dat de wijzerplaat op ongeveer 1/3 van je foto (links of rechts, maakt niet uit) in beeld komt, prominent, dus niet op afstand. Horloge mag vrijwel beeldvullend zijn.

4. Druk af. Herhaal dit een paar keer, om zeker te zijn dat je wat scherps hebt.

5. Posten maar, die handel.

6. Jolijt!

Dat duikertje verdient betere foto’s.

24 likes

Ja je hebt gelijk foto’s maken met een goedkope Samsung is niet mijn ‘Forté’ ze zijn een uurtje geleden gemaakt bij kunstlicht, dus,dat werkt ook al niet mee

En ik vrees dat ik er soms een beetje te lui voor ben :sweat_smile:

4 likes

Gefeliciteerd met je NA. Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent. Betere foto’s zijn wel wenselijk :wink:

1 like

Proficiat met je NA genesis!

Dank deze tips kan ik zelf ook wel gebruiken :blush:!

1 like

It heb ik idd vaker gehoord. Misschien dat ik toch maar eens de trekker over moet halen :smile:. Dan wordt het voor mij wel de 39mm sub.

Grappig. Ik vind het eigenlijk wel gaaf, juist vanwege het ontbreken van de streepjes. Ieder zijn ding blijkt maar weer :+1:

Haha. Eens! TS moet aan de bak :smile:

2 likes

Heel lekker deze Glycine! :100:
Ik had exact dezelfde beleving na aanschaf van een witte plaat Sinn 104, gebruikt voor 850 meen ik.
Ultra bang for buck met de opmerking dat het een Flieger betreft.
Heel veel draagplezier! :facepunch:t2:

2 likes

Veel plezier ermee!!

De clasp van de Glycine lijkt wel veel weg te hebben van die van de gemiddelde Seiko duiker. Of heb ik het mis?

Op het eerste gezicht wel, maar als je ze naast elkaar hebt zie je dat de afwerking van de Glycine netter is

1 like

Ik merkte dat het 'm in de vorm zit. Heb naar een Antarctique gekeken van Grenchen, maar de vorm is al genoeg. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld die titanium Citizen duiker die vorig jaar uit kwam, de Barnacle.

Seiko’s clasps op duikers… Tja. Op mijn Marinemaster werkt de clasp, is hij comfortabel, maar eigenlijk hadden ze daar een tandje meer engineering tegenaan mogen gooien.

Hun bracelets worden steeds beter, dat wel, maar die clasps… laten we genereus zijn en het “old skool” noemen.

3 likes

Haha, geweldig, de zaken waar wij horlogegekkies ons zoal aan (kunnen) storen.

2 likes

mooi horloge,
draag hem met plezier

1 like

https://www.glycinestore.eu/nl/collecties/combat/?srsltid=AfmBOoqSCaJUYTY6iL4EuKNIHSF71IbAh1sIZxouLayJo67gdTSDEeyr
LEUKE PRIJZEN!!!

Daarom ook ‘Bang for the Buck’ echt veel voor weinig, precies wat een Nederlander graag heeft :grin: