Beste instap horloges?

Ik ben sinds kort lid van dit forum. Een aantal jaar geleden ben ik als jonge scholier begonnen met een aantal goedkoper horloges van de action (ik weet het, t is een schande). Nu, een aantal jaar later, ben ik iets wijser geworden en ben ik opzoek naar suggesties om mijn collectie te upgraden met een budget een verse schoolverlater. Graag hoor de jullie ervaren menig.

17 likes

kijk eens naar Orient, Citizen of Seiko

8 likes

Keuze uit 37 kwaliteits horloges:

https://www.monsterwatches.nl/product-categorie/watches/seiko5/

6 likes

Orient, seiko, citizen, casio, g-shock, festina, tissot.
Al een ruime keuze hoor met naar mijn mening allen goede horloge’s voor een goede prijs :wink:.

7 likes

Beste instap vind je bij Seiko,Citizen, Tissot e.d.
Maar de vraag is hier altijd:
Wat is je budget?
Welke stijl?
Welke afmeting?
Quartz of mechanisch?

En nog kleur en andere randzaken.

Wat vind je mooi (maar ligt buiten je bereik)?

6 likes

Timex is ook een leuk merk voor een klein budget.

5 likes

Los van het feit dat hier straks een aantal leden je gaan aanraden beter een cursus NL te investeren zou ik gaan voor horloges uit het blauwe gedeelte hier…

Als beginner ga je flipperen als een mf en dan is het zonde om alles nieuw te kopen en evt met verlies weg te doen…

De beste instapper is een Rolex OP met blauwe plaat btw…

8 likes

Tja, wat is tegenwoordig het budget van een schoolverlater? Als ik wel eens om me heen kijk, lijkt het geld niet op te kunnen…

Broodje hier, drankje daar, festival dan, dan en dan… En dan moet er ook nog worden gezopen…

Dus ja, als je je budget iets optrekt, zou ik voor een Sub gaan. :joy:

Grapjes natuurlijk! En ik zie dat @Aamon je al naar een leuk adresje heeft verwezen.

Verder zou ik ook eens naar G-shock, Timex en de reeds door @GMTplus1 genoemde Orient, Citizen en Seiko kijken. Dit kan ook op Zalando, Amazon, Bol, Bijenkorf en andere webshops.
Gewoon kijken waar het exemplaar dat jij evt. wil, het goedkoopste is.

In ieder geval een bijzonder mooie horloge reis gewenst.

5 likes

Sowieso zijn er 2e hands heel veel goede horloges te krijgen met minimale afschrijving. Van de 28 horloges in mijn bezit heb ik er 3 nieuw gekocht.

1 like

Het is maar wat je zoekt.

Een grabbel uit mijn budgetselectie:

Een duiker:

Een dresser:

Een chrono:

7 likes

Dit slaat natuurlijk weer helemaal nergens op. TS is een schoolverlater. Niet iedereen wordt met een gouden lepel in zijn of haar mond geboren.

11 likes

Niet iedereen, als je nadenkt bij elke aankoop niet :wink:.

2 likes

Niet :thinking:? :innocent:

1 like

schoolverlater en geen schooldealer hè

28 likes

Dat is zeker een goede optie. Ik heb al meerdere mooie 2e hands horloges gekocht voor een mooie prijs die werkelijk als nieuw waren.

Tip: vermijd Marktplaats, Vinted en Catawiki.

2 likes

Bij een kleiner budget zou ik eens in China gaan kijken

4 likes

Maar ga dan niet voor zogenaamde hommages, kwaliteit is prima maar het is qua ontwerp gewoon jatwerk. Mijn persoonlijke ervaring met hommages is dat je ze nauwelijks draagt. Ze hebben het gewoon net niet. En ja, ik heb er twee.

1 like

Denk dat je zelf ook best kan profiteren van zo’n cursus. Wellicht kunnen we gewoon bij het onderwerp blijven ipv elkaar te bekritiseren over een grammatica of spelfout.

9 likes

Aan de toewijding zal het niet liggen

Je smaak bepaalt natuurlijk, maar denk als schoolverlater een sportmodel ? Kijk eens bij Steinhart of Olko mooie automaten , kwaliteit en betaalbaar.