Beste Haute horlogerie deal voor €10.000?

Beste Leden, wat is in uw opinie de scherpste deal rond de 10 duizend euro… uw suggesties zijn zeer welkom…

Ik begin:

Breitling b25

9 likes

Breitling en Haute Horlogerie zijn termen die niet alleen niet in dezelfde zin, maar ook niet eens op dezelfde pagina thuis horen. Maar dit past in het post-patroon van TS. Altijd goed voor wat reuring. :smirk:

43 likes

Je krijgt er niet eens hele cijfers voor.

9 likes

Was me niet eens meteen opgevallen. Die 2 zeg… :no_mouth:

Zoek een leuke vintage Calatrava voor dat geld. Is een mijnenveld, maar altijd beter dan dit.

2 likes

En wel een hele boze maan :sweat_smile:

Maar inderdaad TS mag de wel wat onderzoek doen naar de term Haute Horlogerie, als Breitling zijn eerste ingeving is

5 likes

Nou, de 11, de 12 en de 1 zijn wél goed gelukt.

Dat is een 25 procent score!

Daarom heet dit type Breitling waarschijnlijk

b 25… :rofl:

22 likes

Voor minder dan de helft heb je een volgouden Ebel met automatisch El Primero uurwerk, die zo’n 4mm dunner is dan die foeilelijke handwinder van Breitling. Voor 10K kan je hem met volledig gouden band kopen.

9 likes

Mijn bankrekening :wink:

Beetje klein misschien…

2 likes

Spijtig dat hij zo dik is

De 5157 is 38mm (en 5.5 dik). Voor net boven de 10K moet een 5177 met datum, secondewijzer en grand feu enamel wijzerplaat ook te doen zijn.

23 likes

Dat is beter! Alleen weinig compilatie/haute horlogerie….

1 like

Ja sorry, ik moest ff plaatje hebben… ff naamke…zat al 3 uren met te tobben over de topic, denk ff snel horloge erop… nou geen persoonlijke aanvallen aub, anders bijt uw maar een citroen, kunte gij zuur doen

3 likes

Ja dat dus. Reuring. :grin:

4 likes

Moest ff een plaatje hebben, tuurlijk haute horlogerie is het niet, ik was gewoon benieuwd naar jullie antwoorden, en denk, gauw ff mooi horloge erbij

Weinig complicatie oke, maar weinig haute horlogerie?

5.5mm dunne automaat met volgouden rotor. gouden cold rolled kast met welded lugs, gouden guilloche wijzerplaat. Dit is heavy haute horlogerie. Hiermee lach je vrijwel elke Patek, VC of Lange uit

9 likes

Zag ook laatst filmpje over een IWC met perpetual calendar voor onder de 10k maar weet de naam niet meer

Ben ook wel echt fan van een chronograaf conplicatie…

Of deze, maar deze ligt net buiten mijn 10k prijspunt… maar dan ook echt net he :wink:

Da vinci perpetual calendar? Eerste perpetual die via de kroon te verzetten is?

Als ik je dan een tip mag geven. Neem een (zeer zeldzame) variant die gemaakt is van een combinatie van goud en keramiek. Een van de eerste (dan wel de allereerste) toepassingen van keramiek in een horlogekast.

Apart? Ja.
Mooi? Hmmm.
Cool? Absoluut.

10 likes