Beste instap horloges?

Haha, sommige dingen moeten nu eenmaal :grin: bijna onbeleefd om het niet te doen.

Tissot PRX powermatic
Seiko SARB033

Welkom op HF! We wachten even af wat je gaat aangeven aan voorkeuren, wensen, maten en budget.
Maar, waar ik nu al aan denk:
Als het nieuw en mechanisch moet zijn, zou ik voor een Seiko 5 gaan. Super degelijk, veel keuze, leuke modellen en altijd wel weer makkelijk te verkopen. Er zijn in het land heel veel Seiko-dealers. Dus ik zou daar eens gaan kijken. Of gewoon 'ns beginnen op Seiko 5 Sports horloges - Official Online Shop - Seiko.nl
Als het quartz mag zijn en (semi-)vintage, dan kan ik een '80s/'90s TAG Heuer duiker aanraden. Goede kwaliteit, merk met mooi heritage, diverse leuke modellen en (nu nog) goed betaalbaar. Daarnaast schrijf je, bij verkoop, niet of nauwelijks af. Is voor mij persoonlijk niet zo’n belangrijk argument. Maar voor sommige mensen wel en als je net begint misschien ook wel interessant. Voor een mooie, goede en originele (semi-)vintage TAG Heuer zou ik eens kijken bij https://www.bo-watches.com/

Veel plezier met je zoektocht!

1 like

Allereerst: welkom!

Als je tot ±400 euro te besteden hebt en geen 13 in een dozijn horloge wil:

Yema Rallygraf, 38mm (Mk1) of 40mm (Mk2), MecaQuartz

Bulova Jet Star, 40mm, erg nauwkeurig uurwerk

Oriënt Bambino, 38mm en ±40mm, automaat

1 like

Het blauwe gedeelte is idd een goede optie. Daaf heb ik mijn Vostok vandaan. Is nieuw ook zeker niet duur. Zijn goede instappers die je in je collectie kan houden. Was voor mij een tussenoplossing maar misschien ook wel een blijvertje. Die van mij kost nieuw iets van €160,-.
7