Muhle, weer eens wat anders.
De beste, de beste… Blijft natuurlijk subjectief. Maar ik sluit me volmondig aan bij de Squale Squad. Ik zou op dit moment een Squale kopen, met genoemd budget. Ik heb zelf deze en ben er super blij mee.

Of anders, als het ook quartz mag zijn, nieuw in genoemde prijsklasse deze van mijn andere favoriete merk.
Uit bovendstaande lijst … zou mijn keuze de sinn ezm3 zijn, daarnaast vind ik de sinn u50 erg mooi en kan natuurlijk de doxa niet voorbij laten gaan zonder even te noemen.
Vergeten de bezel precies op 12 uur te draaien …
Top! Hou je nog € 1925,00 over om te gaan duiken.
De Aquis is een geweldig horloge voor het geld. Ik heb die van mij nieuw aan kunnen schaffen rond de 1400 euro. Ik draag hem op rubber in de zomer en op staal in de winter 
Ja mooi, maar niet echt een uniek model.
Als je het dan toch over uniek hebt, hoort deze er toch wel bij 
En dan ook nog voor de helft van het budget 
Waar blijft de SPB14x fanclub?
https://www.horlogeforum.nl/t/inschrijving-geopend-hfle-2022-minimumaantal-40/396103?u=cdg
Alleen vandaag nog te bestellen!!
Ik sluit mij ook aan bij team Squale 
De 1521 is een goede keus voor rond 1000 euro nieuw. Veel opties binnen dit model, prachtige kastvorm, ontspiegeld saffierglas en 500M waterdicht. Mogelijk nadeel zou de aluminium bezel insert kunnen zijn maar daar stoor ik mij persoonlijk niet aan. Ik vind de aluminium insert in het geval van de 1521 wel wat hebben.
Mocht je 2x zo diep willen gaan, kun je eens kijken naar de Squale 2002 modellen (101 Atmos). Nieuw zijn ze ongeveer 1500 euro op rubber en zowel met een stalen, beadblasted of PVD kast leverbaar.
Plaatje van mijn vaders 2002 Grey blasted:
Op het moment wacht ik op mijn eigen 2002 in zwart PVD-gecoate kast. 
Plaatje van het internet:
Persoonlijk denk ik dat alle bovengenoemde duikers in dit topic, een goede keuze zouden zijn. Elk model en merk heeft wel wat en zijn eigen kenmerken. Dat maakt het kiezen juist leuk en soms verrekte moeilijk
!
Deze dus 
Ik heb er ook wel een zwak voor echter wil ik altijd staal erbij en mesh vind ik niet mooi. Anders had ik allang zo’n prachtige 1521!