Beste keus voor een horloge rond de €500?

Nog niet in het blauwe gedeelte gekeken…?:grimacing:, maar ga ik wel even doen. Een nieuw horloge of niet maakt mij niet ontzettend veel uit.

1 like

Ziet er erg mooi uit!!!

1 like

Bekijk de horloges van Maen eens. Misschien is de Hudson automatic een optie.

:+1:

4 likes

Is er een manier om de horloges in het blauwe gedeelte te filteren om jouw horloge te vinden? Ik ben nu door de lijst aan het scrollen maar dat lijkt mij niet de meest efficiënte manier?:grimacing:

1 like

Is het misschien toch wel. Niet als tijd een belangrijke factor is, maar wel als het gaat om beter te begrijpen waar je voorkeur naar uitgaat (type (dress, duiker, pilot, sport, tool, field, …), grootte, dikte, kast (vorm, polished, brushed, …), kleur, chrono of niet, datum of niet en waar, kleur, vintage?, …)

2 likes

Je kunt slechts gericht zoeken obv keyword(s) binnen de categorie bijvoorbeeld…

1 like

Een Citizen, natuurlijk.

1 like

Een Orient Ray II. Je hebt geluk want de mijne staat in het blauwe deel. Houd je nog geld over voor leuke dingen Jappie!

2 likes

Leuke Seiko turtle of Samurai. Keuze genoeg.

4 likes

Any Seiko die je mooi vindt of als je het iets meer dressy zoekt b.v. een Junghans Max Bill quartz.

Check gewoon mijn advertenties dan heb je een mooi horloge :wink:
Deze bijvoorbeeld :slight_smile:

Je mag een bod doen natuurlijk

1 like

Betreffende familie was niet thuis, waardoor ik weer goed weg kom met die verplichte beslommeringen. Nu tijd voor bier en een antwoord.

Voel je vooral niet bezwaard om een topic te openen. De mensen hier staan maar al te graag klaar om je hun mening op te dringen. Je vraag is alleen iets te algemeen gesteld.
Een horloge van max 500 euro. Dan is de keuze natuurlijk reuze.

Wat voor soort horloge zoek je?
Zoek je een sportmodel voor als je onderuitgezakt met de voeten op tafel bier zit te drinken?
Zoek je een duikhorloge van 200 meter waterdicht voor de enkele keer dat je in een regenbui de hond uit moet laten?
Zoek je een dresswatch omdat het vooral niet op mag vallen dat je een horloge draagt?
Zoek je een vintage exemplaar omdat je misschien gek bent op ouwe versleten rommel?

En een hele belangrijke vraag: Is het een horloge voor bij een pak?

3 likes

… en natuurlijk, ben je van plan om binnenkort een huis te bezichtigen?

5 likes

Of moet je solliciteren?

5 likes

Een krant lezen, in je moestuin werken, eieren met spek bakken, …

2 likes

Sorry TS, inside flauwe jokes…

3 likes

Daar kan je echt alle kanten mee op. Maar als ik toch écht iets moet noemen in die prijscategorie en ik het er bij een moet laten:

Seiko Presage Cocktail Fuyugeshiki Limited Edition

Mooiere dial dan veel horloges van 5 keer de prijs. Fantastisch merk met geschiedenis en bekend om betrouwbaarheid. Limited edition (maar op dit moment beschikbaar) en daardoor wellicht een horloge dat in de toekomst nog makkelijk te ruilen/verkopen is zonder veel verlies mocht je ooit nog flipperen.

Ik stond dit horloge pas te bekijken met een (veel) duurder horloge om mijn pols. Ik kwam tot de conclusie dat ik de Seiko mooier vond. Misschien moet ik hem zelf ook maar kopen :thinking: Seiko bracelets blijven een minpuntje.

6 likes

Lastig om een specifiek horloge te zoeken voor een bepaald bedrag. Ik heb die zoektocht ook gehad een half jaar geleden en kwam toen op deze uit.
Bevalt nog prima. Heerlijk horloge met een prachtige sunburst.

Een echte bandenswapper zoals je ziet.
Zijn meerdere mensen hier die hem hebben en hij bevalt iedereen wel geloof ik.
Je kunt ook bv een Seiko SKX kopen, dan heb je ook een leuk horloge en nog geld over voor iets anders. Een Seiko 5 of drie Vostok’s :grin:
De keuze is reuze. Maar probeer eerst voor jezelf te achterhalen welk type horloge je het meeste aanspreekt. Een duiker, dresser, chronograaf, flieger enz.

2 likes

Als je geen haast hebt is het een uitstekende manier, volgens mij. Niet alleen wanneer je iets wilt kopen, maar vooral ook om foto’s van veel verschillende horloges in diverse prijsklassen te zien. Want hoewel je pas weet of iets je bevalt zodra je het draagt geven de verkooptopics toch wel een idee, en veel inspiratie.

Het is niet voor niets dat er vaak “gezocht” topics opduiken net nadat een horloge van een bepaald type verkocht is :wink:

1 like

Als je er een kunt vinden die je aanspreekt geeft Citizen je inderdaad behoorlijk veel voor je geld!

2 likes