Doel van je collectie
Overcompenseren op de werkvloer!
En zonder grappen en grollen: Een collectie samenstellen met horloges die te mooi zijn om weg te doen
Doel van je collectie
Overcompenseren op de werkvloer!
En zonder grappen en grollen: Een collectie samenstellen met horloges die te mooi zijn om weg te doen
Ik koop gewoon om te dragen. Geen idee of mijn kinderen dit later wel/niet leuk vinden. Ik zou ook morgen een horloge verkopen als ik tussen dat of een leuke vakantie met hen moet kiezen. Wat ik wel doe is een kleine notitie maken voor mijn vrouw dat ze weet bij welke juwelier ze welk horloge voor welk bedrag ongeveer kan verkopen, dat dat niet misgaat na mijn overlijden
.
Slim plan!
Maar draag je ze zelf dan? Koop je ze, leg je ze in de kluis en bij hun 18e of 21e verjaardag een servicebeurt en doe je ze cadeau?
Na mijn overlijden zal er wel meer mis gaan.
Maar als ik dood ben, ben ik dood.
Punt.
Ik regeer niet over mijn graf.
En het doel van mijn collectie: genieten van horloges waar ik blij van word.
Ik wissel ze af, ik heb altijd gehoord dat het slechtste voor een (automatisch) horloge is als hij stilligt.
Er zullen kleine gebruikerssporen zijn, maar ik heb een kantoorbaan en ben redelijk zuinig op mijn spullen dus dat zal beperkt zijn verwacht ik.
Zou het kunnen in de kluis leggen en over 18 jaar eruit halen? Loopt het dan na een servicebeurt weer gewoon helemaal als vanouds of loop je risico’s dat het dan over is met je horloge?
Ik vind sowieso dat je de horloges behoort te dragen. Want alleen dan geef je er iets (extra) persoonlijks aan mee.
Zelfs al zet je er een kras op tijdens het klussen met jouw zoon, dan bevat die kras ‘herinneringen’ in de toekomst.
Persoonlijk doe ik niet anders. Ik geniet van de horloges en voordat ik de wereld verlaat, zal ik ervoor zorgen dat ik een paar mensen voorzie van een tijdloos aandenken 

Moet dat niet zijn" tijdelijk" aandenken ? Horloges zonder tijd is maar raar. 
Ik koop ze vooral om de tijd af te lezen 
Stilliggen kan geen kwaad, er beweegt niks dus er slijt niks, wel drogen smeermiddelen in en vergaan pakkingen, dus een beurtje is nodig maar dan heb je ook ècht een Nieuw horloge.
Maar je draagt ze zelf…
Dat geeft mij het gevoel dat jij graag die horloges wilt maar zelfs als volwassen vent die zijn eigen broek op kan houden toch een extra excuus nodig hebt om een paar extra horloges aan te schaffen…
Daarnaast…
Als je wat van waarde wilt geven…
Je hebt geen idee wat die dingen over tig jaar waard zijn…
Wat verzamel-en liefhebbersgoederen betreft, kijk naar wat postzegelverzamelingen en Comtoise klokken waar waren in 1992 en wat nu… van veel geld naar op een enkele uitzondering na niks.
Stel je voor dat je in de eighties bent geboren en je vader heeft in die tijd gedaan wat jij nu doet… een hip merk kopen… duur… stijlvol…
Dan had dit je buit kunnen zijn…
Dat is jouw gevoel dan, maar dat excuus heb ik niet nodig, maar het helpt wel bij een extra horloge uitzoeken natuurlijk 
Het gaat me niet over wat het straks waard is, daar heb ik ook niks over gezegd, het gaat wat mij betreft om de emotionele waarde, en als ik het dan gedragen heb, lijkt me dat voor mijn jongens leuk. Meer geredeneerd dat als ik een horloge zou krijgen van mijn vader wat hij zelf jaren gedragen heeft, zelfs een van die 3 spuuglelijke modellen die je als voorbeeld geeft, ik het toch zéker met trots zou dragen, wat de waarde ook zou zijn.

Die Breitling is dan wel weer gaaf van lelijkheid. 
Heftig. Leest iedereen er nou overheen of begrijp ik het verkeerd?
Groeten
Rutger
Hier heb ik inderdaad ook wel even bij stilgezeten ja.
Wat betreft de vraag van TS.,Pas een van mijn horloges aan mijn oudste gegeven,en hij vond het nog leuk ook. De jongste heeft inmiddels zelf al een paar mooie horloges aangeschaft,Pulsar, Fossil,Tissot, Candino. Dus hoe het na mijn afscheid gaat.,Ze zoeken het maar uit., Maar ik denk niet dat ze in de kliko terechtgekomen.
Ja mooi gebaar afleiding om horloges te kopen voor je kinderen.
Doe ik ook heb 4 kinderen en 90 horloges.
Kijk ik weet natuurlijk niet wat ze later mooi vinden!
Dus neem ik het zekere voor het onzekere dat ze kunnen afwisselen.
En voor mij een goed gevoel dat ik er meer bij kan kopen.
Dat is bemoedigend om te horen 
Leuke post. Prachtig om je zonen een mooi horloge na te laten!
Ik heb drie ‘doelen’;
Plezier. Mooie dingen waar ik van kan genieten en me kan verwonderen over de mechanische precisie om mijn pols.
Ik wil langzaam naar een iets hogere prijs categorie wat zijn waarde redelijk behoud. Een mooie spaarpot waar je in de tussentijd nog iets aan hebt. Geen grote winst maar ook niet al te veel verlies.
Leuke erfenis aan een eigen kind of neefje.
Mijn dochter (6) wil mijn horloges niet, ze zijn niet roze…
Mocht ik als eerste doodgaan dan verwacht ik dat ze voor een habbekrats op marktplaats komen 
Dit. Mijn vader heeft ook een aantal horloges. Maar de enige die ik graag zou willen hebben is zijn beater seiko quartz. Die draagt hij dagelijks en weerspiegeld hoe hij is.
Veel mooier dan een horloge uit een kluis. Behalve dan, als dit juist in lijn ligt van het karakter van je pa. Dan kan het juist weer leuk zijn.