Beste tropic strap?

Is je pols tussen de 17 a 19 cm zou ik voor de Baltic gaan als je niet zo een lange flap over wil hebben.
Heb de laatste tijd diverse bandjes geprobeerd ,maar de Baltic is voor mij favoriet. Nette prijs en binnen 3 dagen binnen . Die ik van Ali had binnen gekregen waren mij te lang.

9 likes

Buiten dat, door de lengte van de korte kant valt je horloge met deze tropic super mooi op de juiste plaats pols.

Ik heb ondertussen verschillende tropics geprobeerd maar de Baltic blijft echt de meeste plus punten scoren
Nu hopen op een heel groots kleurenpalet , want de keuze is nu nog minimaal.

Dit stukje tropic klopt gewoon!

1 like

Ben zelf erg tevreden met deze tropic band van Kaufmann. 20 mm, soepel rubber maar tegelijkertijd stevig en het ziet er gewoon goed uit. Nieuw rond de 60 euro, uit mijn hoofd.

1 like

Zijn er buiten Ali Express nog andere goed echte FKM Tropic straps voor een schappelijke prijs? Account bij Ali aanmaken is een crime, meteen een melding dat er “unusual traffic” is gedetecteerd is en of ik even mijn telefoonnummer wil geven. Doe ik maar liever niet…

De Baltic is gemaakt van HNBR rubber volgens WatchGecko, ze kosten 38 Engelse ponden. Veel goede recensies.

Heb de Baltic tropic bij mijn horloge besteld, maar valt mij persoonlijk tegen. Vindt ze wat stug.

Heb al een stuk of 5 van deze site gehaald en die bevallen zeer goed. Soepel, maar stevig genoeg voor de wat zwaardere horloges. Heb wel een paar van Ali onderweg om even te vergelijken.
Deze heb ik. Verkrijgbaar in verschillende kleuren.

2 likes

Het lijkt erop alsof Meraud weer back in business is.

Meraud straps

Prijzen zijn wel wat opgeschroefd, tropic strap plus “taxes” is flink duur

:scream::scream:

Bij Joseph Bonnie is het geheel net wat goedkoper.
Ik ga er nog even over nadenken

3 likes

Meerdere van gehad.
Fijne banden en kwalitatief erg goed.

Ik heb in 2021 een Méraud voor in totaal €65,- gekocht (€45,- voor het bandje plus &
€20,- shipping via FedEx). De prijs is anno 2023 inderdaad enorm gestegen :flushed::see_no_evil:

2 likes

Ik heb er afgelopen week 1 gekocht voor m’n SPB317. Echt een mooi bandje en de doorslag gaf voor mij de bescheiden lengte tov de Wolbrook/JB die ik eigenlijk wilde.
Wel prijzig met 84,50 maar op een NA mag een mooi bandje.

10 likes

@Neyra Staat prachtig i.c.m. deze Seiko!

1 like

Dit had ik ook vorig jaar! Maar nu is het verzenden dus inclusief. Nog steeds flinke prijsverhoging. Wel een fijn bandje.

1 like

Dank je, wat mij betreft zo de ultieme Seiko duiker :diving_mask:

4 likes

Joseph Bonnie :ok_hand:t2:

1 like

Klopt, Méraud draagt inderdaad erg fijn! En ook mooi dat je kunt kiezen uit twee lengtes (heb een smalle pols en de regular Méraud past perfect).

2 likes

Top!

1 like

Ja thx voor de snelle service! Mooi bandje! :+1:

1 like

Net een ‘echte’ Tropic binnen voor mijn Seiko. ‘Echt’ als in die uit Oostenrijk/Zwitserland/Italië. Erg mooi gevulcaniseerd rubber. Tapered naar 16mm, wat ik juist weer wel mooi vind.
Vergeleken met de tropic strap die ik bij Seestern besteld had, is dit zoveel comfortabeler en mooier van kleur. Zwart ipv net niet zwart. Niet goedkoop, maar op de spb143 mag een goed bandje. Die van Seestern (en dus Ali) leek best heel soepel, totdat ik deze in handen had…

6 likes

Je maakt me nieuwsgierig! Een tropic van echt gevulcaniseerd rubber? Lijkt me wel wat i.p.v. de Ali FKM tropics … Waar zijn ze te koop? Ik zoek 22mm.

1 like

Kijk eens… :slightly_smiling_face:

https://tropicstrap.com/

1 like