Beste hommage die je kunt kopen?

Muziek?

Afgelopen tijd had ik een aantal horloges van mijzelf in de uitverkoop. Omdat mijn “forse” collectie beetje kromp ging ik gelijk weer op zoek naar een mooie dagelijkse beater.

Waar zocht ik naar: een echte toolwatch, dus niet 1 waar ik mij zorgen om moest maken of die mijn dagen wel zou overleven. Dat betekent dus dat hij wel tegen een stootje moest kunnen en natuurlijk waterdicht.

Ik stond dus open om voor de verandering eens andere merken te proberen. Zo heb ik de volgende merken overwogen. De Ginault Ocean Rover. Dit schijnt een geweldig horloge te zijn, goede afwerking, sommige beweren dat die bijna 1 op 1 met Rolex te vergelijken is.
Alleen de prijs vond ik een beetje aan de hoge kant.

Design :white_check_mark:
Afmeting :white_check_mark:
Kleur :white_check_mark:
Water resistant :white_check_mark:
Swiss Made :white_check_mark:
Uurwerk :white_check_mark:
Glas :white_check_mark:
Prijs :x:

Dat laatste bleek nogal vaak een probleem te zijn. Ik heb immers vaak niet veel geld in mijn hobby pot zitten. Tjah en met puppy ogen mijn vrouw lief aan te kijken of ik toch niet meer geld mag spenderen… :dog: :pleading_face:

Er waren in de tussentijd al heel wat andere horloge langs gekomen die in die zin onbereikbaar bleken… denk maar aan de Oris Aquis.

Naast de Ginault hoor ik vaak genoeg dat de Steinhart een van de beste hommages is die je kunt krijgen. Betreft afwerking net iets beter dan mindere goden (Invicta, Pagani, Phoibos, etc). Het zou zeker een stap hoger zijn en betreft prijs zag dit er ook veel interessanter uit!

Ik zat dus zo:

Design :white_check_mark:
Afmeting :white_check_mark:
Kleur :white_check_mark:
Water resistant :white_check_mark:
Swiss Made :white_check_mark:
Uurwerk :white_check_mark:
Glas :white_check_mark:
Prijs +/-

Ik ben verder gaan zoeken, ook een kijkje genomen bij zuster bedrijf van Invicta. Glycine. Die natuurlijk een heel ander design heeft, maar ook aan meeste van deze eisen voldoet.

Design :white_check_mark:
Afmeting +/-
Kleur +/- (kleurencombinatie die ik zocht was lastig te vinden)
Water resistant :white_check_mark:
Swiss Made :white_check_mark:
Uurwerk :white_check_mark:
Glas :white_check_mark:
Prijs +/- (tweedehands zeker interessant!)

Ik was eigenlijk bijna zeker om voor de verandering een Steinhart uit te proberen. Totdat ik bij toeval een Pro Diver tegenkwam. Iedereen hier is bekend met de Invicta Pro Diver. Holle end links, japans uurwerk, verder prima design… Zo’n “Japanse” heb ik al eens eerder gehad, en zijn zeker waar voor hun geld. In het verleden verschillende tests er losgelaten en daarna zonder gewoon kunnen dragen.

Dit was een iets andere Pro Diver. Betreft design identiek aan hetgeen ik in het verleden al eens heb gehad. Alleen toch een step up. Solide end links, Switsers Uurwerk, stevige metalen band en sluiting. Althans als ik de reviews van dit model mag geloven. Maar in dit geval de prijs van een Japanse en nog helemaal ingepakt in plastic.

Design :white_check_mark:
Afmeting :white_check_mark:
Kleur :white_check_mark:
Water resistant :white_check_mark:
Swiss Made :x:
Uurwerk :white_check_mark:
Glas +/- (flame fusion)
Prijs :white_check_mark: :white_check_mark:

Je raad waarschijnlijk wat het uiteindelijk is geworden…:joy:

De Ginault!

Nee, de Invicta. Het leek mij een koopje en dat bleek het des te meer te zijn. Toen ik ook geen invoer kosten moest betalen omdat hij uit Amerika ingevlogen moest worden.
Uiteindelijk ben ik mij bewust dat de Steinhart, Ginault en Oris een “step up” zijn. Maar kon dit niet laten liggen… Ben weleens een video er van tegengekomen en wilde hem graag eens proberen.

Dit is hem:

Bekende gravering aan de zijkant:

Logo op de kroon is netje uitgelijnd wanneer de kroon is dicht gedraaid:

Dit horloge heeft een Sellita SW200

En natuurlijk om de pols!

Bedankt voor je aandacht! :smiley:

90 likes

You had me at Ginault. :joy:

5 likes

Die Ginault lijkt mij echt een geweldig horloge! :smiley:

4 likes

:joy::joy::joy:

Gefeliciteerd met je aankoop, mooie duiker en voor zover mijn kennis gaat erg veel waar voor zijn geld.

2 likes

En dan toch naar huis gaan met een Invicta! :grin: Nog nooit zoveel plot twists gelezen in zo’n kort verhaal. :beers:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik vind het een tof horloge. Ook netjes dat er zo’n hoogwaardig uurwerk in zit. Ik vraag me wel af of de uitlijning van het logo van de kroon meer geluk dan wijsheid is. Aangezien Rolex het niet voor elkaar krijgt. Maar aan de andere kant valt me nu op dat het logo een kruis is. Dat maakt het wel makkelijker natuurlijk. :rofl:

5 likes

Veel plezier van de aanschaf. Toch onverwacht dat je voor een Invicta gaat.

Overigens doet het mij een beetje pijn dat je de Oris en Glycine onder het kopje hommages schaart.

19 likes

Minder geld verkwanselen aan Invicta en kopen dan. :+1:

En de Oris Aquis is alles behalve een hommage…

4 likes

Is het ook :smiley:

6 likes

Gefeliciteerd. Ik ben benieuwd hoe deze het in de vriezer houdt. :+1:

3 likes

Deze zin doet mij pijn aan mijn ballen…

Sterkte

27 likes

Dat geeft aan dat hij er gewoon geen flikker van snapt.

7 likes

Na het hele verhaal is deze zin blijven hangen :joy:

7 likes

Misschien komt die inderdaad nog eens. Ik hoor echt lovende woorden over de kwaliteit van dat horloge. Natuurlijk hoor ik genoeg over de controversie… Ze zouden in het verleden Rolex replica’s hebben geproduceerd… ach dat maakt het voor mij alleen maar leuker.:grin:

1 like

Haha leuk geschreven. Enjoy!

1 like

Geweldig mooie Ginault :+1: :rofl:

2 likes

Wat zijn je ervaringen met dit horloge? Woon je toevallig in de buurt? :grin::sweat_smile:

Woon in de omgeving van utrecht, ja ik ben wel fan. Kwalitatief echt een super goed horloge.

1 like

Ja, dat hoor ik dus ook. Bij mij speelde ook beetje mee dat ik totaal niet weet hoe zo’n Ginault is. Gaat ook om heel veel geld (althans als ik voor mijzelf spreek).

1 like

Inderdaad, haha. Proficiat met de aanwinst, al was het niet mijn keuze geweest… Bij die Ginault zien ze tenminste in dat die mercedes wijzer lelijk is en dit dus niet mee kopiëren.

2 likes

Bang for bucks , gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like