Betaalbaar alternatief jaeger lecoultre ultra thin moon

Zijn er betaalbare alternatieve voor een jaeger lecoultre ultra thin moon?
Ik vind dit echt een heel mooie horloge maar de prijs zint me totaal niet.
Bedrag wat ik zou kunnen spenderen is max € 1000,- het lukt mij niet om meer voor een horloge te betalen (tot op heden).
Misschien dat ik voor het origineel wel € 2000,- zou kunnen uitgeven maar daar vind je ze ook niet voor.
Hij mag niet groter zijn dan 40 mm in diameter, mag 2e hands zijn en moet een handwinder of automaat zijn.
Verras me maar.
Nog even het voorbeeld:

:heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Zo mooi is moeilijk, maar misschien Frederique Constant?

5 likes

00

Misschien kun je deze ergens voor een mooie prijs scoren? Ook prachtig!

3 likes

Great minds think alike!

1 like

de FC is 42 mm, hier heb ik ook al naar gekeken.
Vind dit echt te groot voor mijn bescheidde polsen, +/- 17.5 cm.
Tevens heb ik al een FC in 42 mm en na een paar jaar is mijn smaak veranderd en vind ik alles boven 40 eigenlijk te groot, op een duiker na die mag iets groter zijn.

1 like

@Patrick2 de maen is niet zo elegant als de JLC of FC, hij moet echt dicht bij de JLC zitten.
De Maen is zeker een nette horloge maar hij heeft het voor mij niet.

1 like

Dat gaat hem gewoon niet worden voor dat budget helaas

Zag hier laatst een horloge van het merk undone voorbij komen, betaalbaar en qua uitstraling redelijk vergelijkbare dresser. Geen ervaring met het merk overigens
Succes met je zoektocht!

1 like

Voor betaalbaar JLC thin looks: https://www.hodinkee.com/articles/the-montblanc-heritage-chronometrie-ultra-slim

3 likes

Totaal onvergelijkbaar qua kwaliteit met de jlc natuurlijk, maar lijkt er wel wat op:

1 like

Uhm nee net niet😁

1 like

Als het goed is, is dit een quartz

Dit is serieus een leuk horloge! Ik had hem eens met witte wijzerplaat en ik verkies deze te allen tijde boven zo’n Maen.

1 like

Daar ben ik ook bang voor, dat is ook de reden waarom ik een topic heb gemaakt…voor je het weet heb ik iets over het hoofd gezien.

dan kom ik maar € 3500,- te kort.
dan moet ik toch echt eerst een paar ton op de rekening hebben staan al voorts ik dat zou willen besteden aan een horloge.

Vergis je niet hoe snel het went, maar ik begrijp je wel. Tot op zekere hoogte heb ik hetzelfde. Aan de andere kant: in tegenstelling tot heel veel materiële zaken en sowieso alle immateriële zaken krijg je je geld er altijd weer uit. Zie het dus ook uit een stukje plezier van je geld ipv een getal op de bankrekening…:wink:

1 like

Ja. Die.

Montblanc Heritage lijn vind ik erg mooi, heb ik ook omgehad. De oud Jaeger ceo zwaait de scepter bij Montblanc en dat zie je aan de designs en afwerking. Het enige jammere is dat het nog even duurt voordat dit merk de juiste allure krijgt, maar persoonlijk denk ik dat juist daarom nu een buitenkansje is om voor relatief weinig geld een mooi horloge te kopen. My two pence, laat de commentaren maar komen ;-). Ik draag zelf trouwens wel een JLC.

14 likes

Deze FC is 40,5mm diameter. Wel een aardig prijskaartje van: 3195€ volgens de site van Frederique Constant

2 likes