Ik zat er even naar te kijken en super dat hier tegenwoordig gewoon seiko uurwerken in zitten in plaats van chinese uurwerken. Geen zorgen over de kwaliteit en service mogelijkheden!!!
Aan welk horloge is dat dan een hommage?
Aan de Daytona natuurlijk, maar geen kopie!
Ah zo. Ok. Prima.
De tachometer versie en de screw pushers.
Als we dat al een hommage noemen.
Ja. Ok dan zijn er inderdaad wel heel veel hommages in horlogeland.
Elke panda dial is een hommage.
Elke duiker is een soort van hommage
Elke ‘calatrava’ is een hommage
En ga nog maar even door.
De oysterdate is een hommage. Maar dan wel de beste sterker een verbeterde daytona!
Met datum loupe, grotere maat en saffier glas💪
Da daytona was maar een slechy horloge met zijn valjoux 72.
Jammer dat ze de hommage een minder mooie dial layout hebben gegeven en die lelijke uren bezel.
Foto voor de sfeer. Beste hommage.
Zo zie ik het ook
Maar zeker gebaseerd op de Daytona.
Hommage is dan misschien een verkeerd woord.
Laten we het op dezelfde genen houden.
Gewoon cool en vet enz
Goedemorgen, @Chillekasper, zeg dát inderdaad: “Góedemorgen”,
Kasper, wát een prácht van een Invicta. Ingetogen shiny, doch zéér
smaakvol uitgevoerd in staal. Dat ingetogen evenwicht van matglans
aan de voorkant met daarnaast de polished bracelet, case én
zijkant bezel. In één woord, Kasper, “splendid performance.”
Supertof, benieuwd naar je foto’s en bevindingen.
Ik vind al die Timefactors dingen anders meer een hommage dan een reissue, en bij deze ben ik er ook nog niet helemaal over uit
En hoe zit het met de Sinn Navitimer vs. Breitling na de quartz crisis? Of de Seamaster 300 Watchco?
Dat is dan weer een variant.
Waar “hommages” gewoon zonder er iets voor te betalen een bestaand horloge kopiëren en er hun eigen naam op zetten heeft Sinn de rechten op het Navitimer ontwerp gekocht nadat Breitling was verkocht aan Ernst Schneider.
Of er zich door laten inspireren
Volgens mij zelfs een enorme voorraad onderdelen en machines om deze te maken.
Voor weinig…
Maar in ieder geval met de rechten op het ontwerp.
Iets wat “hommage” leveranciers in ieder geval niet hebben gedaan voor hun inspiratie.
Het verschil zit hem in de rechten op het ontwerp die mee zijn gekocht. Je hebt dan in ieder geval het recht om het ontwerp te gebruiken.
Dus eigenlijk is Breitling een hommage aan zichzelf
Zeg ik ook niet. Ik geef alleen aan dat een partij het recht heeft gekocht om het ontwerp te mogen gebruiken.
In deze huidige tijd ook de enige manier om te overleven. Een horloge is nu eenmaal geen tool meer het zijn luxe goederen die ons blij maken, niet die we nog echt nodig hebben.
Inderdaad, dus zeker geen hommage maar 1 van de vele uitvoeringen van een originele Navitimer. En de kwaliteit is echt super moet ik zeggen