Helemaal mee eens!
Ik heb geen doel of bestemming voor mijn horloges, ik geniet er in het hier en nu van. Geen idee of ik ze aan mijn kinderen ga geven, of dat zij überhaupt mijn horloges willen (en willen betalen voor onderhoud). Maar als ik doodga krijgen ze het sowieso, dan mogen ze er mee doen wat ze willen. Mijn eerste dochter heeft downsyndroom, kan best zijn dat ze er iets spontaans mee doet. Daar mag haar zusje haar bij helpen.
Was me totaal niet opgevallen pfffff
Doel is vooral dragen en genieten. Rendement en investering doe ik zelf liever in stenen en op de beurs. Persoonlijk vind ik dat een horloge gedragen moet worden.
Ik verander veel van horloges, doe veel spontane aankopen (gisteren bv de tuna gekocht van een forumlid), draag het met plezier. Na verloop van tijd zie ik weer iets nieuws, en mag de een weer plaats maken voor de ander.
Er zijn 4 horloges die nooit de collectie zullen verlaten, 2 horloges van mijn vader en 2 van mijn vrouw. Tevens speel ik ook met het idee dat wanneer ik een kind krijg dat ik ook een horloge specifiek voor hem/haar aanschaf over het na zijn/haat 18de verjaardag te geven.
Daarbuiten is mijn doel vooral kopen wat ik mooi vind en genieten van het horloge.
Wordt dan ook flink schenkbelasting betalen 
Of alvast op de kinderen hun naam kopen?
Ik weet dat veel HF leden roomser dan de Paus zijn en dat ontduiking en buigen met de regels van de belasting niet gewaardeerd worden hier, maar zou het serieus zo zijn dat iemand een geschonken horloge van diens vader/moeder op gaat geven aan de belasting??
Boven de ⬠6.604,- zou het wel moeten.
Ik zou het in ieder geval niet in het testament zetten. Net als schilderijen. Gewoon op je sterfbed, pak maar aan.
Ik leef nu⦠altijd wel leuk die verhalen om te lezen; geef ik door aan mijn kind. En als dat gebeurd en die kids zijn er blij mee dan is dat natuurlijk
Maar ik heb hier op het forum al even vaak genoeg gezien dat een horloge het niet haalt tot aan, laten we zeggen, de tiende verjaardag 
Verder heb ik geen doel of bestemming qua horloges⦠koop wat ik leuk vindt. Daar zit dan wel een rood draadje in van toch wel de horlogeās die wat historie met zich meedragen en duik / sportief georiĆ«nteerd zijn. Daarnaast vindt ik heel veel andere horloges echt mooi⦠maar mijn persoonlijke voorkeur bij kopen en (tijdelijk) bezitten gaat naar duik / sportief. Zo ben ik momenteel bezig met een Blancpain MilSpec
#fingerscrossed
Leuke anekdote; Toen ik mijn dikste duiker tot nu kocht, de Deepsea, zat ik aan tafel bij de AD met glunderende en verliefde oogjes⦠pfff wat kan hier nog overheen zei ik met een lach⦠vol in erin riep de storemanager die erbij stond; Een Blancpain⦠nu een 8 maanden verder heb ik hem inmiddels gesproken en hem verteld dat hij gelijk had 
Maak er een mooi horloge weekend van 

Ik zou ze in elk geval alvast op de wachtlijst zetten voor een stalen sportmodel.
Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen 
Mijn doel is me verbonden voelen met mooie ontwerpen. In een combinatie van cultuur, techniek en esthetiek. Als āenige sieraad voor de manā.
En op een gegeven moment word ik er vast flauw van. Net als ik met autoās heb gehad. Daar had ik een M3 en een 964. En rijd ik nu gewoon Prius en een (snelle, maar oude) Clio.
Dus dat idee van āvoor mijn zoon als hij 21 isā, ik denk het niet. Maar ik zou het wel leuk vinden als hij de combinatie snapt en er 1 of 2 van zou willen hebben. En van de rest hoop ik dan dat ze nog iets meer opbrengen dan 10% van wat ik ervoor betaald hebā¦
Succes met je project Blancpain!
Na het lezen van je andere post snap ik pas je boodschap.
Wat een verlies,
Veel sterkte, het zal dagelijks in je hoofd spelen maar die jaarlijkse momenten zullen extra zwaar zijn.