Betaalbare vintage classics

Lastig. Ik heb hem betaald, mijn verloofde heeft hem gekregen, maar ik draag hem nu.

2 likes

Leuke vintage exemplaren! Wellicht is een Zenith Defy een leuke toevoeging? Leuke verscheidenheid qua wijzerplaten, goede kwaliteit en een mooi exemplaar moet voor < 750 euro lukken.

4 likes

Is die van jou ook een Constellation?

Nee, Genève

6 likes

Baas boven baas!
Leuk om ze zo allemaal bij elkaar te zien :sunglasses:

Wellicht een idee om eens te kijken of het wat is om een Tissot 516/526 meeting te organiseren.

:cowboy_hat_face:

4 likes

Absoluut. Nog niet heel erg in verdiept maar wel regelmatig voorbij zien komen hier en inderdaad helemaal mijn smaak. Ik zet m op mijn lijstje :grinning:

1 like

Ook tof! :+1:

1 like

Ja, hij is echt wel leuk. Hij wordt niet zoveel gedragen, dus ik neem hem af en toe als ik naar kantoor ga (zolang mijn Day-Date weg is).

1 like

Goed idee! En een betaalbare-vintage-classic-meeting :sunglasses:

2 likes

Dat lijkt mij erg leuk!:+1:

1 like

certina waterking is een mooie klassieker die leuk geprijst zijn.

14 likes

Dat vind ik zo tof aan vintage: er is altijd genoeg te vinden, zelfs als je een paar eisen hebt. Hou me zelf bij de dagelijkse Marktplaats-afschuimsessies aan de volgende, waarbij ik alsnog een hoop passeer omdat het anders de spuigaten uitloopt:

• Volstalen kast (geen chroom, geen vergulding)
  • Geen penanker of quartz. Liever ook geen horloges zonder incabloc/schokbescherming.
  • Iets van patina, dus mooi verkleurd tritium of verweerde plaat.
  • Leeftijdrange komt daarmee op 1935-1990. Genoeg keus dus.
  • Alles boven 32mm is ok.
  • Afhankelijk van het specifieke horloge maximaal 50-400 euro, zodat het nog net “leuk is voor erbij” is, houd ik me dan maar voor…
1 like

Wat te denken van een Citizen 150M duiker uit de jaren 70?

10 likes

Mooie verzameling! Ben het met @Climholland eens. De Omega Genève Dynamic moet weer terug in je verzameling. Ook zou een leuke Glycine Airman niet misstaan. Ze hebben genoeg varianten gemaakt dus de keuze is reuze :stuck_out_tongue_winking_eye:.

3 likes

De beste value for money vintage duiker die er is. Full-size duiker met schroefkroon, zeer iconisch ontwerp, degelijk automatisch uurwerk en dat onder de 400 voor een goed exemplaar.

12 likes

Die tag is nice, heb je daar een ref van of model?

Ik zit op de camping, geen computer bij de hand, maar zal vd week een ladingkje certina ds foto’s hier posten, imho, maar ben bevooroordeeld, ook een betaalbare klassieker!

Zoek maar op Tag Heuer 844/5

Je hebt gelijk…

2 likes

Betaalbaar is een relatief begrip natuurlijk.
Ik moet zeggen dat ik enorm veel plezier beleef van deze Wittnauer. Iets prijziger dan €750,- desalniettemin is het een toegankelijke vintage Chronograph.

17 likes