Die non-Wolbrook is wel echt beter wbt gesp
Ja, als iemand weet waar ik die los kan kopen hou ik me aanbevolen.
Op de website staat dat dit de Joseph Bonnie is.
Ik vond die van Wolbrook juist mooier. De Non WB is wel meer vintage stijl.

Die non-Wolbrook is wel echt beter wbt gesp
Ik heb beide en ik vervloek de JB gesp. De Wolbrook is veel fijner. De JB moet je echt door de gesp heen trekken als dat dingetje in het gaatje zit.

Op de website staat dat dit de Joseph Bonnie is.
Ah top, dan had je al meer gevonden dan ik, of had ik alsnog de verkeerde gevonden. Either way hoeft deze er dan niet bij

Ik heb beide en ik vervloek de JB gesp. De Wolbrook is veel fijner. De JB moet je echt door de gesp heen trekken als dat dingetje in het gaatje zit.
Kijk! Dat is nog eens info waar je iets meer kan. Thanks!

vervloek
Das de vintage feeling

Ik heb dat bij beide wel een beetje, en bij eigenlijk alle tropics die ik heb gehad in meerdere of mindere mate wel.
Ik vind het opstaande randje van Wolbrook sluiting niet zo mooi
Ik vind die kleur niet zo mooi…

Ik vind die kleur niet zo mooi…
Dan zou ik die niet kopen, als ik jou was
Zo maak je het natuurlijk helemaal af!

Hier een JB met de buckle van Squale op de Militaire.
M.i. één van de beste combinaties.
Hier een Wit/ivoor JB met een Squale gesp.
De ivoren JB trekt wel wat vuil aan; eens kijken of ie goed te poetsen is.
Tof op dat groen
Ik ben vergeten de tropic strap van Uncle Seiko op te nemen.
Die heeft ook goede specs en is een stuk korter dan de rest
- Short 65mm x 115mm
Ik wil nog opmerken dat na een intensieve vakantie de ivoren Tropic van Joseph Bonnie wat verkleuring liet zien die ik er niet goed afgepoetst kreeg.
De klantenservice van JB die ik om tips vroeg was uiterst behulpzaam en stuurde me zonder gedoe een nieuw bandje op. Dit was overigens niet iets dat ze regelmatig meegemaakt hebben daar.
Dikke duim!

Aangezien er zoveel smaken en opties zijn heb ik voor mijzelf alles even op een rijtje gezet. Wellicht hebben jullie er iets aan
Dank voor dit overzicht! Heb momenteel vaak een cheapo 22 mm Ali FKM op mijn Longines Legend Diver zitten, zie plaatje. Die heeft ‘vlakke kanten’, en horloge mag van mij op zich wel een iets mooiere band hebben. En een ‘originele’ Tropic is toch ergens wel gaaf, dus nu die ook een patroon heeft wat doorloopt tussen de lugs ga ik die maar eens halen (ook omdat de JB/W niet in 22 mm komen). Ook vind ik mooi dat de gaatjes in de band bij de ‘originele’ Tropic rechthoekig zijn ipv rond zoals bij de Ali FKM.
Mogelijk nog toevoegen of het motief met de bolling meeloopt op het einde af dat het recht is afgeknipt: was voor mij de doorslag namelijk
Ik heb 2 Baltic straps gekocht…en teruggestuurd. Als je korte polsen hebt (<16cm) raad ik af deze te kopen.
De kwaliteit rubber en de kleur zijn geweldig, maar de strap is iets te lang en doordat er maar 1 keeper op zit, ziet het er niet uit. (Vergeten een foto te maken uit frustratie. )
Alleen Uncle heeft echt korte tropic maar uitsluitend zwart. Als iemand nog tips heeft voor korte tropic in kleurtjes…