Beste Haute horlogerie deal voor €10.000?

Jazeker. Aan de term geschiedenis is geen specifieke tijdsduur verbonden. Als je bedrijf een geschiedenis van ‘maar’ 10 jaar heeft, maar die volledig uit het maken van de meest uitmuntende uurwerken bestaat, dan heb je dus een geschiedenis van haute horlogerie. Als je daarentegen al 100 99,9% serie productie doet, dan heb je die niet. Ook al heb je 1 of 2 prestige uurwerken gemaakt.

1 like

Maar die paar ‘prestige’ uurwerken kunnen dan dus ook geen haute horlogerie zijn?

Bijv. de eerder genoemde GS Kodo constant force tourbillon?

Voor 10K heb je geen haute horlogerie.
Pre owned misschien, maar nieuw zit je in deze categorie vanaf 25K.

1 like

Hoe kom je tot die conclusie?

Zeker wel.

Voor 10k zou ik nu gewoon een Rolex GMT Master 2 in de vorm van een BLNR op oyster willen toevoegen aan mijn BLRO en VTNR. Kan ik meteen de banden eens wisselen :sunglasses:

Was een vraag.

Zo kan je redeneren, omdat die mensen hebben gestemd dat de maker belangrijk is. En uit jouw antwoord bleek een maker goed als hij zich specifiek toelicht op haute horlogerie.
Dat zou lullig zijn voor GS, AP, Zenith, IWC, etc
Want die maken voornamelijk massaproductie en slechts een deel prestige uurwerken (die dan dus vanwege het merk niet zo goed gewaardeerd worden)

Vind je zelf dan niet een horloge van bijvoorbeeld Patek een meerwaarde hebben ten opzichte van een GS wanneer ze beiden van vergelijkbare kwaliteit zijn en hetzelfde kosten?

1 like

kiest 99,99 procent van alle HF-leden voor Patek Philippe, en terecht.

1 like

Net 1k boven de 10 maar dit zou hem voor mij zijn!

4 likes

Dat is weer een heel andere vraag. Ik zeg niet dat merkprestige niet bestaat of meespeelt bij aankoop, maar voor mij is dat bij de beoordeling van een enkel horloge(model) redelijk ondergeschikt.

Voor mij zou Seiko of Tissot best een haute horlogerie model kunnen maken en die zou ik met liefde dragen als ik het kan betalen.

Ik ben voor mijn volgende aankoop aan het kijken naar een IWC die ik als absolute haute horlogerie beschouw, terwijl ik IWC een van de minst aansprekende of interessante merken in de markt vind en het merk en haar geschiedenis mij op vrijwel geen enkel vlak inspireert. Maar dit model en de geschiedenis van het uurwerk is een zeldzame uitzondering daarop en daarom voor mij juist dubbel zo leuk

3 likes

Dit vind ik ook wel een interessante kijk. Hoeveel manuren (persoonuren, pardon) kost het om een horloge te maken?

3 likes

Christiaan van der Klaauw ariadne collectors edition

2 likes

Volgens mij zijn we het stiekem eens :thinking:

Ben nu wel benieuwd welke IWC je op het oog hebt trouwens

2 likes

90% van de discussies hier 🥲👍🏻

2 likes

Dat denk ik ook!

Hierbij de betreffende platinum IWC perpetual calendar uit de jaren 90. Kurt klaus-module op een JLC ultra thin handwinder.

11 likes

Volgens mij heb je dit topic net uitgespeeld. Tenminste, als we dan het geel gouden broertje nemen die ik laatst voor 9.700 op C24 zag staan nemen.

Is er nog wat op tv vanavond?

3 likes

Nou ja, omdat er niks op is nog ééntje dan… in de categorie jaren 90 IWC:

10k, op de kop af

7 likes

Was in 2007 bij AP. Zeer uitgebreide factory-tour. Waren bij een afdeling die zelfs binnen AP als Haute Horlogerie werd aangemerkt. Iemand had zojuist een minutentelveertje van een chronograaf (OK, met QP er bij) voltooid. Da’s het veertje dat zorgt dat het minutentelrad, met daarop het wijzertje dat op de wijzerplaat de afgetelde minuten aangeeft, exact op de indexen belandt.

Twee weken werk.

Da’s Haute Horlogerie.

10 likes

Nou ja, ik wacht op de allocation van mijn rolex daytona panda, ik denk ff topic om te kijken wat er nog meer mogelijk is… altijd goed om om je heen te kijken…ja ik ben een rolex fanboy nu… ook mooi boekie gekregen dit weekend, om in te bladeren

1 like