Heb echt een shitload aan rubber gekocht de afgelopen jaren.
Van Everest tot aan Isofrane. Deze(fantastische band)
Maar die kant aan de lugs is me al jaren een raadsel.
Heb echt een shitload aan rubber gekocht de afgelopen jaren.
Van Everest tot aan Isofrane. Deze(fantastische band)
En iedereen weet inmiddels bv ook wel waar de Kaufmann Tropics vandaan komen?
Even borstkloppen.
Goede vraag; als je de buckle even weg laat zou ik zeggen een vintage tropic? Of tropic heeft ze recent aangepast, dat kan ook natuurlijk. In dat geval hebben ze hun website nog niet geupdate.
Vintage Tropics heb ik ook gehad. Maar geen foto’s…
Mijn herinneringen laten me wdb in de steek.
Ik kocht die oranje drie jaar geleden voor op mijn 14060.
Do the math.
Heb er nog een foto van.
En nee, ga ik niet delen; geen gezicht die vlakke kant!
En heb nu deze op rubber
Maar die is weer te lang.
Omdat dat dan weer zogenaamd heurt volgens Seiko.
Dus op Artem gezet.
Kut Australië, kost geld.
Maar elke cent waard.
En ik heb wat aan banden gehad.
Die hadden niet zo een verpakkings.
Klopt volgens mij gewoon. Toen Tropic weer begon met verkopen hadden ze de afgesneden uiteindes aan ‘lugzijde’. Niet echt mooi. Nu hebben ze net als Bonnie en Wolbrook (en vintage tropics) nette afgeronde uiteindes.
Gr, HJR
Ik kan dit bevestigen. En in tegenstelling tot velen vind ik het heerlijk!
vanille achtige lucht ,wtf
Wat is wus?
Ach met witte neusjes
Iemand ervaring met Borealis tropic?
Yes.
Beide gehad.
De echte Tropic met platte kant en de Borealis is exact hetzelfde alleen zachter en goedkoper.
Alleen ff de buckle vervangen want die vind ik vrij cheap en standaard. Dit heb ik destijds opgelost door een buckle van een tropic van cheapestnatostraps over te zetten. Maar zulke buckles zullen ook her en der los verkocht worden.
Ik zou wel even overwegen of je horloge voldoende dikte heeft want vaak zien die platte kanten aan de uiteinden aan de lugzijdes er niet uit als het horloge om de pols zit.
Ik zou eerder een Joseph Bonnie of een Kaufmann kopen al zijn die weer stugger.
Mijn favoriete tropic is een Squale type II tropic de zachtste die ik tegengekomen ben. Maar dat is weer duurder en jammer dat je dan de buckle niet zou moeten willen gebruiken op een ander horloge mocht je hem op een ander merk horloge monteren.
Wat duurt het overigens enorm lang anno 2024 iets vanuit Joseph Bonnie - Frankrijk meen ik - te ontvangen. 3e dag pas bevestiging gehad dat het klaar was te verzenden . Ter vergelijking een strapcode uit China binnen dezelfde tijd in de bus gehad.
Aangezien er zoveel smaken en opties zijn heb ik voor mijzelf alles even op een rijtje gezet. Wellicht hebben jullie er iets aan
Type | Lengte lang (mm) | Lengte kort (mm) | Totale lengte (mm) | Quick release | Vlakke kant | Prijs |
---|---|---|---|---|---|---|
Baltic Strap | 120 | 70 | 190 | ja | ja | €36 |
Baltic FKM Strap | 120 | 70 | 190 | ja | ja | €55 |
Wolbrook | 120 | 75 | 195 | nee | nee | € 56 |
Joseph Bonnie | 120 | 75 | 195 | nee | nee | € 69 |
Meraud | 112 | 73 | 185 | ja | nee | € 85 |
Tropic | 125 | 85 | 210 | nee | nee | € 79 |
Ali Express | 130 | 80 | 210 | ja | ja | € 7 |
Hee goed gedaan, top man! Dankje!
Zo jammer dat dit na verloop niet kan worden aangepast, helaas.
Wolbrook/JB komen vandezelfde leverancier. Er er is er nog een die vanuit die fabriek verkoopt. Ga even kijken of ik die nog kan vinden.
Aah good to know! Dan ga ik Wolbrook bestellen, scheelt toch een tientje.
Het aanbod in kleuren is iets anders en de buckles die er bij komen zijn anders. Ik vind die van JB mooier. Maar de banden zijn hetzelfde
De linker twee zijn Wolbrook, de andere JB:
Ah, gevonden:
The art of personalization