Betaalbare classics

Ik ben een horlogeliefhebber die graag meerdere horloges heeft, eigenlijk gewoon verzamelt zeg maar. Daarbij vind ik het leuk om de betaalbare classics aan te schaffen, tot een euro of € 500,-. Denk aan de SKX007 of BFK van Seiko, Visodate van Tissot of de OVM van Steinhart of de meer vintage classics zoals de Pogue van Seiko of de bullhead van Citizen. Om nog wat horloges aan m’n ‘whishlist’ toe te kunnen voegen zou ik graag nog wat meer classics tot € 500.- willen weten. Hebben jullie nog tips?

BVD, Erik

2 likes

Prs516 van Tissot

Wat denk je van de Bulova Accutron Spaceview? Dat is een ware klassieker, in vintage klasse. In diverse kastvormen te krijgen. Meestal voor minder dan 500 euro te vinden.

4 likes

Wat denk je van Certina’tjes DS die schijnen historie te hebben met alpinisme en Zwitsers die in de Himalaya bergen beklommen, lekker veel verschillende kleuren en nogsteeds betaalbaar.

Misschien de eerste Tissot T-Touch? Toch een beetje de eerste ‘Smartwatch’ (staat ook erg trots op het achterdeksel).

Volgens mij hoort de Orient Mako hier ook bij

3 likes

De seagull 1963 re-issue is volgens mij ook een aardige klassieker?

5 likes

Helemaal eens. En die heb ik dan ook al…:grinning:

Is de ovm al een klassieker :slight_smile:

1 like

Als je goed zoekt is een Seiko Bullhead ook te vinden onder de 500 euro.
Daarnaast wil ik de Seiko Helmet opperen, erg gave vintage welke momenteel zijn opmars maakt.

En ik vind dat een Seiko Monster ook niet achter kan blijven, in mijn ogen een ware klassieker.

Dat zijn zo de modellen waar ik aan zou denken, naast de genoemde. Toevallig wel allemaal Seiko… Misschien is het dan toch mn favoriete merk :stuck_out_tongue:

Seiko Monster is inmiddels ook een klassieker; zeker de eerste generatie en een originele 6309 mag natuurlijk ook niet ontbreken! Allebei zeker te vinden voor minder dan € 500. Leuk, een collectie betaalbare klassiekers!

Edit: iemand was me nét voor met het Monster.

1 like

Die reactie had ik al verwacht :grinning: Maar als ik vraag en aanbod zie van de eerste versie dan begint het toch al n beetje n classic te worden (in tegenstelling tot de huidige versie :grin:).

1 like

Een betaalbare klassieker die ik trouwens helemaal vergeet is de Casio DW5600.
Niet iedereen houdt ervan, maar het is toch wel een echt icoon, in mijn ogen toch wel dé G-Shock.
En zeer betaalbaar…

1 like

Gemengde gevoelens. Met name omdat de re-issue slechts zeer lichtjes (c.q. totaal niet) op het oorspronkelijke horloge is gebaseerd.

Van het/ Seiko Monster kan ik maar niet enthousiast raken. Net iets te log…

De Seiko Helmet vind ik trouwens wel erg tof! Zeker de zwarte.

1 like

Ik sluit me aan bij de Seiko 6309, mag niet ontbreken in je verzameling.

Meer moderne klassiekers van Seiko die nog niet zijn genoemd zijn de Samurai, Sawtooth en Sumo, allemaal prima te vinden voor 250-400 euro

Tissot le locle mag dan niet ontbreken als je het mij vraagt.

1 like

Zeker tof.Ben mn gecharmeerd van het legergroene model met oranje letters. Maar is lastig aan te komen.

Hamilton Khaki (Field)
Citizen Aqualand

Seiko Alpinist SARB017
Seiko SARB033
Citizen Promaster Sky

1 like