hamilton khaki mechanical
casio f91w
casio g shock
tudor oysterdate
omega dresswatch (bijv 601)
tag heuer F1
Seamaster professional 300m quartz
007 gaat binnenkort uit productie zo gaan de geruchten.
En is het een klassieker?
Yep it izz!
Nooit spijt van gehad.
En dat zal in de toekomst ook zeker niet gebeuren.
Tja, je kunt zeggen; iedereen heeft hem al.
Op forums ja, maar irl nog niet gespot.
Grt.
Ik heb hem 1 keer in real life gespot. Om de pols van een niet horlogeliefhebber nog wel! Had hem gekregen van zijn vader blijkbaar…
Ik werd echter meteen (nog meer) verliefd op het horloge en toen was de knoop door. Ik MOEST hem hebben… Week later gekocht voor m’n eigen verjaardag
Toen zat ik nog te twijfelen, vind ik hem mooi ja of nee, de ene foto wel, de andere niet… IRL is hij gewoon veel mooier in mijn ogen
Ik denk dat zo’n beetje alles al genoemd is, Citizen Ecozilla misschien nog? De Steinhart OVM absoluut niet, het vraag en aanbod verhaal slaat echt nergens op. Het is meer wat de gek ervoor wol geven.
Daarnaast kan ik een hommage niet echt zien als een klassieker…
Een Vostok Amfibia is wel erg binnen budget, maar hoort er ook bij vind ik.
Citizen Orca, Citizen NY0040 in vele variaties, Citizen Ecozilla, Seiko SKX009…
Ik vind de Tissot pr 516 of 526 GL een echte klassieker. Prachtige kastvorm, heerlijke indices net onder t glas, aparte bandaanzet. Één van de betere ontwerpen uit de horlogegeschiedenis.
Junkers Bauhaus
Niet bepaald een ‘toolwatch’ maar prima achter het bureau en/of sigaar.
Grt.
Ben ik eigenlijk wel met je eens. Een classic is wat anders dan gewild/populair
Een Vostok Amphibian of Komandirski als classic beschouwen ben ik het helemaal eens. Die bezit ik dan ook al
Maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met n HMT?
Gave klok dit… ken in niet!
Dat moet je jezelf toch wat meer gaan verdiepen in horloges…
klopt… daarom ben ik ook actief op dit forum geworden… Ik heb trouwens nog een Seiko… geen idee welk type dat is. Ik zal het eens nakijken.
Pas op, kan heel verslavend werken
Als je een foto post zijn we er zo achter welk type Seiko jij hebt.
Persoonlijk vind ik dit een van de best-looking klokken voor een klein budget (<300,-)
ga ik doen…!
Ben ik wel met je eens, kleine upgrade met saffier en solid oyster en je bent eigenlijk klaar
wauw… ziet er super uit zo zeg… gaat erg op Rolex Submarinier lijken
Eigenlijk is dit topic waardeloos zonder wat plaatjes…
Hier dus wat plaatjes van mijn betaalbare classics:
Als eerste de Seiko Helmet:
Als tweede de SKX007
.
Het monster (wel een tweede generatie, bij gebrek aan een eerste…)
De Pogue:
En uiteraard de Casio G-Shock DW5600
De Bulova Accutron spaceview kan overigens ook niet achterblijven (helaas een ex, voor veel te weinig verkocht destijds…)
En zoals door @Guapo zelf al is geopperd, een Hmt. Dit is de bekende WUS limited Hmt Pilot
Of niet te vergeten, de bekende Vostok Amphibia 090
Of wat de denken van een Komandirskie Tank-dial.
En eigenlijk kan een Raketa Kopernikus ook niet achterblijven. Niet heel bekend, maar zeker een uitgesproken model binnen de prijsrange.
En dat waren zover de betaalbare klassiekers die ik heb / heb gehad.
Over een maandje (hopelijk…) komt echter nog de laatste betaalbare klassieker binnen voor mij, de bekende Seiko Bullhead! Eindelijk besteld, nu alleen nog wachten tot hij binnen komt…
Tadaaaaaaa, gelijkenis is er net zoveel als verschillen